21 Reacties

4 jaar geleden

Hier ook een lui wammes🙈 dochter is van 1-8-2020. Loopt niet los. Wel aan de tafel,bank ,vinger enz enz ik maak me er nog niet druk om. Ze gaat vanzelf lopen denk ik dan. Scheelt misschien ook wel dat het de 2e is. Ik merk dat ik er zelf relaxer mee om kan gaan. GGD wilde met 18 maanden al doorverwijzen naar een fysiotherapeut terwijl ik zelf zoiets heb van wacht maar even het komt goed

4 jaar geleden

Ons ventje is de 12e deze maand 18mnd. Loopt ook nog niet los. Sinds kort wel wat zelfverzekerder aan 1 hand, maar nog geen lange stukken. Laatst per ongeluk een paar stapjes los (lees een trotse mama hier) Komt vanzelf blijf ik mijzelf maar voorhouden

4 jaar geleden

Mijn zoontje liep met 17.5 maand, bij hem was het durf. Sinds hij loopt, rent hij meteen. Ze willen waarschijnlijk meer zekerheid opbouwen en gaan et dan als een gek vandoor 😆

4 jaar geleden

Onze dochter loopt nu sinds 2 weken, ze durfde niet. Ze liep al snel.aan de tagel en aan de hand maar los deed ze niet en toen ze inzag dat ze het kon ging ze er meteen vandoor. Komt vanzelf!

4 jaar geleden

Onze dochter is dinsdag 18 maanden en die loopt ook nog niet zelfstandig, wel langs de meubels, aan de hand en loopkar, zelfs soms even los van de tafel bijv. Balanceren maar lopen zelf hoh maar. Maak me er ook niet druk om komt vanzelf 😜

4 jaar geleden

Mijn zoontje is volgende week anderhalf en loopt buiten zo een kwartier aan 1 vinger, maar los lopen doet hij niet. Dacht ik althans.. Hoor ik gisteren op de opvang dat hij het daar continu kleine stukjes doet 😅 maar thuis, ho maar. Kleine draak 😂 komt vast vanzelf, maar het sjouwen wordt wel heel vermoeiend, zeker nu ik 23 weken zwanger ben van de tweede.. Ik kan niet wachten tot ie los gaat lopen 😬

4 jaar geleden

Ooh maar dat gaat ineens heel snel hoor..2 weken geleden liep die van mij ook alleen tegen meubels aan.. nu loopt hij de hele kamer rond met soms een sprintje.. ( weg met de rust😂😂)hij wordt eind deze maand 18 maand..

4 jaar geleden

Mijn dochter is 17,5 maand en doet echt nog niets aan lopen! Staan met 1 hand vast gaat sinds gisteren. Maar ze vindt weer gaan zitten echt niks. Ondertussen hebben we bakken vol met knutselwerkjes, kletst en zingt ze liedjes mee etc, dus haar ontwikkeling ligt ergens anders. Het wordt inderdaad wel zwaar om te tillen maar verder denk ik, neem je tijd meid, nog genoeg jaren om aan je stappenteller te denken 😉

4 jaar geleden

Gemiddeld lopen kindjes pas met 1,5 jaar hè, dat is nu ongeveer. En gemiddeld betekent dat er kinderen eerder en kinderen later zijn, ik zou me er sowieso niet druk om maken, tegenwoordig moeten alle kindjes maar in het stramien passen, al op kdv worden er hele lijsten bijgehouden, en op de basisschool komt daar nog véél meer bij. Laat je niet gek maken hoor! Super slecht voor jouw moedergevoel én voor het vertrouwen van je kind. Ik vind het n hele zorgwekkende ontwikkeling dat tegenwoordig alles zo gecontroleerd wordt

4 jaar geleden

Reactie op Babyboy072020

Mijn zoontje liep met 17.5 maand, bij hem was het durf. Sinds hij loopt, re ...
Hier is hij net gestart met lopen sinds een paar weken, maar niet direct alleen maar lopen hoor 🙈 nog steeds vaker op z’n knieën en kruipen. Onze eerste hetzelfde verhaal… gewoon motorisch minder handig 🤣

4 jaar geleden

Reactie op ldrivewood

Gemiddeld lopen kindjes pas met 1,5 jaar hè, dat is nu ongeveer. En gemidde ...
Gemiddeld is 14 maanden.. 18 maanden is vrij “laat” maar idd, 14 mnden is gemiddeld, dus er zijn ook kindjes later. Allebei onze jongens liepen rond de 18 maanden en zijn motorisch gewoon wat trager. Ik liep met 10 maanden als kind (wandelende baby vind ik ook gek) maar studeerde af op m’n 28e (zwanger) 🤣

4 jaar geleden

die van mij is nu 1,5 jaar.. loopt wel maar kruipt toch liever😅 de ene momenf loopt hij vn de ene kant na de andere kant vn de kamer.. en de ander moment kruipt die de halve dag.. echt frustrerend haha heb zin om met dit weer lekker na de kinderboederij ofzo te gaan.. ma als ik dat nu doe.. wil hij uit de buggy en kruipen buiten dat is geen optie🥲🥲🥲

4 jaar geleden

Die van ons is 19 maanden en loopt ook nog niet aan de hand🤷‍♀️

4 jaar geleden

Mijn zoon van 19 maanden liep al toen hij 6 -7 maanden was.. maar het zal zeker goed komen er zijn altijd late kindjes die nog volop aan het leren zijn met lopen

4 jaar geleden

Mijn dochter loopt nu sinds een week. Is bijna 20 maanden. Duurde even, maar ze kan t nu ook best heel goed meteen vind ik.

4 jaar geleden

Dat is wel erg vroeg zeg 6-7 maanden en dan al lopen.. zou er wel gek uitgezien hebben zo klein en dan al lopen

4 jaar geleden

Hier ook bijna 20 mnd. Loopt sinds kort aan de hand, maar wil niet los lopen. Het tillen wordt inderdaad zwaar en in hoop toch dat hij in de zomervakantie wel zelfstandig kan lopen 😅

4 jaar geleden

Hier ook een late loper maar na 19 maanden loopt hij eindelijk! Gouden tip: geef in beide handjes een klein blokje of iets wat goed vast te houden is, hier geprobeerd en hij vertrok meteen! 🙈 voor hij echt zelf ging lopen, wilde hij altijd aan de hand. Met de blokjes had hij toch houvast en nu is hij niet meer te stoppen!

4 jaar geleden

Onze zoon, bijna 20 maanden loopt sinds 3 dagen achter een loopkar, wel is hij hypermobiel waardoor zijn enkeltjes alle kanten op gaan, voorlopig zal hij dus niet los kunnen lopen en uiteindelijk zullen het steunzolen worden

4 jaar geleden

Reactie op Sema91

Mijn zoon van 19 maanden liep al toen hij 6 -7 maanden was.. maar het zal z ...
Jeejtje wat bijzonder! Dat heb ik nou nog nooit gehoord of gelezen.. Kan het me niet eens inbeelden, wat een geinig gezicht moet dat zijn. Aan tafel staan op die tafel wel, maar echt los lopen is echt buitengewoon knap.