Kinkhoest enting voor moeders, iemand ervaring?

Hallo Baby
25 dagen geleden
Volgen
Heb gehoord over enting tijdens zwangerschap die babytje al gelijk beschermd tegen kinkhoest . Over deze mogelijkheid is mij niets verteld bij verloskundige. Ga ik komende x wel vragen. Iemand ervaring?
  • Rapporteren
Reageer
Typ hier je reactie
7 reacties
marjor
25 dagen geleden
Ik heb inderdaad de informatie via verloskundige gekregen en ik krijg hem na de 20 weken echo. Het wordt dan gezamenlijk georganiseerd bij de praktijk om een prik op te halen.
  • Rapporteren
E1990
25 dagen geleden
Deze vaccinatie zit nu in het rijksvaccinatieprogramma en wordt de ‘22-wekenprik’ genoemd. Zorgt er inderdaad voor dat je kindje meteen na de geboorte al (deels) beschermd is tegen kinkhoest én een vaccinatie daarvoor over mag slaan, volgens mij die ze anders met 2 maanden krijgen! Tijdens vorige zwangerschap op eigen kosten gehaald en ga de prik nu ook sowieso halen, al is het maar om mijn kindje een prik te besparen!
  • Rapporteren
Hallo Baby
24 dagen geleden
Reactie op E1990
Deze vaccinatie zit nu in het rijksvaccinatieprogramma en wordt de ‘22-wekenprik’ genoemd. Zorgt er inderdaad voor dat je kindje meteen na de geboorte al (deels) beschermd is tegen kinkhoest én een vaccinatie daarvoor over mag slaan, volgens mij die ze anders met 2 maanden krijgen! Tijdens vorige zwangerschap op eigen kosten gehaald en ga de prik nu ook sowieso halen, al is het maar om mijn kindje een prik te besparen!
Ah thanksssss voor de reactie. Fijn om te horen. Mn nichtje kreeg kinkhoest Als baby net voordat ze geent was. Gelukkig heeft ze het gehaald. Maar zo heftig voor zon kleintje!! Daarom wel fijn Als dat risico afgedekt is!!! Geen nare bijwerkingen if vertellen ze iets over risico's van de enting?
  • Rapporteren
E1990
24 dagen geleden
Reactie op Hallo Baby
Ah thanksssss voor de reactie. Fijn om te horen. Mn nichtje kreeg kinkhoest Als baby net voordat ze geent was. Gelukkig heeft ze het gehaald. Maar zo heftig voor zon kleintje!! Daarom wel fijn Als dat risico afgedekt is!!! Geen nare bijwerkingen if vertellen ze iets over risico's van de enting?
Oh wat naar dat je nichtje het heeft gehad! Ik heb er zelf geen bijwerkingen van gehad, buiten een beetje een stijve arm door de prik zelf! Ze kunnen je uiteraard over eventuele risico’s vertellen maar ik heb me daar zelf niet druk over gemaakt. Deze vaccinatie is al best ‘oud’ dus er is veel over bekend. Ook kun je via Google wel wetenschappelijke onderzoeken vinden uit andere landen (Brazilië bijvoorbeeld geloof ik) waar ze deze prik al veel langer aan zwangere vrouwen aanbieden!
  • Rapporteren
Hallo Baby
22 dagen geleden
Reactie op E1990
Oh wat naar dat je nichtje het heeft gehad! Ik heb er zelf geen bijwerkingen van gehad, buiten een beetje een stijve arm door de prik zelf! Ze kunnen je uiteraard over eventuele risico’s vertellen maar ik heb me daar zelf niet druk over gemaakt. Deze vaccinatie is al best ‘oud’ dus er is veel over bekend. Ook kun je via Google wel wetenschappelijke onderzoeken vinden uit andere landen (Brazilië bijvoorbeeld geloof ik) waar ze deze prik al veel langer aan zwangere vrouwen aanbieden!
Idd super naar om een weerloos babytje zo te zien. Ze kunnen nog niet ophoesten. Gelukkig was zij (na 3,of 4x naar huis gestuurd te zijn door huisarts, je bent over bezorgde ouder, ze us gewoon Verkouden 😤😢😵🤬.) sterk genoeg om dit te overwinnen en is het pracht meid geworden🤩. Trotse tante Denk dat ik er niet Lang over na hoef te denken. Dank je wel voor je ervaring!!
  • Rapporteren
Missmrn
21 dagen geleden
Ik heb vanmorgen de afspraak gemaakt. Kan over drie weken (22weken) terecht 😊
  • Rapporteren
sherin-24
17 dagen geleden
Ik heb bij 2 van mijn zwangerschappen een kinkhoest vaccinatie genomen om het risico te verkleinen voor de baby na de geboorte om het op te lopen. Nu weer zwanger 18 weken en met 22 weken zal ik het weer doen. Beter voorkomen dan genezen denk ik dan. Ik had er een verhaal over gelezen van iemand die dat had meegemaakt met haar pasgeboren baby, waardoor ik ervoor koos om die vaccinaties te nemen. Bij elke zwangerschap moet je het herhalen om de baby in je buik te beschermen.
  • Rapporteren