22 Reacties
5 jaar geleden
Heb ook een spoedkeizersnede gehad. Inmiddels nu wel bijna 4,5 maand verder. Het is wel stukke minder maar idd kan er geen strakke broek overheen hebben. Heel soms krijg ik ook nog steken, maar als ik meer slaap dan is dat ook weer minder. Train ook mn buikspieren nu met behulp van fysio, miss dat het de buikspieren ook zijn die steekjes?
5 jaar geleden
Ik ben bevallen met een keizersnede op 10 augustus. Ik voel regelmatig steken ter hoogte van mijn onderbuik maar ik denk dat dit eerder de buikzenuwen zijn die zich terug herstellen. Ik krijg ook terug meer gevoel ter hoogte van de wonde. De gynaecoloog had mij verteld dat dit zou gebeuren. Misschien kan dit hetgeen zijn waar jij ook last last van ervaart?
5 jaar geleden
Hoe lang is het geleden? Bij mij was de eerste 2-3 maanden vooral de huid boven het litteken heel erg gevoelig, maar dat is vanzelf weggetrokken. Ik vind wel dat het litteken zelf na nu 4 maanden nog best rood en lelijk is, ik ben benieuwd hoe snel dat weg trekt en minder fel word. Anders even na laten kijken?
5 jaar geleden
Ik had tot ongeveer 4 maanden na de keizersnede nog af en toe steken. Rond 4 maanden werd het wat erger voor een paar dagen en toen het was gestopt zag het litteken er ineens super goed uit! Alsof het extra aan het genezen was. Sinds toen geen last meer gehad, behalve laatst een smetplek. Was even schrikken want heb dat nooit eerder gehad maar sudocreme is een wondermiddel.
5 jaar geleden
Reactie op Peachie
Hoe lang is het geleden? Bij mij was de eerste 2-3 maanden vooral de huid b ...
Nu inmiddels 5 maanden! 4 augustus 🤗
Is inderdaad boven het litteken nog steeds erg gevoelig. Mooi is anders😅🤣
5 jaar geleden
Voor mij al iets langer geleden, mei al. Onze tweeling was 16 weken te vroeg. Onze zoon is via een spoedkeizersnede geboren. Maar ik heb ook zo af en toe steken en als mijn broek op de plek van het litteken zit is het gevoelig. Mijn gynaecoloog heeft destijds gezegd dat dit kan blijven maar dat het pas echt genezen is na een jaar...
5 jaar geleden
Kijk, de mijne is ook wat verdikt. Is al vanaf het begin zo, is verkeerd gehecht.
Maar goed, we doen het voor een goed doel🤗

5 jaar geleden
Reactie op Lovedemiyou
Kijk, de mijne is ook wat verdikt. Is al vanaf het begin zo, is verkeerd ge ...

Wat bedoel je met verdikt? Ik had de eerste paar weken een soort richeltje. Dat is wel weg getrokken, maar het litteken zelf is nog een rood randje/ lijntje (op de huid dus). Is dat normaal? Bij mij was de controle telefonisch dus ik weet er echt weinig van af 🤨
5 jaar geleden
Ik heb op 26 augustus een spoed keizersnede gehad en ook ik heb er nog steeds last van. Het litteken is nog aardig rood en enigszins gevoelloos. Ter hoogte van mijn navel is het erg vervelend. Ook zo af en toe wat steken. Een hele dag een gewone broek aan is een crime. Als ik thuis ben draag ik altijd een jogging broek oid. Niet charmant, maar nog enigszins comfortabel. Als ik wat harder druk rondom mn navel heb ik ook het idee dat ik wat hardere stukken voel. Hoop dat dit alles minder gaat worden. Eind van de maand weer naar de gynaecoloog voor mn uitstrijkje, dan nog maar eens vragen.
5 jaar geleden
Reactie op Peachie
Wat bedoel je met verdikt? Ik had de eerste paar weken een soort richeltje. ...
