32 Reacties

4 jaar geleden

De producten van Naïf vind ik voor mezelf heel fijn, hier zijn ook veel babyproducten van. Net zoals Weleda.

4 jaar geleden

Ik lees mee! Ben hier ook nieuwsgierig naar en opzoek naar duurzame babyspullen.

4 jaar geleden

Ik gebruik bij mijn zoontje van 18 maanden al vanaf de geboorte wasbare luiers van Little Lamb. Bevalt super!

4 jaar geleden

https://www.kempense-luierkontjes.be/ Hier kan je herbruikbate luiers huren. Zo weet je of het systeem je goed ligt voor je ze aankoopt. De vrouw noemt Saskia en is heel behulpzaam. Ik heb hier al herbruikbare tampons en maandverbanden gekocht. Groetjes

4 jaar geleden

Alles wat je wilt weten over wasbare luiers: wasbaarwonderland . NL Verder heb je voor een baby maar heel weinig verzorgingsproducten nodig; shampoo is bijvoorbeeld overbodig. Olie; zowel in bad als om in te smeren is wel heerlijk. Baby’s worden nou eenmaal niet zo vies 😁

4 jaar geleden

Ik lees mee, pas zwanger maar wil ook er op gaan letten

4 jaar geleden

Wij gebruiken ook wasbare luiers. We hebben Little Lamb voorgevormde luiers en wat pocket luiers voor naar de opvang. Er is een Facebook groep: wasbare luiers Heb ik heel veel aan gehad!

4 jaar geleden

Amandelolie voor mijn baby.. Heerlijk.. Binnenkort verwacht ik mijn holistische zwangerschapsboek. Kan niet wachten. Ook voor jezelf is amandelolie fantastisch zo kan je buik & borsten nu alvast insmeren daarmee als voorzorg voor striae straks.. Ik doe het nu al iedere dag.

4 jaar geleden

Reactie op Suzannebos

Amandelolie voor mijn baby.. Heerlijk.. Binnenkort verwacht ik mijn holisti ...
Hoi, Welk zwangerschapsboek heb jij besteld?

4 jaar geleden

Tante Rosa en Klein Spook, die sites eens bezoeken. Herbruikbare luiers, borstvoedingspads etc!

4 jaar geleden

Ik heb zelf gemaakte billen doekjes! 1 laagje tricot en de andere kant hydrofiel doeken voor het boen werk. In een plantenspray zit water met een scheutje dokter Bronner zeep voor op de doekjes! We gebruiken flessen van Pura. Thermos en er kunnen andere doppen op waardoor tot tienertijd te gebruiken is! Kleding hebben we veel 2e hands gekregen. En meubels op matras en wagen na via marktplaats (veelal gratis af te halen) Zelfs wasbare luiers van marktplaats geprobeerd! Maar de elastiekjes bij de liezen waren te uitgelubberd. En onze purk heeft smalle beentjes . Heb ze uiteindelijk om te proberen via AliExpress besteld (iets minder milieu bewust) en wow. Wat zijn die fijn! Wel de 'duurdere' vaan €4.- pet stuk en niet €1.20. De inleggers had ik 2e hands Voor uitslag en insmeren heb ik kokosolie! 2 draagdoeken ook allemaal 2ehands ! En boeken bij de bieb geleend... Kolf ook 2e hands (gesloten systeem en kort gebruikt)

4 jaar geleden

Reactie op Jul93

Ik heb zelf gemaakte billen doekjes! 1 laagje tricot en de andere kant hydr ...
Wouw wat een ontzettend uitgebreide reactie! Bedankt, ik ga marktplaats maar eens op dan. Een tijdje terug (Ik was nog niet zwanger maar hij was perfect) onze wieg ook via marktplaats gehaald❤

4 jaar geleden

Reactie op Charlottevk100

Wouw wat een ontzettend uitgebreide reactie! Bedankt, ik ga marktplaats maa ...
Wauw wat een mooie

4 jaar geleden

Reactie op Jul93

Ik heb zelf gemaakte billen doekjes! 1 laagje tricot en de andere kant hydr ...
Wauw

4 jaar geleden

Reactie op Charlottevk100

Wouw wat een ontzettend uitgebreide reactie! Bedankt, ik ga marktplaats maa ...
Oh heel mooi! Ik ben ook al druk aan het marktplaatsen ;)

4 jaar geleden

Reactie op Jul93

Ik heb zelf gemaakte billen doekjes! 1 laagje tricot en de andere kant hydr ...
Vraagje nog, zit je met deze flessen niet met kans op kraampjes e.d.? Toen ik bij de Etos werkte raadden we altijd difrax aan omdat die die mooie (plasticce) s fles hebben...

4 jaar geleden

Reactie op Lievetd

Oh heel mooi! Ik ben ook al druk aan het marktplaatsen ;)
Elke keer weer blij dat ik er een takke end voor ben gaan rijden! Mp, heerlijk toch!

4 jaar geleden

Reactie op Charlottevk100

Vraagje nog, zit je met deze flessen niet met kans op kraampjes e.d.? Toen ...
Ik heb persoonlijk echt een hekel aan plastic. Met al de carcinogenen die het kan lekken De speen die wij erop hadden zitten was een anti koliek speen 🤷 Volgens mij ontkom je niet 100% aan krampjes... Maar wij hebben nooit kilometers door het huis moeten lopen en wiegen vanwege krampjes. Kreeg hij wel borstvoeding! En zo nu en dan de fles. Nu ik weer werk heb ik niet het idee dat er krampjes zijn!! Maar hij is dan ook al 7 maanden

4 jaar geleden

Wij hebben wasbare billendoekjes gebruikt van Cheeky Wipes. Tea tree oil met een lag water in de vieze bak en in water gedrenkte doekjes in de andere bak. Beide elke twee dagen verversen en de vieze doekjes bovenop de witte was in de machine en klaar 👌 Tweedehands aangeschaft via marktplaats voor een kleine prijs en ruim twee jaar gebruikt. Draagdoeken en draagzakken tweedehands via marktplaats en de draaggroep van Facebook. Verder veel gebruikt van Neutral.

4 jaar geleden

Reactie op Minimi 1 En 2

Hoi, Welk zwangerschapsboek heb jij besteld?
van Gurmukh Bountiful, Beautyful, Blissful.