20 Reacties

4 jaar geleden

Heb ik van mezelf al maar in het begin was het zo erg! Ik heb de app headspace, die hebben sleepcasts. Misschien even wennen/kijken of dat bij je past. Anders tide dat is rustige geluiden/muziek en die kan je ook instellen dattie na zoveel minuten uit gaat.

4 jaar geleden

Ja ik word er gek van! Ik word wel 10 keer per nacht wakker (volledig uitgerust) Dwing mezelf in slaap, en als mijn dochter wakker wordt ‘s ochtends ben ik moe! Vanaf 21.30 kan ik haast niet wakker meer blijven 😓 Dit had ik bij mijn vorige zwangerschap ook. Hoort er gewoon bij denk ik 🤷‍♀️

4 jaar geleden

Ik ken het ja. Zoiezo om de 2uur wakker om te plassen. Ik slik nu savonds magnesium erbij en ik gebruik nog steeds lavendel roller voor op me kussen , werkt ontspannend. Ene nacht gaat goed andere nacht weer heel slecht. Ik slaap smiddags zoiezo öok een uurtje anders trek ik het niet.

4 jaar geleden

Herkenbaar. Slaap diep tot een uur of 2 daarna veel wakker. Tip gehad om voor het slapen kopje kamillethee te drinken. Dit lijkt goed te helpen. Hierdoor slaap ik langer door en val ik sneller in slaap na het plassen. Bij mij zit de vermoeidheid me zo in de weg dat ik momenteel thuis zit en niet werk. Hersenen onthouden niks, niet handig in de zorg.

4 jaar geleden

Zeker herkenbaar de hele dag ontzettend moe dan ga ik vroeg naar bed val ik niet snel in slaap dan wordt ik rond een uur of 2 wakker en dan blijf ik wakker worden tot 7 uur klaar wakker ben nu 16 weken dit heb ik nu al 2 maanden

4 jaar geleden

Há, perfecte topic voor mij die nu al sinds 3 uur s nachts ligt te woelen...

4 jaar geleden

Reactie op ManonMG

Herkenbaar. Slaap diep tot een uur of 2 daarna veel wakker. Tip gehad om vo ...
Precies dit heb ik ook. Zit nu al twee weken thuis en voorlopig geen verbetering in zicht😟

4 jaar geleden

Ik had al het idee dat hetaan mij lag... maar blijkbaar ben ik dus niet de enige! Slapen doe ik binnen een paar minuten maar met een beetje mazzel slaap ik 2uur en daarna klaarwakker en daarna vaak nog een keer of 3 per nacht... hoef niet te plassen of iets maar lig gewoon wakker🙄 slaap nu vaak ook een extra uurtje voor het eten of ga iets eerder weg op mijn werk.

4 jaar geleden

Vroeg naar bed gaan helpt mij ook niet. Ben nu 13 weken en heb hier ook al last vanaf week 6. Overdag gebruik ik mama compleet +vitamine D 50 en magnesium kauwtabletten. Als ik dan zo rond half 12 pas naar bed ga slaap ik door tot 6 uur en voel ik me overdag ook niet zo moe. Het is bij iedereen natuurlijk verschillend

4 jaar geleden

Ik heb hier in het begin ook last van gehad. Bij mij bleken de vitamines die ik slikte de grote boosdoener. Ik slikte ook zo'n mama-set. In eerste instantie raadde de verloskundige aan om dat sochtends in te nemen omdat het allerlei processen in het lichaam op gang brengt en je daardoor al moeilijker slaapt. Maar nu dus helemaal gestopt omdat ik het 2 nachten vergeten was en toen wel ineens kon slapen.

4 jaar geleden

Jeetje wat veel reacties. Ik gun jullie natuurlijk allemaal een goede nachtrust, maar ook wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik word ook om de 2 uren wakker en vaak de tweede keer voel ik me klaarwakker en uitgerust. Echter weet ik dat ik dat niet ben, want als ik rond 7 uur uit bed moet om te werken (en vaak net weer een uurtje slaap) ben ik gesloopt. Dan heb ik overigens dat laatste uur ook mega veel en raar gedroomd. Ik lig ook om 21.00 uur op bed, omdat ik het niet langer volhoud. Meestal ben ik dan zomaar in slaap. Een goede tip van de thee en misschien stoppen met de vitamines die nu niet meer nodig zijn. Van de thee dacht ik altijd dat dat alleen was om in slaap te komen.

4 jaar geleden

Headspace heb ik trouwens ook en vind ik erg fijn, misschien toch de betaalde versie maar eens aanschaffen..

4 jaar geleden

Jeetje wat veel reacties. Ik gun jullie natuurlijk allemaal een goede nacht ...
Tip van de verloskundige om er ook echt even uit te gaan s nachts als je klaar wakker ligt. Dan een kopje thee the doen. Je lichaam is zich aan het voorbereiden op de nacht voeding.

4 jaar geleden

Ik heb ook precies hetzelfde. Na een dag werken vaak zo moe dat ik ook voor 9 uur op bed lig. Dan val ik snel ik slaap tot een uur of half 2, om vervolgens te moeten plassen. Daarna weer twee uurtjes slaap en dan ben ik rond 4 uur klaarwakker. Vandaag ook gewoon van 4 tot 8 wakker gebleven.. Heb er verder nog niet zoveel last van maar ik was gewoonlijk een hele makkelijke slaper, dus dat is wel veranderd.

4 jaar geleden

Ik ben 17 weken en wist echt niet waardoor het kwam. Ik lig al verschillende weken wakker van ong 3 a 4u tot 7u...ik ben colpleet gesloopt, word wakker met hoofdpijn en ben doodmoe... De tip vd thee ga ik zeker proberen. En dat van die vitaminen ga ik navragen bij de gynea of dat klopt en of ik eventueel mag stoppen. Ik neem ze tans al smorgens..

4 jaar geleden

Magnesium wanneer je dat gebruikt pas in de avond slikken, je kunt hier echt vermoeider van raken ;)

4 jaar geleden

Wow, ik heb het ook hoor. Nachten wakker en slecht slapen. Vorige week heb ik een nacht gewoon helemaal niet geslapen. Denk ook dat je (ik in ieder geval) onbewust aan veel dingen denkt als je naar bed gaat en daardoor niet in slaap komt. En ja, zodra ik ‘s nachts wakker word kan ik dus ook niet meer slapen. Bizar dat jullie dit ook allemaal hebben hé! Hopen dat we voor de bevalling nog even een tijdje goed kunnen slapen🌙

4 jaar geleden

Oef, dat is minder. Ik heb na een nacht slapen nog het gevoel niet geslapen te hebben. Ik droom zo levendig dat het lijkt of alles echt gebeurd en ik het echt meemaak. De emoties zijn dan zo heftig...

4 jaar geleden

Reactie op MCMartine

Oef, dat is minder. Ik heb na een nacht slapen nog het gevoel niet geslapen ...
Ik heb precies hetzelfde! Me dromen zijn zo realistisch dat ik even moet bijkomen als ik wakker word!

4 jaar geleden

Sinds 4 dagen weer erg last van slapeloosheid, als het 2uurtjes per nacht slapen is is dat veel . Pff hoop dat snel weer beter gaat