Nou kijk aan de linkerkant van mijn litteken, daar zit een soort 'heuveltje'
Weet er verder ook vrij weinig vanaf hoor, mijn controle was inderdaad ook telefonisch..
5 jaar geleden
Reactie op Dubbelboer
Ik heb op 26 augustus een spoed keizersnede gehad en ook ik heb er nog stee ...
Same here! Ik draag ook de hele dag een broek wat lekker comfortabel zit. Ja dat heb ik inderdaad ook rondom het litteken, misschien nog hechtingen die niet opgelost zijn ofzo?
5 jaar geleden
Ik heb 7 September een spoedkeizersnee gehad. Ik heb aan de linkerkant onder de huid een grote harde plek en over het gehele litteken en er omheen geen gevoel.
Vaak heb ik last van steken, het brand heel erg en het doet echt pijn als er wat langs gaat of als het aangeraakt wordt. Ik kan er ook nog niks tegen aan hebben en loop daarom vaak in een joggingbroek rond of trek een spijkerbroek aan die ik er overheen kan trekken, charmant is het niet maar dat maakt mij niet zo uit😂😂
5 jaar geleden
Jep. Ook ik ervaar pijn aan het litteken van mijn keizersnee, na 5 maanden.. Steken ook wel, en trekken. Ik vind m trouwens heel laag zitten, op de bovenste rand van mijn schaamhaar zeg maar. Inmiddels vouwt ook nog m'n erg gevoelige onderbuik er n beetje overheen, wat niet meehelpt! Ik had m liever wat hoger gehad, het is nu zo'n nare gleuf! (Maargoed, heb er natuurlijk wel n mooi kind aan overgehouden, dus tis 't absoluut waard.. Maar toch.) Ik draag overigens liever wat strakker ondergoed, juist als extra support! En daarover dan de relaxte joggingbroek😜
5 jaar geleden
Hier ook dezelfde klachten nog steeds, 5 maanden na de keizersnede, maar het is al wel een stuk beter dan het geweest is. Ik ben 4 weken na de keizersnede naar de fysio geweest en ze heeft toen ook naar het litteken gekeken. Ze gaf als tip het los te masseren om littekenweefsel tegen te gaan. Het masseren op dat moment was nog erg pijnlijk, ze kwam toen met cups. Deze kan je op het litteken zetten waardoor het vacuüm zuigt zodat het litteken omhoog komt en daardoor het littekenweefsel los komt. Dit vermindert de pijn en zorgt er ook voor dat de huid niet gaat hangen over het litteken. Heeft er voor mij voor gezorgt dat de pijn een stuk minder is geworden!
Hieronder een linkje voor de cups;
https://www.bol.com/nl/p/fasciq-anti-cellulite-cups-cupping-for-cellulite-set-van-4/9200000078765546?referrer=socialshare_pdp_androidapp
5 jaar geleden
Vorig jaar in augustus bevallen ook via keizersnede, het is gevoelig en doet een beetje pijn als ik is stampe krijgt van mijn kleine pruts van 4maand, ma voor de rest kan ik eigelijk niet klagen...Als jij nog zo veel last van heb zou ik toch is advies vragen van u gyneacoloog en mss dat jij is dat moet laten nazien in het ziekenhuis he...
5 jaar geleden
1 e 2 e keizersnede had ik ook nergens van met de 3e keizer snede wel heb helemaal geen gevoel meer in me onderbuik en sinds een week aan de linker kant zo nu en dan steken brand gevoel
Ben 3 augustus geholpen
5 jaar geleden
Ik heb geen keizersnede maar een flinke knip. Bijna 7cm. Doet ook nog flink pijn. Kreeg het advies het litteken in te smeren met vaseline zodat het soepeler zou worden en minder zou trekken/steken. Misschien ook wat voor jullie? Misschien weet de huisarts iets?