14 Reacties

3 jaar geleden

Wij geven ook een kraamfeest idd pas eind september en buiten.. het is bij me schoonouders op het erf, ruimte zat dus gedoe over de ander halve meter zou niet kunnen.. hebben er goed over gehad maar gaan er gewoon mee door!😊

3 jaar geleden

Wij overwegen ook een kraamfeest/babyborrel. Zal dan in een zaaltje binnen en buiten zijn. Inderdaad door corona toch lastig om daar een besluit in te nemen... Wij kijken nog even aan hoe alles verloopt voor we definitief een keuze maken.

3 jaar geleden

Hier geen kraamfeest. Onze ervaring is juist dat je dan iedereen dubbel over de vloer krijgt.. Maar wat betreft de maatregelen.. Het is misschien zelfs wel lekker als je iets meer tijd hebt om bij te komen en mensen uit te nodigen. Wie weet is het dan ook wel veiliger 😊

3 jaar geleden

Hier geen kraamfeest wel kraambezoek maar onder strikte regels. Max 2 pers per keer en uiteraard zonder klachten en op afspraak, verspreid over verschillende dagen/weken afhankelijk van hoe ik me voel

3 jaar geleden

Wij gaan ook voor een kraamfeest. Dat hadden we voor corona al bedacht. Eind september,(buiten in de tuin) maar als het dan de corona weer heftig gaat worden of dat het niet verstandig is. Dan vieren we het gewoon niet zo makkelijk is dat. Ga geen risico vormen en mensen niet voor blok zetten om te komen terwijl ze eigenlijk niet willen. Het is niet anders.

3 jaar geleden

wij hadden ook gepland een kraamfeest te doen eind september buiten in de tuin maar wachten nu de hele situatie wat langer af. eerste keer ook kraamfeest gehouden en dat beviel super goed. Met de regels met max. 30 personen dacht ik al aan een hele dag kraamfeest en dan per groep anderhalf uur ofzo(zijn familie, mijn familie, zijn vriendengroep, mijn vriendengroep en collegas zoiets)

3 jaar geleden

Wij geven ook eind september een kraamfeest op een locatie waar genoeg afstand gehouden kan worden. Wij hoeven namelijk echt niet iedereen over de vloer de eerste weken. En we houden van feestjes 😉

3 jaar geleden

Wij houden onze babyshower eindelijk volgend weekend. De genderreveal al moeten cancelen ivm dat rot virus. De groep uitgenodigde is gehalveerd en iedereen zit op afstand. Natuurlijk gaan we eerst goed na of iedereen zich wel goed voelt geen verschijnselen heeft. Maar ik denk nu langzaam aan dat het land weer begint op te krabbelen en ook wij mama's weer mogen meedoen. We hebben al lang genoeg binnen gezeten uit angst niet? 👶🏽🎂🧸🛍️

3 jaar geleden

Oja die Poppenkast hebben we ook nog haha. Wij gaan het dit keer wel even anders aanpakken. Zo weinig mogelijk bezoek. 😎 Familie en geode vrienden prima maar kennissen etc dat plannen wel een keer.

3 jaar geleden

Hier komt eerste week alleen directe familie, dan wil ik een week rust en dan mogen vrienden afwisselend langskomen, maar iedereen wel op gepaste afstand. Knuffelen met baby zit er niet in voor een ieder die dat denkt. 🤭

3 jaar geleden

Alleen onze ouders in de kraam week, de rest op afspraak en dan gewoon een uurtje en pas wanneer we er zin in hebben.

3 jaar geleden

Wij laten de eerste week afhangen van de kraamzorg en daarna moet iedereen bellen. Bij elk belletje zien we wel of we er zin in hebben. Scheelt ook dat we beide (mijn partner en ik) een maand na de uitgerekende datum jarig zijn. Kunnen we dan bepalen of we onze verjaardagen vieren en de rest komt of niet 😅.

3 jaar geleden

Tenzij er een tweede golf komt voor augustus gaan wij familie en vrienden gewoon ontvangen. Natuurlijk alleen als zij geen klachten hebben, waar mogelijk vanaf afstand (misschien knuffelen met mondkapje) en vaak handen ontsmetten. Maar dat kraambezoek van achter een raam vind ik niet meer nodig (zoals het er nu uitziet).

3 jaar geleden

Reactie op Mc43

Tenzij er een tweede golf komt voor augustus gaan wij familie en vrienden g ...
Sluit ik me inderdaad bij aan qua hoe het nu gaat. Daarnaast bestaat de kans in augustus dat je lekker buiten kan zitten. We hebben zelfs al wat mondkapjes liggen net als extra ontsmettingsmiddelen voor de handen (toch klein beetje voorbereiding).