12 Reacties

5 jaar geleden

Het is ook fijner voor de bredere instap. Die heb je wel nodig als je een voorzitje hebt anders wordt het krap. Hier een moederfiets aangeschaft. Een batavus. Zelfde variant als ik hem in mijn normale fiets. Merk niet veel trap verschil ondanks de bredere banden. Het stuurslot is ook fijn dan kan het stuur niet omklappen. Nu nog wachten tot ik mag fietsen met de kleine

5 jaar geleden

Ik heb zelf een elektrische moederfiets het stuurslot is heel fijn, en de grotere ruimte tussen stuur en zadel is echt veel fijner met op- en afstappen. Het zwaar fietsen valt ook wel mee (heb ook een gewone moederfiets gehad)

5 jaar geleden

Moederfiets.... trapt niet zwaarder. Dacht ik eerst ook maar is niet zo

5 jaar geleden

Moederfiets, bredere instap wat echt nodig is met een voorzitje en fietst verder exact hetzelfde als een gewonen fiets van eenzelfde merk. Hier een cortina moederfiets. Ik heb hem nu 6 jaar en nog steeds prima fiets.

5 jaar geleden

Ik heb met de eerste altijd een gewone (sportieve) damesfiets gehad, vond dat prima gaan. Nu met de tweede wel een moederfiets aangeschaft. Vanwege stabiel neerzetten (standaard, stuur vastzetten). Heb een gazelle bloom. Deze vind ik soepel fietsen en heeft een verlengde pakkendrager. Nog geen ervaring met twee kindjes.

5 jaar geleden

Ik wilde eerst een moederfiets, toen ook elektrisch en vervolgens voor een elektrische bakfiets gegaan 馃槄 Maar misschien ook iets om naar te kijken, ik fiets al 2 maanden heerlijk met mijn zoontje 馃

5 jaar geleden

Ik heb moeder fiets aangeschaft niet perse spijt van maar vind het wel zwaarder dan een gewone fiets die ik daarvoor had. Zou zeker even kijken ook naar fietskar afhankelijk of je nog meer kinderen wilt kan dat misschien ook een handige optie zijn.

5 jaar geleden

En als je dan voor een moederfiets gaat dan wel of niet elektrisch?

5 jaar geleden

Bedankt voor de reacties! Ik heb vandaag een proefritje gemaakt op een moederfiets en ik vond dat qua opstappen al lastig genoeg laat staan met een kinderzitje op een gewone fiets. Ik ga dus wel kiezen voor een (gewone, niet elektrische) moederfiets!

5 jaar geleden

Ik heb een kinderfiets, helaas geen elektrische, die kon ik niet betalen. Ik moet nu voor een achterzitje , wil een urban ikki, nu heb ik voor een grijze maar die is er niet meer voor achter, ziet 2 verschillende kleuren er nog een beetje uit (zoom mag hopelijk van de zomer ook mee op de fiets)

5 jaar geleden

Reactie op Lauwiene

Ik wilde eerst een moederfiets, toen ook elektrisch en vervolgens voor een ...
Wij zijn ook voor de elektrische bakfiets gegaan! Echt een top ding, en idd fietsen wij ook al 2 maanden rond met ons meisje, en ze vind het heerlijk馃榿

5 jaar geleden

Ik heb altijd een "gewone" fiets met brede banden gehad, 3 versnellingen, en vind dit vele malen fijner fietsen dan met dunne banden. Het is iets zwaarder in je start maar als je eenmaal rijd is het heerlijk! Ik ben nu zelf ook aan het kijken naar een nieuwe fiets en ga wel voor een mamafiets. Lekker lage instap 茅n breed stuur. Qua banden maakt het niet zo veel uit nu. Als de fiets maar stevig is en niet al te zwaar. Overigens kies ik bewust niet voor een elektrische... 馃榿