224 Reacties

3 jaar geleden

Reactie op sam20197

Zijn er nog meer kindjes die niet kruipen? Mijn kind is 9 maanden en kruipt ...
Jep, Noah ook nog niet. Hij zit wel zonder hulp, komt er niet zelf tot. Staat als we hem wegzetten aan de rugleuning van de bank voor ongeveer een minuut. Vindt op z’n buik nog steeds echt niet leuk.

3 jaar geleden

Mijn dochter is nu 8,5 maand en kruipt of tijgert ook nog niet. Ze probeert het wel en ze zet zich af zodat ze naar achter schuift en draait wat in het rond. Helaas alles behalve vooruit haha. Staan doet ze ook niet, als we haar vasthouden dan blijven de beentjes wat bungelen, ze snapt er dus niets van. Maar het komt vanzelf ga ik van uit. De ene is sneller dan de ander natuurlijk.

3 jaar geleden

Reactie op MichelleKuba

Jep, Noah ook nog niet. Hij zit wel zonder hulp, komt er niet zelf tot. Sta ...
Ok mijn zoontje raakt wel gefrustreerd merk ik. Hij wil maar hij kan het niet 😔

3 jaar geleden

Hier 9 maanden en kruipt ook nog niet. Zitten zelfstandig is ook nog lastig. Maar ze rolt echt overal heen.. als ze iets ziet in volle vaart erheen rollen 😂 En dan stampen met de voetjes om te draaien. Ik denk niet dat er iemand zoveel rolt als haar haha. Ben benieuwd of ze nog gaat kruipen, ieder kindje is anders. Dus we zien het wel hoor

3 jaar geleden

Hier is ze 9 maand wil ook nie kruipen als we ze op haar poep zetten op de grond krijst ze heel het huis samen een echte pruim is ze 🤣

3 jaar geleden

Mijn dochter is 9 maanden. Ze tijgert wel en kan heel snel rond draaien hihi. Kruipen op handen en knieën wilt ze niet. Tegenwoordig staat ze veel liever aan de tafel en bank enzo. Ze kon al met 3,5 maand omdraaien van rug naar buik en al met een maand of 5 zelfstandig zitten. Ze kan nu ook af en toe zelf van lig naar zit. Ik heb zo’n vermoeden dan ze het kruipen over gaat slaan. Van de week zat ze in de kamer en toen schoof ze op haar billen naar voren hihi

3 jaar geleden

Hier 9.5 en hij heeft geen behoefte om te kruipen

3 jaar geleden

Mijn dochter kruipt sinds twee dagen. Ze is nu bijna 9,5 maand. Sinds een weekje kan ze ook ineens zelfstandig gaan zitten. Niks is meer veilig in huis 😅. Maar verder trekt ze zich nog niet op oid, staan lijkt ze nog niet zo interessant te vinden 😊

3 jaar geleden

Nou meneer is beetje gaan kruipen, en zit nu rechtop uit zichzelf! Hij is nu 9 maanden en 4 dagen.

3 jaar geleden

9 maand geworden kan plots kruipen zelfstandig gaan zitten en overal aan optrekken! Leek hier ook even stil te staan en dan plots alles ineens! Heel trots en iets daarna dacht ik : help! 🤭 Wat een verandering tov een baby die op de mat ligt en enkel wat ligt te rollen of zich achteruit duwt! Ook voor ons hondje is het aanpassen ineens een kruipende baby achter hem aan. Gelukkig zijn het goede vriendjes

3 jaar geleden

Hier bijna 9 maanden, kruipt vanaf dat ze 4,5 maand is, staat vanaf bijna 7 maanden en loopt om de tafel etc vanaf 8 maanden. Vanaf 8 maanden kan ze ook blijven zitten. Ze begint nu een klein beetje te klimmen en los te lopen, help!!!

