19 Reacties

2 jaar geleden

Is een fase ..hier ook gehad....gewoon neer zetten en zelf laten eten eventueel ...ja oke het word een puinzooi maar als ie echt honger heeft eet ie wel .was hier gefrustreerd over maar dacht ,ach hij kan het hebben en eet vast wel als ie honger heeft ..

2 jaar geleden

Ons zoontje is nu 16 maanden en at altijd geweldig, maar laat nu zijn avondhap ook graag staan of gooit het nog liever in het rond! Artsen zeiden al dat deze periode er snel aan zou komen rond deze leeftijd 😉

2 jaar geleden

Hier wordt er 's avonds ook nier gegeten. En het is vermoeiend. Vanavond ook weer alles geprobeerd maar er gaat niks in. Hij speelt er alleen mee en eet niks. Uiteindelijk nog een droge cracker gegeven. Die at ook niet echt. Dus nu zonder een echte maaltijd naar bed. Gelukkig eet hij overdag wel goed.

2 jaar geleden

Hier ook sinds een week, hij was net 16 maanden. Overdag eet hij redelijk, dus ik probeer daar extra variatie aan te bieden. Met avond eten is er tot nu toe altijd wel 1 ding wat hij eet, meestal krieltjes/pasta of vlees/vis, vaak krijg ik nog wel 2 of 3 hapjes erin. Fruit eet hij gelukkig nog dus daar krijgt hij ook wat extra van. Ik hoop maar dat deze fase snel voorbij gaat.

2 jaar geleden

Same here! Wat geven jullie overdag gevarieerd? Hier een banaan, broodje, manderijnen, cracker, knijpzakje, yoghurt Hoeveel stuks fruit geven jullie max per dag? Onze dochter wilt het liefst alleen maar fruit

2 jaar geleden

Ja! ☝ Vanavond voor het eerst. Droge boterham en naar bed 🙈 Morgen maar weer kijken. Hij eet overdag wel genoeg gelukkig.

2 jaar geleden

Reactie op Sanvita

Same here! Wat geven jullie overdag gevarieerd? Hier een banaan, broodje, ...
Hij krijgt 2 stuks fruit en geregeld een smoothie van zo wel fruit als groente, die smoothie maak ik zelf niet maar die krijg ik van familie. Maar ook krentenbollen of soort sandwich spread op brood. Volkoren koek. Knijpfruit van olvarit is hij ook gek op. Bordje pap. Yoghurt. Ontbijtkoek. Wij hebben niet echt een vast eet moment behalve avondeten. Dus per dag is het wisselend.

2 jaar geleden

Reactie op Sanvita

Same here! Wat geven jullie overdag gevarieerd? Hier een banaan, broodje, ...
Mijn schema is: 07.00 - 07.30 kommetje Brinta pap 09.00 1 of 2 stukken fruit (ligt eraan wat voor fruit) 12.00 - 13.00 2 boterhammen met beleg wat ik op dat moment in huis heb 15.00 cracker / koekje / yoghurt / soepstengel, net wat ik in huis heb 18.00 - 18.30 avond eten, wat hij nu dus niet meer wilt... of max 4 happen van neemt...

2 jaar geleden

Oh wat herkenbaar! Mijn dochter slaat het uit gewoon weg en gaat keihard krijsen…… ik weet t ook echt niet wat ik ermee moet

2 jaar geleden

Hier precies hetzelfde. Bij ons hielp het om niet meer te voeren maar zelf te laten eten en prikken. En dan zelf beginnen met eten, niet forceren, gewoon relaxt mee omgaan! Gaat steeds wat beter. En overdag maken we pannenkoekjes waar we stiekem vanalles in gooien (spinazie, bessen, bieten) waardoor we niet teveel zorgen hebben over vitamines. Succes!

2 jaar geleden

Hier ook. Ontbijt en lunch wordt goed gegeten en tussendoor ook fruit of een droog koekje. Avondeten is een ramp. Hij at eerst alles met de pot mee en ook grovere stukjes. Nu eet hij amper nog wat van de warme maaltijd. Als ik hem zelf laat eten gaat hij me alles op de grond gooien. Ik ga er maar vanuit dat het een fase is.

2 jaar geleden

Hier zelf laten eten geen optie, hele bord inclusief eten word op de grond gegooid. Ik ga nu zelf eten en probeer ondertussen haar een hapje te geven, vaak na een minuut of 5 geeft ze zich over en doet ze haar mondje open🤷‍♀️🤣

2 jaar geleden

Stiekem ben ik blij dat wij niet de enige zijn haha. Ik heb voor de zekerheid ook het cb geappt. Zij zeggen dat het ook te maken kan hebben met de ontwikkeling. Hij loopt nu sinds een maandje volledig los. Dus we gaan er maar gewoon van uit dat het een fase is. Dat neemt niet weg dat het frustrerend is voor ons mama's.

2 jaar geleden

Hier ook. Wij laten hem inderdaad zelf wat aankloppen. Geeft veel troep. Als hij niet wil eten, dan niet. Als hij echt honger heeft eet hij wel. Wat wij niet doen is iets anders of brood aanbieden. Dan kan hij bewust gaan kiezen zn eten te laten staan. Hij krijgt nog wel 1 fles voor het slapen en uit ervaring wordt hij dan niet wakker van de honger🤪

2 jaar geleden

Niet forceren in ieder geval. Dan kunnen ze tegenzin krijgen. Als onze zoon 3x zijn hoofd wegdraaien en nee zegt laten we het gaan.

2 jaar geleden

Hier ook een periode gehad. Weet je wat mij heeft geholpen? Het laten gaan. Zo lang ze er gezond uit zien en groeien; fine by me. Ga echt die strijd niet aan.

2 jaar geleden

Wij zijn inmiddels terug op de potjes.. Hij vertikte het om met de pot mee te eten dus wilde het ook niet pushen.. maar om nou zonder eten op bed te gaan vond ik ook sneu.. Oke, de potjes zijn misschien niet zo gezond als vers maar we proberen over een poosje wel weer vers.

2 jaar geleden

Reactie op frummeltje-24

Hier ook een periode gehad. Weet je wat mij heeft geholpen? Het laten gaan. ...
Precies dit!! Hier ook gedaan

2 jaar geleden

Ook herkenbaar. Het is een fase. Wat ook misschien goed is om te weten dat ze minder hard groeien nu en dat ze minder behoefte hebben aan eten. Wat ik persoonlijk doe is dat ik vanaf 13:00 zo min mogelijk iets te eten geef zodat ze haar avondeten wel goed eet. Ontbijt en avondeten vind ik persoonlijk belangrijkste maaltijd van de dag. Het lijkt vaak goed te werken. Ze eet 9 van 10x haar avondeten op.