224 Reacties

3 jaar geleden

Mijn zoontje is volgende week 8 maanden en kon vorige week ineens kruipen 😄 op zijn buik liggen vond hij eerst ook vreselijk, tot hij kon rollen en sindsdien is het alsof er een springveer onder hem zit, zodra je hem op z'n rug neerlegt draait hij om. Ik denk dat ieder kindje het op het eigen tempo doet en dat het vanzelf wel komt!

3 jaar geleden

Onze man kruipt nog niet hij kan nu linksom naar zijn buik, rechtsom niet en ook niet terug naar rug.

3 jaar geleden

Mn dochtertje is met precies 8 maanden gaan kruipen haha

3 jaar geleden

Hier draait ze wel rondjes en achteruit. Maar niet vooruit. Haha. Kan wel al lange periode zelfstandig zitten.

3 jaar geleden

Ons zoontje bijna 8 maanden zit sins een week op handen en knieën en dan zie je hem denken hoe moet ik nu vooruit dan gaat hij naar voren en achteren bewegen en dan ligt hij toch weer op zijn buik is een grappig gezicht ik ben benieuwd wanneer het hem lukt. Hij rolt nu overal heen

3 jaar geleden

Deze meneer is van 1 augustus en tijgert nu kruipen nog niet:)

3 jaar geleden

Mijn meisje van 7 maanden rolt/kruipt nog steeds niet. Zitten kon ze al met 5,5 maand.

3 jaar geleden

Bijna 8 maanden, rolt van rug naar buik en terug.. en tijgert/kruipt sinds deze week langzaam de woonkamer door! Kan ook zitten, maar niet zelfstandig

3 jaar geleden

Ze rolt niet. Ze kruipt niet. Ze loopt niet... wellicht een beetje lui of gemakzuchtig... Volgens mijn moeder deed ik hetzelfde en toen ik 10 maanden was, viel het kwartje en ging ik rollen, zitten, kruipen en staan in 3 of 4 weken tijd...😅 Mijn dochter zal op mij lijken haha.

3 jaar geleden

Hier draait ze van rug naar buik. En sinds deze week trekt ze haar knieën omhoog en gaat ze langzaam achteruit, een paar cm want dan valt ze weer op der buik. Voor de rest niet zitten/staan/lopen.

3 jaar geleden

Ik heb het idee dat Atilla kruipen over gaat slaan en van zitten naar lopen gaat. We zullen zien, ze hebben allemaal hun eigen tempo 🤷

3 jaar geleden

Kruipen amper, wel tijgeren en zo nu en dan kruipen tussendoor. Hij trekt zich op en staat en loopt langs de rand van de bank, box, bed en salontafel. Kopjes thee kunnen we nergens meer kwijt 😅

3 jaar geleden

Mijn meisje rolt, draait zichzelf met dr handen om dr eigen as(en drukt zich vaak naar achteren🤭) heen om dr grote broer/papa en mama natuurlijk beter te kunnen zien. Tijgeren/kruipen lukt nog niet.. zitten lukt wel steeds beter. Raakt zelf wel heel snel geïrriteerd als iets niet lukt wat ze wil

3 jaar geleden

Mijn zoontje kroop met 6 maanden. En nu loopt die om de meubels heen en kli ...
Zo herkenbaar! Onze zoon ook met 6 maanden kruipen en nu langs meubels stapjes zetten. Veel te snel gegaan haha. Oh en de gordijnen zijn hier ook favoriet!

3 jaar geleden

Hier vanaf ongeveer 5 maanden zitten (ze is nu 8 maanden) en kruipen, al vindt ze staan veel interessanter, dit doet ze nu vanaf een week helemaal los vanuit hurk. Dus nu 'kruipt' ze vaak op handen en voeten, mijn man en ik noemen haar mowgli 😂. Tips niet echt, denk dat ieder kind anders is en dus ook ander tempo. Ze zijn maar zo kort zo klein, af en toe mis ik mijn kleine baby! Knuffelen en bij me liggen zit er echt niet meer in 😀

3 jaar geleden

Mijn zoon is gisteren 8 maanden geworden en is 3 weken geleden beginnen kruipen. Hij probeert nu ook stilletjes te willen rechtstaan.

3 jaar geleden

Het is zo verschillend per kind. Ons dochtertje kroop pas echt goed toen ze 10 maanden was en sliep altijd op haar rug. Ze kon pas echt goed lopen toen ze ruim 1 jaar was misschien wel 1.5 jaar.. verder een echte denkertje, wil alles snappen en kunnen voordat ze het ook daadwerkelijk doet :) En als ze het dan eindelijk doet, doet ze het gelijk goed zonder te vallen! Ons zoontje daarentegen kruipt het hele huis door bij 7.5 maand en is een echte buikslaper en fysiek heel sterk. Maar valt en stoot zich heel vaak er is geen houden aan! Het ligt dus aan veel factoren zoals ook karakter en interresses. Het is heel mooi om die verschillen te zien bij de kinderen.

3 jaar geleden

Hier sinds van de week kleine is ook 8 maanden..wel geprobeerd uit te dagen met zijn speelgoed maar dat had geen effect.. en een op andere dag kroop hij

3 jaar geleden

Hier schuift hij achteruit, vooruit is een dingetje haha. Kruipen ook nog niet, hij zit wel op handen en knieën maar laat zich dan weer vallen. Komt vast vanzelf wel, rollen etc en zitten kan hij prima. Hij wil graag staan maar alleen kan dat natuurlijk niet, dus aan de handjes vasthouden, vind hij helemaal leuk. Hij is nu bijna 8 maanden.

VRIEND

3 jaar geleden

Hier een dame van 8,5e maand. Rolt lekker de kamer door, maar kruipen? Neeeuh. Zitten zonder steun kan ze ook niet, zodra haar aandacht is gevestigd op iets laat ze zich er naar toe vallen. Komt vanzelf wel 😁