36 Reacties

5 jaar geleden

Mijn keizersnee is vandaag exact 4 weken geleden en ben al 15 kilo kwijt (dat is alles wat ik aangekomen ben tijdens de zwangerschap van mn twins)

5 jaar geleden

Reactie op Mybaby30

Mijn keizersnee is vandaag exact 4 weken geleden en ben al 15 kilo kwijt (d ...
Gefeliciteerd met je twins en dat is wel snel gegaan dan. Heb je enige tips
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

5 jaar geleden

Vandaag 6 weken geleden bevallen. Binnen 2 weken zat ik weer op gewicht van voor de bevalling. Helaas inmiddels weer wat aangekomen door het snaaien 😖. De gebroken nachten zorgen er voor dat ik mijn energie ergens anders vandaan probeer te halen. Gelukkig gaat het wel weer ietsje beter inmiddels. Helaas wil bij mij de borstvoeding niet echt vlotten en kolf ik max 50cc per x.

5 jaar geleden

Mijn keizersnede is 13 dagen geleden. Voor de zwangerschap woog ik 88 kilo. Op de dag van de keizersnede bijna 93 kilo. Onze dochter was ruim 7 pond en op dit moment weeg ik 85 kilo. Ik geef borstvoeding en merk dat ik veel meer vocht en eetbehoefte heb als voorheen. Maar goed ben ook in jaren niet zo "slank" geweest en elke dag verlies ik nog wat gewicht IPV dat het erbij komt.

5 jaar geleden

Mijn keizersnede is 5 dagen geleden.. Woog voor de zwangerschap 64 en aan het eind 80.. Gister gewogen en kwam op 76 kilo.. Dus nog niet zoveel maar dat zal dalijk wel harder gaan als ik weer meer ga bewegen

5 jaar geleden

Ben de laatste weken van mn zwangerschap 2 kg afgevallen. En de kleine is nu 8 weken en ben 5kg kwijt Maar had zwangerschapsvergiftiging en vroeggeboorte, ben gewoon blij dat alles goed gekomen is en mn kind gezond. Die extra kilo’s interesseren me weinig. Maar ik kolf en geef borstvoeding, daardoor vermager je. Zeker omdat 3 a 4 L water drinken een must is bij bv ;-) Verder nog niks gedaan qua beweging of sporten...

5 jaar geleden

Ohja, nog 4kg en zit terug op mn gewicht voor de zwangerschap.

5 jaar geleden

Ik woog 58 en einde zwangerschap 72. Nu dag 5 en “nog maar” 4 kilo afgevallen. Had veel meer verwacht als ik naar m’n lichaam kijk. M’n buik is wel al veel slanker en benen ook door minder vocht, dus snap het niet zo goed. Ga pas over weekje weer wegen, benieuwd wat de weegschaal dan zegt.

5 jaar geleden

Ik was na 2 weken al weer 13 kg afgevallen. Gaat echt heel snel en er gaat nog steeds wat gewicht af. Heb de meeste broeken en shirts al weer aan voor dat ik zwanger was.

5 jaar geleden

Bij mij valt het gewicht verliezen vies tegen! Had verwacht de kilo’s iets sneller kwijt te zijn. Ik woog 62 kilo, eind van de zwangerschap 75 kilo. 7 augustus keizersnede gehad en zit nu al een week op 67 kilo. Was vrij bewust van het eten en bewegen tijdens de zwangerschap dus er is niet meer bij gekomen dan nodig. Geef ook borstvoeding. Achja, het gaat er uiteindelijk vanzelf vanaf en denk dat ik niet moet onderschatten dat het na zo’n zware operatie gewoon zwaarder voor je lichaam is dan een normale bevalling
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

5 jaar geleden

Ben ik dan de enige die het geen moer interesseert en overal mee bezig is behalve met mijn gewicht 🤷🏻‍♀️

5 jaar geleden

Reactie op anoniemxxx

Ben ik dan de enige die het geen moer interesseert en overal mee bezig is b ...
Zo zat ik dit ook al te lezen het zou mij de eerste paar maand niks kunnen schelen

5 jaar geleden

Reactie op anoniemxxx

Het kan prima en en zijn. Vooral druk met de kleine, en ‘s ochtends een paar seconden pakken om op de weegschaal te staan

5 jaar geleden

Reactie op anoniemxxx

Precies!

5 jaar geleden

Ik woog 55 kilo voor de zwangerschap laatste dag 78 nu twee weken later 74.. maar mijn buik is wel bijna plat dus waar al die kilo’s zitten geen idee 🤷🏻‍♀️

5 jaar geleden

Reactie op anoniemxxx

Ik wacht liever op tips hoe jullie t doen na een keizersnee. Na een intense 35 uur moest ik opeens een keizersnee en weet echt niet hoe ik mezelf beter moet laten voelen. Tips voor herstel are very welcome

5 jaar geleden

Voor mij 4 weken geleden nu en ben 15 kg kwijt! Maar was ook best veel aangekomen en hield veel vocht vast. Ik moet er nog 13 wil ik op mijn oude gewicht terug komen. Maar alles op zijn tijd. Ik eet gezond en voldoende, geen snacks en drink geen frisdrank (houd ik niet van). Sporten ga ik pas mee beginnen als ik alles in huis weer kan en op mijn werk. Ik heb een druk beroep met veel bewegen en lopen!

5 jaar geleden

Reactie op minimeaug

Ik wacht liever op tips hoe jullie t doen na een keizersnee. Na een intense ...
De enige tip die ik voor je heb is doorbikkelen. Het is ontzettend heftig en het doet ook best veel pijn de eerste dagen. Maar na een week is het (bij mij dan) echt al een stuk beter. Het is even afzien. Laat je lekker verzorgen!

5 jaar geleden

Reactie op minimeaug

Ik wacht liever op tips hoe jullie t doen na een keizersnee. Na een intense ...
Veel rust nemen! De eerste week heb ik op bed gelegen en dat was het. Ben alleen eruit gegaan om naar de wc te gaan en te douchen. Dit heeft bij mij goed geholpen! Heb me lekker laten verwennen! Voor de rest lekker veel kroelen met de kleine en eten geven op bed!

5 jaar geleden

Op 27-7 bevallen van onze dochter dmv een keizersnede en op 31-7 was er 9 kg af. In totaal 8 kg aangekomen tijdens de zwangerschap. Intussen helaas al wel weer 2 kg aangekomen door de grotere behoefte aan voeding. Geef mezelf de tijd om te herstellen van de keizersnede en te wennen aan het leven als mama van 2 kindjes. Daarna maar weer verder zien hoe en of die 2 kg er nog af gaat. Trots op mijn lichaam, het eerste huisje van mijn 2 prachtige kindjes💕.