4 Reacties

één maand geleden

Ik zou het echt niet tof vinden als mn ouders dit zouden doen. Ik heb altijd duidelijk gecommuniceerd dat ze oppasdagen altijd kunnen stop zetten, maar wel in overleg omdat er inderdaad geen plek is op kdv. Super rot dat ze het zo aanpakken, ik snap je irritatie. Dat ze andere dingen wel doen vind ik ivm de gezondheid van je schoonmoeder niet raar. Laten we eerlijk zijn: 99% vd keren dat wij en de oppas opa's en oma's de afgelopen jaren ziek waren, was door de kinderen toch? Je hebt daar gewoon een veel groter risico dan wanneer je zit te chillen in de sauna. Onbegrijpelijk dat ze nu al 5 weken niet langs zijn geweest. Ik zou daarover bellen. Je kindjes zullen ze wel enorm missen :(

één maand geleden

Reactie op Boysmom90

Ik zou het echt niet tof vinden als mn ouders dit zouden doen. Ik heb altij ...
Hey, bedankt voor je reactie! Ja ... het is niet alsof ze een smoesje hebben verzonnen zodat ze niet meer hoeven op te passen (naja, mijn stiefmoeder dan) Ik heb ook altijd gezegd dat ze eerlijk kunnen zijn als het teveel wordt! Je hebt gelijk dat mijn stiefmoeder waarschijnlijk vaak ziek is geworden door de kinderen. Maar de kids mogen nu al niet meer in de buurt komen als ze een snottebel hebben... ik vind dat heel ver gaan. En als je zo streng bent voor jezelf dan kan ik niet begrijpen dat je wel allerlei andere dingen doet waar je ook kans hebt om ziek te worden. Ze hebben zelfs gepland om naar de toppers te gaan, hoeveel mensen komen daar! En dan mogen de kinderen niet langs komen om een snottebel ... En hun excuus is dus ook dat zij daarom niet bij ons langs komen..

één maand geleden

Reactie op Roosje78

Hey, bedankt voor je reactie! Ja ... het is niet alsof ze een smoesje hebbe ...
Mijn vader is inmiddels zo vaak ziek geweest dat hij ook liever de kinderen niet ziet met snottebel. Mijn moeder wil dat alleen niet, dus ze komen gewoon wel elke week nog. Maar zij hebben geen COPD... Misschien zijn het dus geen smoesjes van je stiefmoeder, maar oprechte zorgen... Ik denk dat je misschien wat eerlijker moet zijn naar jezelf toe. Je zegt dat toppers en sauna ook een risico geven op ziek zijn. Sure. Maar heel eerlijk is dat misschien 5% risico tov 80% risico als ze je kinderen met snottebel zien toch? Ik vind het geen leuke cijfers, en voel me soms schuldig naar mn ouders. Maar het is gewoon de realiteit dat er in de winter een enorm risico is om ziek te worden met die kleintjes. En ja, mijn ouders zijn soms enorm ziek terwijl zij gewoon een snottebel hebben. Dus als je dan nog wat leuks wil maken van je leven, dan is die 5% acceptabel (binnenzitten word je ook niet vrolijk van), maar die 80% minder... Ik vind het alleen jammer dat ze hierbij geen rekening houden met je kinderen. Missen die opa en oma? Gelukkig wordt het lente en zal het tijdelijk even een minder groot probleem zijn.

12 dagen geleden

Ik begrijp heel goed dat ze de oppas hebben stopgezet. Ze hadden wel even de tijd moeten geven om wat anders te zoeken. Kids nemen veel ziekte kiemen mee zoals andere ook al zeggen. Geef ze de ruimte en laat minder vaak wat horen dan kun je zelf zien of het ook vanuit hun gaat komen of niet