21 Reacties

3 jaar geleden

Afwachten en geluk hebben denk ik😊 en veel geduld! Wij voelen het harder omdat we het van binnen en buiten voelen! En idd speelt je placenta mee.

3 jaar geleden

Bij mij beweegt ze s avonds vlak voor het slapengaan het meest! Dan is je lichaam in rust stand dus worden ze vaak actief. Als ik op mijn rug lig voel ik haar het meest. Verder is het een kwestie van geduld! En als je even je adem inhoud is het schopje wat duidelijker te voelen! 😊

3 jaar geleden

Ik ben 29,5 week en heb dit ook nog steeds met mijn vriend. Ik heb ook de placenta aan de voorkant. Geduld hebben, het wordt vanzelf makkelijker.

3 jaar geleden

Je partner zal de kleine pas echt goed voelen na 28 weken, jij zelf voelt de kleine beter natuurlijk omdat het in je lichaam afspeelt. Het helpt wel om op je linkerzij te gaan liggen, zo kan de baby zich rekken. En je zal echt zelf moeten aanvoelen wanneer je baby actief is, dat is bij iedereen anders. Bij mij is ze alleen snachts actief en vollop aan het trappen. Ik ben zelf nu 30 weken, en weet precies wanneer ze de hik heeft of wanneer ze actief is en rond hoelaat dat is. Maar je zult helaas nog even denk ik dan geduld moeten hebben 😊

3 jaar geleden

Ik merk vooral dat mijn baby savonds actief is. Dus dan is de kans het grootste om iets te voelen. En het helpt als je je eigen hand bovenop de hand van je vriend legt. De baby komt sneller naar de hand en warmte en hartslag can de mama

3 jaar geleden

Hier de placenta ook voor, morgen 28weken en al meerdere weken goed te voelen door mezelf en vriend en dochter. Een druk jongetje, vooral met zitten , of in bed liggen schopt ie gelijk.

3 jaar geleden

Met de placenta aan de voorkant voel ja t meeste aan de zijkanten. Dus op je zin gaan liggen heeft dan veel effect. Ook merk ik dat je veel voelt in het water (zwembad) kindje heeft dan meer ruimte ofzo. Misschien is dat met jou ook?

3 jaar geleden

Ik voel haar al vanaf week 15 😍 soms helpt het als hij mijn buik licht masseert, muziekbeer in de buurt van mijn buik houden ofwel wandelen en erna op de zij gaan liggen dan blijft ze hevig.

3 jaar geleden

iedereen bedankt, ga de tips uitproberen hopen dat het werkt bij ons, wat vooral nu is is dat ik de kleine voel en zodra mijn vriend zijn hand op mijn buik legt, de kleine gelijk stopt. Als mijn vriend dan weer zijn hand er af haalt, gaat de kleine soms weer verder(alsof de kleine ons nu al aan het uitdagen is😅)

3 jaar geleden

Ik heb exact hetzelfde als jou! 29.5 weken en ze lijkt soms het kot af te breken daarbinnen, maar zodra mijn vriend zijn hand op mijn buik legt, blijft het plots stil. Handig wel als ze actief is vlak voor het slapengaan 😂 Bij ons is het dus ook puur geluk hebben. Mijn vriend voelde haar al bij een heel stevige stamp op 19 weken, maar daarna duurde het telkens wel weer even. Het is af en toe een kwestie van snel zijn en hopen dat je baby zin heeft verder te dansen daarbinnen als je vriend z'n hand op je buik legt 😁

3 jaar geleden

Waterijsje eten helpt bij mij, dan word de kleine lekker actief🙈🙈

3 jaar geleden

Reactie op Ann-SophieC

Ik heb exact hetzelfde als jou! 29.5 weken en ze lijkt soms het kot af te b ...
mijn vriend heeft de kleine 1x gevoeld en dat was wel mooi moment. Wat de kleine ook af en toe doet is dat als mijn vriend zijn hand bijv onder mijn navel heeft, omdat ik hem/haar daar voelt. Dan gaat hij/zij opeens ergens anders trappen/slaan😅 ik zeg dus nu elke keer als mijn vriend zijn hand op mijn buik heeft: ben je weer papa aan het plagen😂.

3 jaar geleden

Reactie op juul95

mijn vriend heeft de kleine 1x gevoeld en dat was wel mooi moment. Wat de k ...
Geweldig, zo herkenbaar 😂 alsof ze het echt expres doen soms! Hier lijkt ze soms zelfs al te stoppen als ik nog maar zeg 'nu moet je voelen!' haha!

3 jaar geleden

Haha heel herkenbaar, meestal Savonds meer geluk dan overdag als je zelf rustig ligt. En even kijken of de baby meer op warme of koude handen reageert. Als iemand warme handen heeft en mijn buik voelt is het ook meteen stil maar met koude handen reageert ze juist weer meer.

3 jaar geleden

Haptonomie! ❤ Je vriend momentjes laten pakken om de baby 'uit te nodigen'... door zachte 'kaboutertrampoline' bewegingen te maken, te praten, en met zn handen een soort kommetje te maken. Wel huidcontact maar vooral niet hard 'duwen' want dan krijgt kindje juist minder ruimte en verdwijnt het in je buik.

3 jaar geleden

Reactie op Ann-SophieC

Geweldig, zo herkenbaar 😂 alsof ze het echt expres doen soms! Hier lijkt z ...
hier is het zelfs al dat als ik de hand van mijn vriend pak om hem op mijn buik leg, dat de kleine al stopt😂 of als ik vraag mag ik je hand......

3 jaar geleden

Hier ook placenta over de hele voorkant. Hierdoor moet de baby harder schoppen om het aan de buitenkant voelbaar te laten zijn, het klopt dus dat dit vaak later is dan bij placenta aan de achter- of zijkant. Wat bij mij vooral werkt is geduld. Ik weet inmiddels dat onze jongen wakker wordt als ik ‘s avonds op bed ga liggen. Mijn man gaat dan naast mij liggen en ik leg zijn hand op de plek waar ik de baby het meeste voel en dan gewoon afwachten. Mijn man kon hier slecht tegen “wacht al een minuut en ik voel nog niks”, maar gisteren gewoon een kwartier zijn hand zo laten liggen en uiteindelijk werd hij beloond met 2 grote trappen🙈

3 jaar geleden

Een tip die ik kreeg bij de zwangerschapsyoga. Zijn hand voorzichtig van de rugzijde naar de buik bewegen. Omdat het kindje kan schrikken van plots een hand op de buik.

3 jaar geleden

Mijn buik gaat soms als een razende te keer als mijn meisjes kibbelen voor ruimte. Pak ik mijn telefoon om te filmen, stopt het (die ligt dan gewoon binnen handbereik). Wil mijn vriend voelen? Forget it, zodra hij al naar mijn buik kijkt houden ze zich koest 🤣 (handig als je wilt slapen dat wel). Maar als ze actief zijn, je vriend zijn hand op je buik leggen en gewoon ff laten liggen. De mijne heeft er weinig geduld voor maar 1x heeft hij toch volgehouden en toen kreeg hij een van de meiden wel te voelen. Lekker op de bank tijdens tv kijken of zo.

3 jaar geleden

Ik las dat het vaak later vanaf de buitenkant goed te voelen is..