16 Reacties

6 jaar geleden

Ik lees mee want heb der ook last van en het maakt me een beetje bang.

6 jaar geleden

Ja op je linkerzij liggen.

6 jaar geleden

Vooral niet in paniek raken. Rustig in en uit het gaat weer over😊

6 jaar geleden

Ik lees ook mee want ik heb het sinds deze laatste paar dagen.

6 jaar geleden

Voor zover ik weet hoort het er bij maar bij twijfel altijd verloskundige bellen😘

6 jaar geleden

Kben zelf 31 weken en heb hier ook last van mijn baby is nog niet ingedaald waardoor hij dus heel erg tegen mn ribben en longen aan zit te duwen waardoor alles in de verdrukking komt. Verloskundige zei ja wachten tot hij ingedaald is heb je minder last.. verder niets aan te doen alleen rustig blijven. Kwenie of hij / zij bij jou al ingedaald is anders kan dit op je klachten wijzen?

6 jaar geleden

Hopen dat je baby snel indaalt! Het enige dat ik weet is dat je niet bewust heel diep in moet gaan ademen. Daar is geen plek voor en kan daarom leiden tot hyperventilatie. Verder gewoon rustig aan doen. Laatste loodjes dames!

6 jaar geleden

Reactie op AugustusBabyboy

Kben zelf 31 weken en heb hier ook last van mijn baby is nog niet ingedaald ...
Ja dat is inderdaad nog niet het geval. Afwachten maar..

6 jaar geleden

Heel erg last van! Toch maar weer in de benen gaan overdag, en rustig iets doen. Zodat je afgeleid bent Van je ademhaling. Dat helpt Bij mij.. En snachts op mijn rechter zij slapen. Maar dit is een heel moeilijk iets met die ademhaling, soms kun je de hele dag er wel last van hebben..

6 jaar geleden

Is heel normaal aan einde van de zwangerschap. Je longen worden beetje in elkaar gedrukt. En vooral dat benauwde weer werkt niet mee

6 jaar geleden

Jup, vooral na het eten van avondeten. De hele avond niet diep kunnen inademen. Maarja hoort erbij..

6 jaar geleden

Tip: Probeer ook je ademhaling ‘laag’ te houden, buikademhaling heb je minder last van benauwdheid dan wanneer je ademhaling hoog zit (borstademhaling)

6 jaar geleden

Zorg ook dat je uitademing net iets langer is dan je inademing, zodat het koolzuur uit je lichaam raakt. Als je teveel gaat happen naar lucht, word je alleen maar draaierig. Dus lekker zo lang mogelijk uitademen! En rustig blijven; altijd goed :)

6 jaar geleden

Ik had het ook inderdaad enkele weken geleden. Maar toen lag ze nog in stuitligging. Toen ze omdraaide kreeg ik weer meer adem. Nu geen last meer. 31+4 w ben ik

6 jaar geleden

Ja hier ook! Gaan liggen helpt wel iets, maar ons meneertje drukt graag zijn billen in mijn middenrif. Waardoor ik dus last krijg van steken en kortademigheid

6 jaar geleden

Ik heb daar nu al bijna 1,5 maand last van. Het wordt nu eindelijk wat minder. Ik ben ook een weelke eerder gestopt met werken. (Bij 35 weken) omdat ik gewoon zo moe werd door de benauwdheid. Bij mij wordt het versterkt door bepaalde houdingen, maar verder heb ik helaas geen tips voor je...