16 Reacties

3 jaar geleden

Dat vroeg ik me ook al af, zeker omdat je niet weet of je genoeg melk productie aanmaakt 🤔

3 jaar geleden

Ik heb het al gekocht, twijfel wel of ik daar niet te vroeg mee ben geweest

3 jaar geleden

Ik heb begrepen beter na de geboorte aan te schaven dit ivm mocht de bv niet lukken is zonde van je geld 🙊 en ik heb bij me 2e en 3e eerst een kolf gehuurd twee weken en toen pas zelf een kolf aangeschaft nu de 4e ga ik dit weer doen

3 jaar geleden

Na de geboorte! Dan weet je welke voor jou werkt (zijn te huur) en of het wel goed op gang komt :)

3 jaar geleden

Mijn kraamverzorgster heeft geadviseerd om het pas na de geboorte aan te schaffen. Zodra je hem nodig blijkt te hebben heb je hem ook zo in huis of desnoods nog gehuurd

3 jaar geleden

Ik had de mijne tijdens de zwangerschap gekocht. Bij de meeste verzekeraars krijg je ook een bepaald bedrag vergoed ervoor. Maar veel die ik kende hebben eerst gehuurd

3 jaar geleden

Ik denk dat je daarnaast ook kan meenemen in je afweging voor wanneer je de kolf wenst te gebruiken. Is dat wanneer je weer wilt gaan werken kun je nu bijvoorbeeld uitzoeken wat je iets lijkt, maar zou ik het pas aanschaffen wanneer je kindje er is en je ook zeker weet of je hem nodig hebt. Wil je een kolf om in de eerste weken te gebruiken kun je deze beter (via je kraamhulp) huren, stel er is echt behoefte om je productie te verhogen kun je dit in het begin beter doen met een krachtigere kolf die zij te huur aanbieden dan de standaardkolven die doorgaans te koop zijn :)

3 jaar geleden

precies zoals hierboven al benoemd, beter pas na de geboorte. Er is dan echt genoeg tijd. je kunt via kraamzorg of lokale zorgverhuurbedrijf er vaak een huren op aanraden van kraamhulp of verloskundige. dan kun je daarna gaan kijken wat voor jullie het fijnste werkt en als je het online besteld is het er meestal nog erg snel. Tevens kun misschien ook via je zorgverzekering een vergoeding voor een borstkolf of zelfs een volledige vergoeding ervoor krijgen. Ik kon bij mn eerste een bepaald type dubbele elektrische borstkolf van +-€300 voor €70 euro krijgen.

3 jaar geleden

Ik veronderstel dat als je een kolf aankoopt, dat je ev wel mag retourneren in je winkel (indien natuurlijk ongebruikt). Mocht het niet op gang komen, dan is het idd veel geld om te laten liggen. Ik heb er eentje op de geboortelijst geschonken gekregen, dus laten we hopen dat we genoeg produceren 🤞

3 jaar geleden

Wat vele hier al reageren. Beter na de geboorte pas aanschaffen. Deze heb je zo gekocht

3 jaar geleden

Ik heb er 1 gekregen van mijn nichtje daar nieuwe spullen voor gekocht zoals slangetjes en flesjes plus het stukje wat op je borst gaat. Deze had ik voor de bevalling al. En uit eindelijk 2 weken gebruikt. Dit omdat onze dochter niet snapte hoe ze moes drinken aan de borst, ze had ook moeite met de flesje drinken.. En ik door medicijnen geen bv meer had gelukkig wel 2 weken kunnen kolven voor haar..

3 jaar geleden

Misschien kun je eens bij je verloskundige adviseren. Bij onze verloskundige kun je er 1 huren zodat je kunt kijken of je borstvoeding op gang komt! Succes met je keuze

3 jaar geleden

Gister intake gehad met onze kraamzorg en ik stelde haar ook deze vraag. En inderdaad wat de andere dames zeggen, lekker mee wachten tot na de geboorte.

3 jaar geleden

Ik bestel het apparaat via de verzekering dan krijg je de helft van aankoop bedrag terug. 🌸🤗

3 jaar geleden

Ben zelf kraamverzorgster en zou zelf adviseren om het na de geboorte te doen je moet natuurlijk eerst afwachten hoe het gaat! Zonde van het geld anders

3 jaar geleden

Niet. Ik huur hem bij de thuiszorgwinkel na de geboorte mocht dit nodig zijn. Zit bij ons toevallig om de hoek. Was ook het advies van verloskundige. Anders kan je ALLES wel kopen