26 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoontje is vandaag 9 maanden en draagt 68. Wat vaak nog een beetje te groot is

2 jaar geleden

Reactie op BBS2020

Mijn zoontje is vandaag 9 maanden en draagt 68. Wat vaak nog een beetje te ...
Mmh, van welke merk(en) draagt hij?

2 jaar geleden

Zeeman en Wibra vallen over het algemeen erg klein. Daarnaast groeit een bovenlijf soms sneller dan de beentjes. Onze dochter heeft nu shirtjes maat 74 of 74/80, haar broekjes maat 68.

2 jaar geleden

Mijn zoontje van bijna 8 maand draagt maat 74/80 rompers en truien en broeken past maat 74 nog wel, maar ik hou wel van een beetje ruime kleding, dus inmiddels draagt hij ook 80 erbij. Door de wasbare luiers passen de broeken van een grotere maat sowieso altijd wel wat makkelijker 😊. Ik heb voor de zomer rompers 74/80 en korte broeken/ shirts maat 80. Maar ik koop altijd vooruit in de sale dus ik heb ook wel 86/92 liggen voor het geval dat.

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft ook verschillende maten. Van maat 68 tot 80. Het verschilt veel per merk.

2 jaar geleden

Reactie op Jaimy Weterings

Zeeman en Wibra vallen over het algemeen erg klein. Daarnaast groeit een bo ...
Jaa want de broeken waren wel te lang maar bij zijn benen en buik veel te strak :( . Of ik moet toch bij H&M bestellen wat ik vaker al deed, de meeste kleren van hem komen van Hema of H&M.

2 jaar geleden

Mmh, van welke merk(en) draagt hij?
Hij draagt veel hm, prenatal, hema, of babystyling. Maar moet zeggen dat hij wel echt een mini is nog hoor. Morgen wordt hij gewogen, maar ik gok dat hij rond de 7300 gr zit.

2 jaar geleden

Mijn dochter is bijna 9 maanden en draagt ook nog 68. Zowel van Zeeman, Wibra, H&M etc. Ik heb al 74 gekocht, maar dat is echt nog te groot.

2 jaar geleden

Reactie op Mama Van Noud

Mijn zoontje heeft ook verschillende maten. Van maat 68 tot 80. Het verschi ...
Dit gevoel kreeg ik gisteren bijna al

2 jaar geleden

Reactie op BBS2020

Hij draagt veel hm, prenatal, hema, of babystyling. Maar moet zeggen dat hi ...
Ooh zo, jaa precies.❤

2 jaar geleden

Dit gevoel kreeg ik gisteren bijna al
Het begin is dat wel lastig kleding kopen. Maar als je weet hoe het valt koopt het al makkelijker

2 jaar geleden

Reactie op evaevita

Mijn dochter is bijna 9 maanden en draagt ook nog 68. Zowel van Zeeman, Wib ...
Oh die past dan gelukkig wel die maten

2 jaar geleden

Reactie op Mama Van Noud

Het begin is dat wel lastig kleding kopen. Maar als je weet hoe het valt ko ...
Jaa vooral als eerste keer mama! Vind het zo lastig, want ik zie dan zo'n topje en denk nou ziet er groot uit hoor of de jeans. En dan pas ik het thuis, is het klein! Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen😅. Of ik pas alles gewoon daar, want om kleding te gaan bestellen lijkt mij nu erg riskant.

2 jaar geleden

Ik heb ook zoveel geld uitgegeven gisteren :( , kan alles terug brengen nu met de bon. Ik ga voortaan echt passen daar.

2 jaar geleden

Het ligt er aan hoe lang je baby is. (Meestal) is maat 74 bijvoorbeeld tot 74 cm. Dus als je baby 74.01 cm is kan je al maatje 80 gaan kopen. Normaal gesproken is het 0-1 maand : maat 50 1-3 maand: maat 56 3-6 maand: maat 62 6-9 maand: maat 68 9-12 maand: maat 74 12-18 maand: maat 80 18-24 maand: maat 86 En dan vanaf 2 jaar maat 92 en ga zo maar door. Maar het heeft te maken met de lengte van je kindje dat is dus dadelijk ook als hij groter wordt en bv 100 cm is dan heeft hij dus maar 104. Je moet dus niet kijken naar de maanden die er op staan maar naar de centimeters. Elk kindje is anders. Die van mij is bijna 9 maanden en draagt maat 80 omdat hij 74,5 cm is.

2 jaar geleden

Jaa vooral als eerste keer mama! Vind het zo lastig, want ik zie dan zo'n t ...
Lastig he! Wat ik doe, misschien handig voor de volgende x. 1 shirtje passen en dan de andere shirtjes erop leggen. Of een shirtje wat je al hebt meenemen van thuis die goed past en de dingen die je wilt kopen erop leggen. Kan je ook met broekjes doen.

2 jaar geleden

Je moet echt letten waar je kleding haalt ene winkel valt kleiner uit en andere groter. Ons zoontje is zondag 8 maand. Hij draagt soms 74 soms 80. Hij heeft vooral hele lange benen.

2 jaar geleden

Reactie op Kelly💙

Het ligt er aan hoe lang je baby is. (Meestal) is maat 74 bijvoorbeeld tot ...
Ik had hem net gemeten, en hij is volgens me meetlint 71 of 72 cm lang nu. Maar hoor en zie het wel bij consultatie bureau. Alleen meneer is wel heel erg stevig, hij heeft heel veel babyvet/rolletjes🤣. Het is een echte michelin baby.

2 jaar geleden

Reactie op Jaimy Weterings

Lastig he! Wat ik doe, misschien handig voor de volgende x. 1 shirtje passe ...
Jaa best lastig😢, ik ben al eerste keer mama dus voor mij is alles ook zeer nieuw xd. 2 jaar terug zat ik nog te shoppen als 20 jarige en nu ben ik kleren aan het zoeken voor me kindje🤣 dus ik heb ook niet de verstand van welke maat bij welke leeftijd. Ik ga idd gewoon passen en kijken of het goed staat voordat ik heleboel kleding haal en dan past het niet.🙈

2 jaar geleden

Reactie op MamavanTo

Je moet echt letten waar je kleding haalt ene winkel valt kleiner uit en an ...
Jaa dat valt me zo op :(