224 Reacties

3 jaar geleden

Zelfde hier! Dus ik lees mee. 🙂

3 jaar geleden

Onze dochter is ook 8 maanden en kruipt nog niet, ze rolt ook nog niet om. Ze vind het allemaal wel best op haar rug en maakt ook geen aanstalten om te gaan rollen of kruipen 😅 ben ook heel benieuwd wanneer ze dit een beetje gaat doen!

3 jaar geleden

Onze zoon rolt de hele kamer door, maar kruipen ho maar 🤣. Hoezo moeilijk doen als het makkelijk kan toch haha. Hij ligt wel hele dagen op een kleed op de grond en is wel aan het oefenen.

3 jaar geleden

Rollen wel, kruipen nog niet echt meer beetje spartelen 😂

3 jaar geleden

Mijn zoontje kroop al sinds 4 maanden en is langzamerhand aan het proberen te lopen

3 jaar geleden

Hij is nu inmiddels al 7 maanden en 2 weke

3 jaar geleden

Mijn zoontje wordt 5 april 8 maanden maar kruipt ook nog niet. Elke keer denk ik, ha het duurt niet lang meer! Maar dat denk ik volgens mij al 2 maanden 🤣. Alles op zijn tijd

3 jaar geleden

Ons kleintje lag ook helemaal niet graag op de buik, van de ene op de andere dag liet ze het meer toe. Je kan hem een paar keer per dag op de buik leggen voor een aantal minuten, en de duur zo opbouwen. Dat hebben wij ook een beetje gedaan. Kruipen is hier niks. Ik kan het niet uitleggen hoe, maar die van ons ROLT zich naar voor 😂 ze rolt van de ene zij op de andere, waardoor ze een stukje naar voor geraakt 😂 ze wil ook voortdurend zitten en staan (maar dat laatste is zo wiebelig als maar kan zijn en enkel aan onze handen, zodat wij haar in evenwicht kunnen houden). Ik roep er niet achter dat ze begint te kruipen. Dan is het helemaal doei rust 😂😂

3 jaar geleden

Mijn zoontje kroop met 6 maanden. En nu loopt die om de meubels heen en klimpt overal op ik kan me omdraaien en hij zit weer ergens. En hij houd van mijn gordijnen

3 jaar geleden

Mijn zoontje is bijna 7 maanden en wil ook niet veel op zijn buik. Echter zitten wel! En zit ook vrij goed zelfstandig. Ik zie het wel. Stimuleer wel elke dag op de buik liggen maar dat vind hij echt niet leuk

3 jaar geleden

Maak je geen zorgen dat komt vanzelf de ene is heel snel de andere niet of slaat het zelfs over. Onze eerste kindje nu 3 vond buikligging drama. Heeft ie nooit echt goed gedaan. Stond en liep wel al vroeg en liep dus zonder te kunnen kruipen. Geen idee wat onze tweede nu doet. Ligt niet zoveel in buikligging als meeste kindjes maar voor ons al heel veel en goed omdat onze eerste zo extreem was. Maargoed of hij wel gaat kruipen geen idee. Misschien kruipt en loopt hij heel laat. Mijn punt laat je niet al te gek maken mocht je ontwikkeling echt extreem zijn krijg je dat echt wel te horen op consultatie bureau. Tot die tijd gewoon oefenen en opbouwen zolang jou kindje het leuk vind. Ieder kindje ontwikkeld in eigen tempo En uiteindelijk kunnen we het allemaal 😉

3 jaar geleden

Onze meisje is volgende week 8 maand. Ze tijgert/schuift op haar buik door de kamer. Ze kan op armen en knieën staan en klein stukje kruipen... maar vind schuiven makkelijker.

3 jaar geleden

Niet kruipen, maar wel schuiven op haar buikje. Ze doet wel haar knietjes onder de buik, maar het lukt niet om te kruipen. Hier heeft ze ook niet altijd zin om naar voren te schuiven, maar als ik dan een onbekend speeltje of iets anders (mobiel, banaan, sleutels) neer leg, dan is haar nieuwsgierigheid gewekt en schuift ze erop af 😆 wie weet kun je je zoon ook triggeren om langer op de buik te laten liggen op die manier.

3 jaar geleden

Onze dochter is bijna 8 maand en heeft een maand ofzo zich overal al rollend verplaatst en sinds 2 weken kruipt ze ineens 😊😍

3 jaar geleden

Hier ook nog niet kruipen, wel verplaatsen naar links en rechts. Zitten doet ze wel al en rollen ook. Ze is nu bijna 8 maanden

3 jaar geleden

Hier ook nog niet! Rolt wel naar zijn buik maar terug af en toe. Zitten kan hij ook nog niet, hij vind het leuk om zich te verplaatsen op zijn rug door zijn kont op te tillen en zich af te zetten met zijn voetjes😂 Hier ook bijna 8 maandjes

3 jaar geleden

Mijn zoon van 7 maanden kruipt al vanaf dat hij 5 maanden werd. Hij kruipt overal heen :).

3 jaar geleden

Hier staat ie wel op handen en knieën, maar heeft nog geen idee hoe die vooruit komt. Dus tot nu toe blijft t bij een beetje bouncen😂. Als ie ergens naar toe wil dan is het nog tijgeren.

3 jaar geleden

Onze zoon wordt deze week 8mnd en kruipt nog niet. Hij "tijgert" achteruit wel eens door de kamer maar vindt dat frusterend en is dan al snel boos 😅 hij doet wel moeite om te kruipen en zit wel op handen en knieën en werpt zichzelf als het ware vooruit... soms lukt het. Soms gaat hij wéér achteruit. Hij is overigens veel meer geïnteresseerd in staan. Probeert zich aan alles en iedereen op te trekken en kan ook al even zonder steun staan.

3 jaar geleden

Hier ook nog niet rolt zelf niet van rug naar buik maar hij ligt ook niet graag op zen buik dus waarom zou hij dat dan doen :D kan sinds 18maart zelfstandig zitte met korte periodes