48 Reacties

5 jaar geleden

Ik gebruik nu zelf naif. Heerlijk hoor voor de baby

5 jaar geleden

Producten waar parfum aan toegevoegd is zijn idd vaak niet de beste optie. Ik gebruik zelf wel gewoon Zwitsal ook, maar vooral nu het nog niet echt nodig is om schoon te worden gebruik ik het maar heel sporadisch. Zo heeft zijn eigen baby huidje zelf de tijd om goed te ontwikkelen. Hij gaat twee keer per week in een badje, waarvan 1x met Zwitsal en de andere keer niet
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Reactie op Hakimi

Ik ook en ruikt heerlijk!

5 jaar geleden

Mádara ook te koop bij prenental ja niet goedkoop maar niet slecht voor de huid en ruikt heerlijk.

5 jaar geleden

Ja parfum en weetikveel wat nog meer. Veel babyhuidjes kunnen er niet tegen. Ik gebruik vooral Burt&Bees, ruikt ook heel lekker. Maar voor een badje gebruiken we ook af en toe Zwitsal. Zou gewoon kijken of je kindje er tegen kan of niet.

5 jaar geleden

Reactie op Hakimi

Jaa die producten ruiken zo lekker! Heb de hele serie 😁

5 jaar geleden

Reactie op Miepje-24

Jaa die producten ruiken zo lekker! Heb de hele serie 😁
Ja ik ook! En ik gebruik maar een paar druppels van alles dus je kan er heel lang mee. Dat compenseert de iets duurdere prijs weer

5 jaar geleden

Ja, Zwitsal is best wel slecht. Naast synthetische parfum zitten er ook parabenen en andere stoffen in die je niet wil voor je kleintje. Er zijn genoeg alternatieven die ook lekker ruiken en op basis van natuurlijke ingrediënten is. Ikzelf gebruik naif en Oh Lief en Burts Bees voor mijn kleintje

5 jaar geleden

Toen mijn oudste nog klein was had had ze veel uitslag. kwam van zeep zoals Zwitsal zei de huisarts. Toen we over zijn gestapt naar naïf was het binnen een week verdwenen. Nooit meer Zwitsal voor ons. Uit testen van de consumentenbond komt ook wel dat het echt troep is. Net zoals hun billendoekjes!

5 jaar geleden

Ik gebruik. Het heel minimaal, de kleine gaat elke woensdag en zondag in bad en dan voeg ik enkel alleen wat druppeltjes olie van zwitsal in bad. Daarna wel beetje bodylotions van switsal. Rest van de dagen niks. Tenzij meneer zich natuurlijk helemaal heeft onder gepoept haha
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

Ik gebruik Zwitsal en merk geen problemen bij mijn dochter. Zodra ik uitslag of iets ga zien, zal ik meteen overstappen. Heb nu heel veel Zwitsal in huis dus maak dat eerst beetje bij beetje op en dan zal ik over gaan op Louis Widmer en Weleda

5 jaar geleden

Mijn kraamverzorgster was helemaal anti Zwitsal. Ik moest neutral gebruiken, heb ik netjes de eerste weken gedaan en nu overgestapt op Zwitsal, ze doet het er prima op en heeft geen huidproblemen. Ook ruikt t nog een heerlijk 🥰

5 jaar geleden

Zeker in het begin is het geen slecht idee om andere verzorgingsproducten te gebruiken. Maar je hoeft het niet weg te gooien hoor! Als je kindje wat ouder is, kun je het misschien alsnog gebruiken.

5 jaar geleden

Hier geen problemen met zwitsal. Kraamhulp vond het ook prima

5 jaar geleden

Reactie op Hakimi

Die ga ik eens kopen 😂 wij gebruiken nu ook zwitsal maar vind hem niet goed ruiken bij haar.. bij mijn zoon toen die tijd wel.. heel apart 🤣

5 jaar geleden

Ik gebruik zwitsal, bij mn eerste ook gedaan, wel Jasper pas na 3 weken nee begonnen

5 jaar geleden

Niet even up-to-date allemaal maar de strekking is wel duidelijk vind ik: https://www.consumentenbond.nl/verzorging-van-je-kind/wat-zit-er-in-babydoekjes En in dit artikel staat onderaan een alinea over parfum in babyproducten: https://www.consumentenbond.nl/verzorging-van-je-kind/ingredienten-in-cosmetische-producten

5 jaar geleden

Hier gebruik ik mustela en vind die echt goed rieken

5 jaar geleden

Ik gebruik deze van pampers. Staat niet op die lijst maar denk wel wat ie goed is. Zijn water wipes

5 jaar geleden

Op de neonatologie afdeling gebruikte ze gewoon Zwitsal, en ze had echt een heel droog huidje. We gebruiken het thuis dus ook gewoon. Zolang ze er geen last van heeft, lijkt het me prima. Billendoekjes gebruik ik van de kruitvat en dan de sensitive variant en op dr billen zinkolie van dr swaab. Tenzij de spruw weer terug komt, dan gebruiken we wattenschijfjes en olie.