3 jaar geleden

Onze kleine kon van zijn rug naar buik heel vroeg al. Artsen vonden hem een sterke baby en heel vroeg dat hij het kon. Mijn baby is met 4025 kg geboren en 52 cm. Was wel eng in het begin en moest hem echter in de gaten houden, zelfs met slaapzak aan van pucka baby aan. Toen hij 4 maanden was, trok hij elke keer zich bijna op en wou elke keer maar staan als we hem gingen verschonen of op schoot. We besloten toen om hem in een loopwagentje te zetten toen hij 5 maanden was, maar dan wel dat hij enkel in kon staan( zonder de wieltjes eronder. Weet niet hoe je die noemt haha. Hij vond dat geweldig en begon steeds in te draaien/ stampen. Met 5,5 maanden hebben we hem wel in een loopwagentje gedaan met wieltjes en zo ging hij door de kamer elke keer achteruit en niet lang daarna naar voren. We deden hem per dag Max 15-20 minuten erin. Aangezien ze dat afraden. In deze periode kon hij ook zitten, maar niet lang zelfstandig, moesten wel hem in de gaten houden. Echt zelfstandig zitten deed hij ongeveer met 7.5 maanden. En iets daarvoor ging hij ook steeds rollen van buik naar rug en andersom, dat begon hij steeds meer en meer te doen. Dat vond hij leuker dan zitten. Hij gaat vaak ook op zijn knieën en heen en weer, verder niets. Kruipen doet hij enkel naar achter sinds hij 8 maanden is ongeveer. Als hij iets wil dat ver voor hem ligt begint hij te gieren/ brullen met de handen en voeten in de lucht. Maar er komt dan echter geen beweging naar voren. Nu zijn we weer een maand vooruit en nog steeds geen vooruitgang, ook al wilt hij het zo graag. Hij is vandaag 9 maanden en kan nog steeds niet kruipen of zelfstandig staan, laat staan lopen. Sorry voor mij lange verhaal 🙈😃

3 jaar geleden

Onze man kan sinds dit weekend terugrollen naar zijn rug (Hij is 9 maanden) wat een verschillen in ontwikkeling.

3 jaar geleden

Mijn beste tip is: laat het los! Onze dochter heeft nooit gekropen. Lag met 9 maanden nog op haar rug en kon zelfs niet rollen naar haar buik. Dus: niet getijgerd, niet gekropen. Wel in een loopkar gezet, omdat ze enorm frustreerde en haar energie kwijt moest. Uiteindelijk liep ze probleemloos met 13 maanden. Ook daarna geen verschil met anderen. Onze zoon is nu 9 maanden en doet alles volgens 'het boekje', voor zover dat boekje bestaat. Hij trekt zich nu op, kruipt rond en zet stapjes aan de hand. Loopt ie dan 'voor'? Ik geloof er niet zo in... maak je dus geen zorgen!!!

3 jaar geleden

Reactie op vvlt

Mijn beste tip is: laat het los! Onze dochter heeft nooit gekropen. Lag met ...
Ik probeer het inderdaad los te laten, ik wordt erg onzeker van het cb (hoor steeds maar dat hij dit of dat al zou moeten kunnen) eigenlijk ga ik liever gewoon naar de huisarts voor inentingen, wegen etc. Maar dat kan niet. Door corona hebben ze daar geen tijd voor en moet ik gewoon naar het cb. Ben nu zover dat ik alleen heen ga voor het wegen meten en vaccinatie en verder niets

3 jaar geleden

Het CB houdt zich zo vast aan gemiddelden, terwijl ieder kindje zo zijn eigen lijn volgt. Met alles. Uiteindelijk komen ze er allemaal wel en worden ze er echt niet slechter van als ze iets van de cijfers afwijken. Als je kindje vrolijk en tevreden is dan is het toch allemaal prima. Wat ik ook heb geleerd is niet teveel luisteren naar verhalen van andere ouders die lovend vertellen hoe snel hun kindje was. Net of dat alles zo perfect loopt, terwijl er achter de deuren daar vast ook trubbels zijn en de kindjes vast ook bijv wel eens huilen, slecht eten of slapen enz.

3 jaar geleden

Mijn dochter kan sinds 2 dagen tijgeren! Langzaam, met 1 arm en nog onzeker, maar ik had niet verwacht dat ze het nog zou gaan doen. Ze is bijna 10 maanden namelijk 😉

2 jaar geleden

Mijn mannetje, kruipt en staat en loopt al (met vasthouden)🙄..sinds 8 maanden.Maar was geen verrassing, met zijn broer ging het precies zo. Alle babies een eigen tempo.no worries

2 jaar geleden

Reactie op Marijnmt

Mijn mannetje, kruipt en staat en loopt al (met vasthouden)🙄..sinds 8 maan ...
Hier hetzelfde! Ze gaat overal tegenaan staan en rent bijna aan onze handen😅 wel valt ze de hele dag door op haar hoofd als we niet snel genoeg zijn omdat ze zich als ze staat gewoon laat vallen, ze kan nog niet met beleid gaan zittenm hoe gaat dat met jouw mannetje? Kan hij zelf terug? Dit is behoorlijk irritant🤭

2 jaar geleden

Reactie op Bloem36

Hier hetzelfde! Ze gaat overal tegenaan staan en rent bijna aan onze handen ...
Ons zoontje is vandaag ook 2 keer achter op zijn hoofdje gevallen. Staat nog niet stabiel genoeg en laat zich ook als het ware vallen. Gaan staan no problem, liefst de hele dag door, maar dan... huilen, omdat meneer niet meer terug kan 🙈 Vraag me ook af hoe andere dat doen.