23 Reacties

3 jaar geleden

Als er vannacht niets raars gebeurd zou ik morgen even de verloskundige bellen.

3 jaar geleden

Bij bloedverlies altijd de verloskundige bellen!

3 jaar geleden

Slijmprop kan in kleine deeltjes er uit komen. Maar dat betekent niet dat de bevalling is begonnen. Dat kan zelfs nog 2 weken duren 😊

3 jaar geleden

Ik denk dat je bevalling is begonnen. Bij mij eerste zwangerschap was het ook zo.. ik had het wel in de ochtend en avond 00.00 had ik verloskunde gebeld. Ze had gekeken en zei dat ik al 5 cm ontsluiting had. Bel wel de verloskunde om door te geven.

3 jaar geleden

Als je het niet vertrouwd en je er onrustig door voelt altijd de verloskundige bellen!

3 jaar geleden

Kan best komen door verlies slijmprop. Bij onze eerste verloor ik de slijmprop en kreeg ik twee dagen later licht bloedverlies. En toen begonnen een halve dag later de weeën. Dus als het bij dit beetje blijft en je krijgt geen pijnlijke buiken zou ik morgen gewoon even bellen.

3 jaar geleden

Ik zou bij twijfel even de verloskundige bellen. Liever een keer teveel bellen dan te weinig. Zij kan je ook geruststellen

3 jaar geleden

Bloedverlies Vlak voor of tijdens de bevalling krijgt iedere vrouw, in meer of in mindere mate, bloedverlies. We noemen dit ook wel “tekenen”. Het bloedverlies kan slijmerig zijn, maar ook helder. Het is niet de bedoeling dat dit bloedverlies blijft doorstromen of qua hoeveelheid gelijk is aan een menstruatie. In dat geval moet je direct bellen met de dienstdoende verloskundige. Ook bij twijfel over de hoeveelheid of bij ongerustheid mag je altijd contact opnemen met je verloskundige

3 jaar geleden

Verloskundige bellen altijd zeker met dit soort zaken! En alvast succes

3 jaar geleden

Ik had dit ook bij mijn 1e. Ik had dit sochtend met plassen wel ook verloskundige gebeld voor de zekerheid even baby checken en Savonds waren bij mij toen de weeen begonnen dus bij mij was het wel een voorteken dat de bevallig gestart was.

3 jaar geleden

Ik had het ook. Verloskundige gebeld. Ze stelde wat vragen en dacht dat er een bloedvaatje was geknapt. Als er verder nog bijzonderheden waren, mocht ik bellen. Ze is voor mijn geruststelling even langsgekomen om even naar het hartje te luisteren.

3 jaar geleden

Ik zou de verloskundige bellen bij mijn zoontje ook gehad 3uur later mijn zoontje geboren.

3 jaar geleden

Reactie op priscilla1992

Ik zou de verloskundige bellen bij mijn zoontje ook gehad 3uur later mijn z ...
Heb je ook krampen(weeën)

3 jaar geleden

Reactie op priscilla1992

Heb je ook krampen(weeën)
Neen, helemaal niets! De baby beweegt nog regelmatig en heel af en toe heb ik eens een harde buik of een krampje, maar niets aanhoudend, erg pijnlijk of frequent. Gisteren nog naar de gynaecoloog geweest, toen was ze ingedaald met 1 cm ontsluiting. Hij was echter overtuigd dat ze nog zeker een paar weken zou blijven zitten 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Ann-SophieC

Neen, helemaal niets! De baby beweegt nog regelmatig en heel af en toe heb ...
Toch zou ik bellen voor de zekerheid bij mij hadden ze ook gezegd je baby blijft nog zeker zitten en vervolgens 4dagen na mijn bezoek was ik bevallen en had ik ook wat krampjes en toen ik een beetje bloed op me wc papiertje had heb ik gebeld en toen had ik 7 cm ontsluiting al. Je kan beter voor niks bellen dan dat je te laat bent en voor je zelf ook fijn dat je dan niet in die onzekerheid zit😊

3 jaar geleden

Ik heb dit al mijn hele zwangerschap. Vanacht toevallig ook weer maar wel een stuk meer dan jij. Ik schrik ook telkens nog ervan. Maar als ik een uur later nog een keer naar t toilet ga is er meestal niets aan de hand. Ik had gisteren last van harde buiken en dan heb ik de dag erna meestal bloedverlies. Soms bel ik de verloskundige dan kan ze me nog even op het gemak stellen 😁

3 jaar geleden

Ik ben 37+1 en droomde dat ik na het urineren had geveegd en bloed aan mijn papier was en toen voelde ik een bol by mijn vagina voelde aan als een hoofdje Wat zal deze droom betekenen🙈

3 jaar geleden

Reactie op miss mersjudy

Ik ben 37+1 en droomde dat ik na het urineren had geveegd en bloed aan mijn ...
Haha dit had ik precies vannacht ook 🙈

3 jaar geleden

Dit had ik ook, maar dan iets meer. 4 dagen later heb ik een vrij sneĺle bevalling van mijn zoon gehad

3 jaar geleden

Als het nog voorvalt voor veiligheid naar gynaecoloog gaan moest het meer zijn direct gaan dat is van de baarmoederhals en wil zeggen dat je ver uw prop zult verliezen ook ik heb daar vorige week voor int ziekenhuis gelegen terug resultaat loop hier nog en ben 38 weken en is weekje later 😅😅 ze gingen inleiding doen maar ziekenhuis was overbevolkt en wie geen antibiotica moest nemen moest ziekenhuis verlaten dusja gelukkig wel check up van de baby gehad enzo die was flink bijgekomen en gegroeid op die week beina 3cm en 1 kg bij