5 Reacties
3 jaar geleden
Hey, toevallig dat ik je bericht zie omdat ik aan het zoeken was naar iemand met hetzelfde probleem. Ons zoontje heeft nu al meer dan een maand diarree. Huisarts denkt peuterdiarree en di毛tiste denkt toch aan lactose intolerantie. Ik krijg binnenkort een advies van haar qua voeding. Ik zal deze wel even met je delen.
Het vreemde is dat mijn zoontje ook niet ziek oogt, maar wel relatief weinig eten wil hebben.
Hoe gaat het nu bij jullie?
3 jaar geleden
Reactie op Leentje2020
Hey, toevallig dat ik je bericht zie omdat ik aan het zoeken was naar ieman ...
Het gaat hier gelukkig beter nu. Hij heeft een week volledig lactosevrij gehad, maar de diarree bleef aan. Dan ben ik hem toch met kleine beetjes zijn gebruikelijke peutermelk terug beginnen geven. En dan werd het met de ene keer wel en andere keer niet beter. Na een week begon hij eindelijk stevige stoelgang te hebben. En dat is nu een 4 tal dagen zo. Het enige verschil met vroeger is dat hij naar mijn gevoel veel stoelgang heeft en meermaals per dag. Vroeger was dit meestal maar 1x dag.
Zijn stoelgang is onderzocht geweest, maar niets in gevonden. De kinderarts blijft erbij dat hij waarschijnlijk een infectie in zijn darmen heeft gehad, waardoor zijn darmflora beschadigd was. Het kan dan tot 6 weken duren eer dat volledig hersteld is, en lactose zou dat herstel kunnen tegenwerken.
Misschien idd ook even lactosevrij proberen voor een weekje ofzo. Al is dat echt niet makkelijk. Ik denk dat in 75% van alles wat mijn zoontje lekker vind wel lactose zit. 馃檲
Sterkte
3 jaar geleden
Hoi hoi
Hier ook een dochter met lactose intolerantie
Zij werd er wel heel ziek van. Ws door darm infectie waarna ik gewoon door ben gegaan met lactose geven.
Ik geef lactose vrije melk van Arla (volle is t minst zoet) en de Griekse yoghurt en zo. Verder even geen pakjes en zakjes en uitkijken qua koek, pepernoten etc.
Mijn dochter is echter smeerkaas fan en vraagt daar dagelijks om, weet iemand daar een goede vervanger voor?
3 jaar geleden
Reactie op Miss V
Het gaat hier gelukkig beter nu. Hij heeft een week volledig lactosevrij ge ...
Oke, goed om te lezen dat het beter gaat. Ook wij zijn ondertussen wat dingen gaan uitproberen. Hebben het idee dat het toevoegen van meer vet ook effect heeft. Dus een dikke laag boter op z'n boterham etc. Want hij heeft nu een paar keer wel goede/dikkere ontlasting gehad. Ik betwijfel of het iets met lactose is, aangezien hij dat nu ook nog krijgt en dus ook betere momenten heeft. Blijft een flinke zoektocht...
3 jaar geleden
Reactie op a123456
Hoi hoi
Hier ook een dochter met lactose intolerantie
Zij werd er wel heel ...
Hai hai, ja dat zou je inderdaad wel denken bij een intolerantie. Mijn zoontje is soms wel ziek, maar niet overmatig. Klaagt ook niet over buikpijn etc. Dus ik vraag mij af of het een intolerantie is.
Grieke Yoghurt is hier ook favoriet. Heb helaas geen tip voor de smeerkaas. Succes! Want ik vind het nu al een behoorlijke uitdaging 馃槄