57 Reacties

5 jaar geleden

Zelfde hier.... Maar 1 keer is geen keer liet ik mij vertellen door de dokter vorige week. Ze vertelde dat de vervolgprik echt nodig is.

5 jaar geleden

Zelfde hier.... Maar 1 keer is geen keer liet ik mij vertellen door de dokt ...
Dankjewel voor je reactie :) Hmm.... Ik heb Namenlijk het gevoel dat alle dokters dat zouden zeggen die voor vaccinaties zijn.. :/

5 jaar geleden

Ja dat heb ik ook hoor. Maar vond die prik vreselijk voor mijn zoontje en wil ook niet dat dat leed voor niets was...

5 jaar geleden

Waarom zou je de tweede niet doen als je de eerste wel gedaan hebt?

5 jaar geleden

Reactie op Jura

Dankjewel voor je reactie :) Hmm.... Ik heb Namenlijk het gevoel dat alle d ...
Dat vertellen alle dokters omdat dat is hoe het werkt. Verdiep je er vooral in https://rijksvaccinatieprogramma.nl/vaccinaties

5 jaar geleden

Hoi. 1 prik is idd niet voldoende. De andere prikken zijn om het lichaam weer een herinnering te geven hoe het moet reageren als het virus in het echt binnenkomt. Het zorgt voor de finetuning. In ieder geval, zo heb ik het begrepen. Ik ben zelf wel voor vaccinaties, maar ieder moet het voor zich weten. Als het goed is kun je bij ieder cb een extra gesprek aanvragen om meer uitleg te krijgen. Natuurlijk zul je dan een uitleg horen van iemand die voor is. Maar als je al je twijfels op tafel legt merk je vanzelf of je het wel of niet wilt denk ik.

5 jaar geleden

Reactie op Peachie

Dat vertellen alle dokters omdat dat is hoe het werkt. Verdiep je er vooral ...
Ik verdiep me er zeker in. Ik ben kritisch, vandaar dat ik niet aleen het rijksvaccintieprogramma doorlees. Maar alsnog bedankt :)

5 jaar geleden

Babies kunnen op jonge leeftijd nog niet zo'n sterke afweerreactie geven en zijn dus niet meteen volledig immuun, maar voor kortere tijd (ze kunnen nog geen geheugen cellen maken die wij volwassen wel hebben) . Dit is de reden waarom meerdere prikken nodig zijn en pas daarna voor het leven beschermd te zijn (na volledige serie prikken)

5 jaar geleden

Hoi Juda, ik sta er hetzelfde in. Laat jij de rest allemaal wel prikken?

5 jaar geleden

ieder voor zich maar zonder vaccinaties hebben we zo weer alle ziektes op nederlandse bodem, ben blij dat ze bestaan

5 jaar geleden

Reactie op Minimi 1 En 2

Hoi Juda, ik sta er hetzelfde in. Laat jij de rest allemaal wel prikken?
Nee. Ik wil aleen de hoofdnoodzakelijke prikken doen, dus de DKTP, en de BMR. Deze laatste is namelijk hier in Duitsland soort van verplicht ivm de crèche etc... Jij ??

5 jaar geleden

Reactie op Carolien6789

ieder voor zich maar zonder vaccinaties hebben we zo weer alle ziektes op n ...
Ik begrijp je zeker.. Probeer me er aleen wat meer in te verdiepen. :)

5 jaar geleden

Hebben jullie zelf wel prikken gehad vroeger?

5 jaar geleden

Sorry als ik niet zo vriendelijk overkom maar wat is het toch de laatste jaren met kritisch tegenover vaccinaties staan? Ieder moet het voor zichzelf beslissen, maar ik vraag me echt af waarom er de laatste tijd zo'n ophef over is. Mazelen krijgen is echt velen malen hoger zonder vaccinatie dan vaccinatieschade krijgen door vaccinaties. Ik vraag me ook af op wat voor schade je doelt.. Het programma van de rijksoverheid is goed onderzocht en en als je ervoor kunt zorgen dat mensen die niet ingeënt kunnen en mogen worden beschermd worden door de immuniteit zo hoog mogelijk te houden dan vind ik dat ook zeker zwaar meewegen. Iets in de trant van we doen het samen..

5 jaar geleden

Hier een kleintje die enorm slecht gaat op de vaccinaties. Eerste x gewoon volgens schema. Nu moet hij voor de 5 maanden weer volgende week en we hebben besloten het anders te doen. Vaccineren vind ik heel belangrijk, maar zo eng als hij was na de eerste keer wil ik niet nog eens meemaken. Wij gaan dus vaccinaties splitsen en hij krijgt 4 weken lang korrels die moeten het verzachten. (Mijn zusje kreeg / krijgt die okk altijd en ze helpen haar echt. Dus nu bij onze kleine ook maar een poging wagen)

5 jaar geleden

Reactie op So_Lucky

Sorry als ik niet zo vriendelijk overkom maar wat is het toch de laatste ja ...
Mee eens! Ik ken ook mensen die tegen vaccineren zijn. Dat is familie en er is mij zelfs gevraagd of ik het niet moeilijk vind om mijn kleine man, die wel gevaccineerd wordt, wel in de buurt van hun kinderen wil laten.

5 jaar geleden

Net vandaag voor de 2e prik geweest! De eerste keer was verschrikkelijk, huilen, hangerig en koorts en nu was er niks aan de hand😅 ging van het ergste uit maar viel alles mee.

5 jaar geleden

Mijn zoontje krijgt alle vaccinaties. Liever een dag ziekjes dan dat straks ziektes als polio weer bestaan 🤐 No offense maar ik geloof niet dat de overheid ons er allemaal in aan het luizen is met het rijksvaccinatieprogramma. Niet alleen wij willen dat onze kinderen veilig zijn, de overheid wil dat ook. Daarbij is het risico op vaccinatieschade minimaal en heb ik niemand in mijn omgeving die ooit wat heeft gemerkt van vaccinaties op de langere termijn.

5 jaar geleden

Reactie op Soof30

Net vandaag voor de 2e prik geweest! De eerste keer was verschrikkelijk, hu ...
Hier precies hetzelfde! De eerste keer gilde hij van de pijn 's middags, de tweede keer was hij na de prik gewoon vrolijk en heeft hij 's middags gewoon blij gespeeld. Een hele geruststelling 😊 de prikken zelf waren natuurlijk heel naar en zielig maar het is voor een goed doel. Liever dat dan een baby met kinkhoest..

5 jaar geleden

Ik ken absoluut nie-mand met vaccinatieschade. Ik ken ook niemand die iemand kent met vaccinatieschade. Daarentegen ken ik wel mijn schoonmoeder, die heeft polio. Inenting was gewoon beschikbaar destijds. Helaas wilden haar ouders het destijds ook even uitstellen. Ik zie dus bijna dagelijks wat niet vaccineren met een mens zou kunnen doen. Dat is dan ook de reden dat ons kind ALLE vaccinaties krijgt. Liever een dag te vroeg dan een dag te laat, bij wijze van spreken. Het feit dat het tegenwoordig ter discussie staat of je je kind moeten laten vaccineren vind ik persoonlijk van de zotte. Als ik mijn kind zou moeten begraven omdat een of andere ‘kritische’ ouder zijn of haar kind niet wilde inenten, sta ik niet voor mezelf in kan ik je vast zeggen.