3 Reacties

14 dagen geleden

Ik zou dit aankaarten bij het mkd zelf het lijkt mij dat ze daar totaal niet tussenpast. Wellicht kunnen ze daar tot een oplossing komen of haar extra in de gaten houden. Misschien kan je zelf kijken met de persoon die dit in stand heeft gezet of er iets anders mogelijk is wat beter bij haar past. Aan de andere kant op een gewoon kdv gebeurt dit ook wel eens. Het is belangrijk dat ze voor derzelf leert opkomen hoe zielig t ook is.. mijn dochter word ook in augustus 4 en kan dit ook niet. Baart mij wel zorgen voor straks op de basisschool. Voor nu zou ik dit aangeven en kunnen ze er beter opletten!. Het is nog maar eventjes lieve mama.

14 dagen geleden

Hier in België gaan de kindjes op 2,5 jaar naar school. Mijn zoontje gaat dus al een jaar. Hij heeft verschillende periodes gehad waar hij altijd zei "...heeft mij pijn gedaan". Mijn zoontje is een druk/actief, maar wel lief en emotioneel kind. Eind vorig jaar had mijn zoontje dan weer een kleiner kindje met een potje op het hoofd geslagen. En in die periode zei hij altijd dat Matteo en de grote kindjes hem pijn doen. Zijn beste vriendje in de klas zegt dikwijls dat mijn zoontje hem heeft pijn gedaan, maar de juf zegt dat dat omgekeerd net zo is. De juffen die tijdens de middagpauze op de speelplaats staan hebben me verteld dat de bank altijd vol zit met kindjes die stout waren. M.a.w. het hoort er gewoon bij. Slaan, stampen, duwen, ..... het zijn impulsen omdat ze nog niet weten hoe zich uit te drukken. Ze kunnen je ook niet zeggen waarom ze dit doen. We kunnen hen enkel blijven herhalen dat ze het niet mogen doen, iemand pijn doen. Ik zou er niet te veel van wakker liggen, het is normaal gedrag, je dochtertje zal ook wel eens terugschoppen, en uiteindelijk groeit het er wel uit. Mijn zoontje heeft ook al krabben in het gezicht gehad van een meisje in zijn klas, en blauwe plekken omdat iemand hem geduwd had of met iets geslagen. Het hoort er helaas bij. Ze worden hierdoor gevormd en sterker van. 😉

14 dagen geleden

Bij mijn zoontje is een bullebak op de groep die vaak slaat. En hij is ook echt de rustige. Ik vond dat heel moeilijk, maar uiteindelijk is hij er wel sterker van geworden. Hij komt nu voor zichzelf op. Ik zou het wel bespreken met ze wat hun beleid is om dit zoveel mogelijk te voorkomen! Maar helemaal voorkomen kan vaak niet.