7 Reacties

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 14,5 mnd zit in maat 21

2 jaar geleden

Bij babyschoentjes rekenen ze een cm meer zodat de voet goed kan afrollen en er wat ruimte is voor groei. Als reflex krullen ze inderdaad de teentjes op, dat geeft dan een vertekend beeld. Ook adviseren ze een veterschoen omdat je die beter aan de voet kan laten aansluiten. Zelf zou ik voor de eerste schoentjes even een meting laten doen bij een schoenenwinkel. Dan kijken ze even mee en weet je voor de volgende keer zelf prima hoe je moet aflezen.

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 14,5 ook zijn schoentjes van Geox en sketchers zijn maat 21, maar beginnen krap te worden. Heb nieuw paar geox gekocht maar ineens maat 23 zodat hij er toch heel de winter mee kan doen. Zijn aan de grote kant, maar blijven goed aan en hij kan er goed mee stappen. In de winkel zijden ze dat het goed was.

2 jaar geleden

Ik zou ook regelmatig meten. Toen mijn dochter liep na 4 weken schoenen kocht maat 18, een week later al maat 19 nodig. Haar voeten waren in een week 1 cm gegroeid. Waarschijnlijk door het meer gaan lopen verder uitgezakt.

2 jaar geleden

Oké bedankt iedereen!

2 jaar geleden

Mijn zoontje 13 maanden heeft nu maat 22. Laten opmeten in de winkel en een maatje groter werd geadviseerd. Maar hij heeft ook schoenen maat 19 en die past hij ook nog prima. Ligt denk k ook aan de schoen zelf.

2 jaar geleden

Mijn zoontje is 14 maanden en we hebben in de schoenwinkel zijn voeten laten meten. Past alle babyschoentjes niet meer omdat hij maat 24 heeft 🤣 Nu hem nog zover krijgen dat hij schoenen aan wil. Zijn nu aan het oefenen met slofjes met harde zool.