21 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb er een die al tig jaar in de familie is.. en daarnaast een oplaadbare.

5 jaar geleden

Ik heb de kruiken van de Hema bij mijn zoon gebruikt. Zelf tevreden erover. Ze liggen nu weer klaar voor de kleine meid. Vooral hoe je ze bewaart is belangrijk voor de staat waarin de kruiken blijven. Bij die van de Hema kan je ook de dop los nieuw kopen, mocht daar op termijn iets mee zijn. Ook prettig, hoef je niet de hele kruik weg te doen.

5 jaar geleden

Wij willen ook gaan voor de elektrische kruiken. Vind het zelf iets veiliger dan de warmwaterkruiken

5 jaar geleden

Wij hebben ook een elektrische kruik, mijn tante is kraam verzorgster en zei tegen mij dat je daar maar 1 van nodig bent.

5 jaar geleden

Als je goede kunt lenen is ook fijn, je hebt ze, zeker met een augustus baby, toch maar heel kort en weinig nodig en je moet sowieso goed controleren of ze lekken van tevoren.

5 jaar geleden

Reactie op Marcia81

Wij willen ook gaan voor de elektrische kruiken. Vind het zelf iets veilig ...
Dat wilde ik ook inderdaad. Maar de kraamzorg gaat er helaas niet mee akkoord (lek- en ontploffingsgevaar), check dit dus even goed bij jouw Kraamzorg ;). Ik leen nu voor de kraamperiode kruiken en daarna ga ik zelf de elektrische kruiken gebruiken omdat mij dat ook veiliger lijkt.

5 jaar geleden

Deze via Wehkamp gekocht. Goed schroefdraad en lekt niet... heb m meteen getest! €12.95....

5 jaar geleden

Wij hebben bij onze zoon die van de Hema gebruikt (de kruiken gingen toen al 3 kindjes mee), voor onze dochter gaan we nu weer voor hema kruiken, maar halen nu wel nieuwe omdat de andere na al die tijd wel aan vervanging toe waren (zijn tussendoor ook gebruikt als kruik dus niet alleen in het babybed). Maar onze kraamzorg gaf ook het advies om ze nu te huren omdat we uitgerekend zijn in de zomer, maar omdat we waarschijnlijk voor nog een kindje willen gaan schaffen we gewoon zelf weer kruiken aan :)

5 jaar geleden

Reactie op wondertjes

Dat wilde ik ook inderdaad. Maar de kraamzorg gaat er helaas niet mee akkoo ...
Thnx, ik heb het daar niet met der kraamzorg over gehad. Ik zal er eens over informeren

5 jaar geleden

Met een kleintje die geboren wordt in augustus zou ik zeggen, vraag even om je heen of je er een of twee kan lenen.. je gebruikt ze vrijwel niet! Mocht je ze toch kopen, bewaren met water erin en dop erop. Let wel op dat je hem rechtop zet. Zo geen ze het langst mee.

5 jaar geleden

Het verschilt per kraamverzorgende of je elektrische of aluminium kruiken mag gebruiken. Bij die van mij maakt het dan weer niet uit welke ik neem, als ik er maar 2 heb - dus ook van de elektrische. Ik heb overigens ook die van BBoo gekocht, maar ik heb ze nog niet getest!

5 jaar geleden

Kruiken met schroefdop, je moet sws elke keer na het vullen en vastdraaien controleren of hij lekt of niet. Verder zijn de elektrische oké om het bedje of kleertjes op te warmen maar zou ik die niet zo gauw bij de baby leggen... (ik werk in de kraamzorg) maar iedereen heeft eigen keus daarin ;)

5 jaar geleden

De kraamzorg adviseerde mij om 2 aluminium kruiken aan te schaffen. Deze van te voren te testen: water koken en dit 24u in laten zitten. Mochten de kruiken lekken dan retourneren. Bboo is nu bij de prenatal in de aanbieding 2 voor 19 euro! Zelf twijfelde ik om kruiken aan te schaffen omdat onze dochter hartje zomer in augustus wordt geboren. Maar de kraamzorg was daar niet mee eens!

5 jaar geleden

Hoe zit het nu met kruiken en de aerosleep? Hoorde dat dat niet mag in de kraamweek. Dat vind ik geen prettig gevoel en nu moet ik alles dubbel aanschaffen zoals matrasbeschermer en hoeslakens...wie weet hier iets van?

5 jaar geleden

Kersenpitkussen? Je hebt zo van die knuffels met een kersenpitkussen in. Wel veilig

5 jaar geleden

Reactie op Chloe85

Deze via Wehkamp gekocht. Goed schroefdraad en lekt niet... heb m meteen ge ...
Deze heb ik ook inderdaad. Ik heb er gewoon 1, omdat de kraamzorg zei dat 1 wel voldoende is gezien het ook een augustus baby is 😌

5 jaar geleden

Reactie op Ellenssss

Hoe zit het nu met kruiken en de aerosleep? Hoorde dat dat niet mag in de k ...
Ga je eerste tijd een wieg gebruiken? Wij hebben alleen aerosleep in de ledikant en in de wieg gewoon hoeslakens. Dus dan valt dubbel aanschaffen wel mee. Misschien heb je in je omgeving vrienden met baby’s waarvan je wat kan lenen. Ik heb ook een kruik geleend omdat ik ook een elektrische heb en in aug verwacht ik hem ook niet veel te gebruiken.

5 jaar geleden

Wij hebben de soozly elektrische kruik. Ik vind de aluminium variant gewoon eng. Bij mijn dochter twee gebruikt maar die was in april geboren. Die had er ook echt twee nodig. Ik heb er nu eentje aangeschaft want als het niet genoeg is kan ik er zo nog een bijkopen. Ik verwacht dat 1 genoeg is eigenlijk

5 jaar geleden

Ik heb aluminium kruiken van de Hema en die is al 3 baby's meegegaan, nooit gelekt. Wel elke baby nieuwe rubbertjes in gedaan. Ik zag een vraag over de aerosleep, die wordt inderdaad afgeraden ivm rollende kruiken en geloof dat het water niet weg kan mocht de kruik lekken.

5 jaar geleden

Ik hen 2 aluminium water kruiken gekocht bij de babydump. Onze kleine word halverwege augustus verwacht. Dus nog geen ervaring