60 Reacties

4 jaar geleden

Ik ben 8+5 weken en doe ‘s nachts ook geen oog dicht. Overdag wel mega uitgeput en moe, maar als ik dan slaap kan ik het ‘s nachts wel vergeten om te slapen..... 😩

4 jaar geleden

Sinds het begin van mijn zwangerschap slaap ik echt mega slecht. Morgen ben ik 10 weken en de nachten die ik doorgeslapen heb in de afgelopen weken zijn op één hand te tellen. Nu twee weken vakantie gehad waardoor ik rustig aan kon doen en af en toe een middagdutje kon doen. Morgen weer aan het werk (5 dagen 8u p/d en 3u p/d reizen) en ik zie er zoooo enorm tegenop. Hoe doen jullie dit?

4 jaar geleden

Ik slaap sinds een paar weken ook ontzettend slecht (ben nu 10 weken zwanger). Ik moet 2 tot 3 keer uit bed om te plassen en lig veel te draaien en te woelen. Wat ook niet meehelpt: ik heb het zooo ontzettend warm ‘s nachts! Ik doe nu ook vaak overdag een dutje, maar morgen begint het werk weer na de vakantie.. ik zie er best wel tegenop!

4 jaar geleden

Rond 5 weken sliep ik ook slecht, terwijl ik een goede slaper ben! Vroeg wa ...
Ik slaap tegenwoordig met een sport bh van de HEMA. Da's eigenlijk gewoon zo'n strak topje, echt een aanrader voor pijnlijke borsten!

4 jaar geleden

Same here. Wat een drama! 7+1 nu.. Normaal sliep ik op m’n buik maar dat ligt nu erg ongemakkelijk. Tegen een kussen aan dus maar. Als ik dan slaap heb ik zulke hysterische dromen dat ik alsnog moe wakker word! Maar goed, hoort erbij toch, lekker relaxen wanneer het kan en af en toe een dutje.

4 jaar geleden

Ik ben 7+1 en slaap sinds 2 dagen heel slecht ik droom ook heel erg, hele dag ook aan het gapen pff hopen dat het de loop van de dagen wel wat beter gaat.

4 jaar geleden

Ben vandaag 7 weken maar ik slaap ook slecht! Ik ben hartstikke moe dus daar ligt het niet aan maar lig te woelen en kan me draai niet vinden..

4 jaar geleden

Hier ook! 8 weken zwanger en doe ‘s nachts voor mijn gevoel geen oog dicht. Als ik op de bank ga liggen in de woonkamer slaap ik wel ‘vast’ een half uurtje.

4 jaar geleden

Is er iemand van jullie die al een zwangerschapskussen gebruikt om te slapen? Ik kan moeilijk mijn draai vinden 's nachts dus overweeg om nu al zo eentje aan te schaffen zodat ik comfortabeler slaap... ben nu 11w2d

4 jaar geleden

Reactie op LynnDB

Is er iemand van jullie die al een zwangerschapskussen gebruikt om te slape ...
Ik heb een zwangerschapskussen gekocht en kan niet meer zonder!! Hieronder een print screen van de mijne. Lig veel lekkerder, stabieler en een stuk rustiger. Ik wordt overigens nog wel wat vaak wakker maar dat komt meestal door nare dromen.

4 jaar geleden

Reactie op LynnDB

Is er iemand van jullie die al een zwangerschapskussen gebruikt om te slape ...
Ik heb nog een zwangerschapskussen waar ik al mee slaap vanaf mijn eerste kindje. Slaap ik nu al 2,5 jaar. Echt heerlijk!

4 jaar geleden

Bedankt! Denk dat ik er mij toch al eentje aanschaf!

4 jaar geleden

Sinds een week doe ik weer geen oog dicht snachts ook last van me rug erbij, word er moedeloos van.

4 jaar geleden

Reactie op LynnDB

Is er iemand van jullie die al een zwangerschapskussen gebruikt om te slape ...
Ik heb er gisteren ook 1 aangeschaft. Ben nu 12 weken, maar als ik bij 10 weken in de buurt was van een winkel waarin ze (in mijn ogen) het perfecte zwangerschapskussen verkochten had ik hem al in huis gehad. Niks gaat boven een perfecte nacht rust, in hoe verre het mogelijk is. 🥰🙆🏻‍♀️

4 jaar geleden

Wat bij mij tnt goed helpt is dat ik meer magnesium ben gaan slikken. Veel langere nachten nu! Magnesium helpt met ontspannen (body & mind) en heeft nog andere voordelen voor tijdens en na de zwangerschap. Het schijnt sowieso dat veel vrouwen (ook zonder zwangerschap) hier een tekort aan hebben.. dus misschien helpt dat ook bij de slecht slapers onder ons😊

4 jaar geleden

Mijn ouders gebruiken droomsap en zweren erbij! Volledig homeopatisch dus alleen van kruiden gemaakt. Als je droomsap googeld kom je er zo :)

4 jaar geleden

Reactie op JonnaT

Mijn ouders gebruiken droomsap en zweren erbij! Volledig homeopatisch dus a ...
Helaas is droomsap niet helemaal homeopatisch er zit doxylamine in wat verboten is in Nederland en zeker als je zwanger bent ff goed googelen 😉

4 jaar geleden

Reactie op JonnaT

Mijn ouders gebruiken droomsap en zweren erbij! Volledig homeopatisch dus a ...
Ik lees net op de website van Droomsap dat het gebruik tijdens zwangerschap afgeraden wordt.... Jammer want ik ben ook op zoek naar iets om beter te slapen!

4 jaar geleden

Reactie op MammiVanMees

Ik lees net op de website van Droomsap dat het gebruik tijdens zwangerschap ...
Magnesium en pure lavendelolie.

4 jaar geleden

Reactie op Skorpina

Helaas is droomsap niet helemaal homeopatisch er zit doxylamine in wat verb ...
Ah helaas! Heb er zelf geen onderzoek naar gedaan nee, mn ouders gebruiken het alleen haha.