54 Reacties

4 jaar geleden

Idd heel persoonlijk, dus volg je eigen gevoel! Waar wij zelf bij Engels-klinkende namen mee zaten is de uitspraak van de R, dus spreek je het uit op z'n Engels of op z'n Nederlands (en als voormalig leerkracht weet ik dat de keuze van de ouder niet per se uitmaakt voor hoe de omgeving het gaat uitspreken...).

4 jaar geleden

Ik vind het ook meer voor een jongentje. Maar je eigen gevoel volgen!

4 jaar geleden

Doen! Er zijn zoveel namen die voor beide geslachten gebruikt worden en deze is er zeker eentje van . Zo heb je vb ook pascal en persoonlijk vind ik dat dan meer voor een jongen of bo enz

4 jaar geleden

Ja heel leuk!

4 jaar geleden

Ja heel gaaf! Ik ben in verwachting van een jongetje en heb ook deze naam bovenaan mijn lijstje. Twijfel alleen nog over de spelling. Maar voor een meisje vind ik m nog stoerder en zou ik het ook gedaan hebben!

4 jaar geleden

Als jullie het leuk vinden, zou het niet uithoeven te maken wat wij (vreemden) ervan vinden. Maar aangezien je eerlijke meningen wil horen hier de mijne. Ik vind het zonde om een jongensnaam te gebruiken voor een meisje enkel omdat het stoer klinkt. Dat is omdat het in mijn idee van nature voor een jongen bedoeld is. Maar als alle ouders voor hun dochters jongensnamen gaan gebruiken dan gaat het ten kosten van het stoere voor een jongen. Ik zou mijn zoon bijvoorbeeld geen rene of pascal noemen omdat ze nu te vrouwelijk klinken. En zo kan je elke jongensnaam wel voor een meisje gebruiken kees (flodder), sam, jos(je), guus(je), daan(tje) etc. Er zijn zo veel leuke meisjes namen die stoer kunnen zijn. Houd dat dan voor meisjes en de jongensnamen voor jongens. Maar goed dat is dus mijn bescheiden mening. Succes met de beslissing.

4 jaar geleden

Nee

4 jaar geleden

Ja super leuke naam! Mijn vader heet Franklin en zou Frankie ook super leuk vinden voor ons meisje maar helaas heet mijn neefje al zo!

4 jaar geleden

Als je er Frankie van maakt, en op z'n Engels uitspreekt, vind ik het top! 馃憤

4 jaar geleden

Frankie zoals de serie Grace & Frankie ?

4 jaar geleden

Frenkie als de voetva

4 jaar geleden

Frenkie als de voetballer frenkie de Jong?