6 Reacties

één maand geleden

Mag ik vragen waarom je dit op voorhand moet gaan slikken als het geen effect op de baby zou hebben? Volgens mij komt alles wat je inneemt en opsmeert bij je baby terecht , helemaal medicatie. Als ik jou was zou ik info bij een orthomoleculair arts of een holistisch arts inwinnen. Hopelijk kun je dan een veilige keuze maken voor jullie beide🍀

één maand geleden

Reactie op Minimi 1 En 2

Mag ik vragen waarom je dit op voorhand moet gaan slikken als het geen effe ...
Sorry ik had het beter moeten uitleggen. Ik bedoelde dat het dus geen risico voor de baby zal zijn, als ik dit slik. De aspirine zou dus ervoor zorgen dat er voldoende zuurstof naar de baby zal gaan. Ik heb hiervoor een gesprek bij de arts gehad en ook zij gaf aan dat dit geen kwaad kon.. en ik denk er precies als jij over, dat alles wat je zelf binnenkrijgt, uiteindelijk bij de baby komt. Vandaar dat ik nog over na denk..

één maand geleden

Ik heb het in mijn vorige zwangerschap moeten slikken vanwege een te hoge bloeddruk. Dan is de kans op een kleiner kindje groter. Volgens mij zorgt de aspirine voor een betere doorbloeding van de placenta, waardoor je kindje uiteindelijk beter kan groeien. Mijn kindje had toen een gemiddeld lengte en gewicht bij de geboorte, maar ik heb uiteraard geen idee of de aspirine hieraan heeft bijgedragen. Hij is ondertussen 3,5 jaar en kerngezond (als in: bijna nooit ziek en groeit goed). Ikzelf heb er tijdens de zwangerschap ook geen last van gehad.

één maand geleden

Reactie op Jenniejj

Ik heb het in mijn vorige zwangerschap moeten slikken vanwege een te hoge b ...
Dankjewel voor het delen van je ervaring. En fijn dat je er verder ook geen last van heb gehad en je een gezond wondertje hebt ♡ ik las inderdaad dat het ook te maken had met hoge bloeddruk.. ik had daar in mn vorige zwangerschap en de huidige volgens mij geen last van.. mn zoontje is nu 3.5, maar zit bijv dan nog in kledingmaat van 2jaar (maat 92).

één maand geleden

Ik zou gewoon eens bij je verloskundige/gynaecoloog navragen wat de voors en tegens zijn van het slikken van de aspirine. Dan kun je op basis daarvan bepalen wat jou het beste lijkt.

één maand geleden

Ik heb tijdens mijn tweede zwangerschap Ascal geslikt vanaf 7 weken t/m 36 weken. Dit omdat mijn eerste veel te vroeg en met ernstige groeivertraging was geboren. Tweede is met 39 weken en 3100 gram geboren. Ik weet niet of het door de Ascal kwam, maar ik ben blij dat ik er alles aan heb gedaan wat mogelijk was om weer een pre- en dysmatuur kindje te voorkomen.