19 Reacties
4 jaar geleden
Hier hetzelfde probleem. We proberen haar te troosten en terug in bedje te krijgen. Ga na vijf minuten terug, dan na 10min dan 15min..als dat niet werktslaapt ze tussen ons in tot het straks weer beter gaat. Ze heeft ons nu nodig. Maakt veel sprongetjes in deze "enge" wereld. Zo is het bij ieder sprongetjes gegaan en na max een week sliep ze iedere keer in eigen bedje zonder problemen
4 jaar geleden
Hoe ik het zie....het is een fase. Komt wel weer goed. Het is heel herkenbaar. Elke keer bij ons als ze nieuwe fysieke dingen leert is slapen een dingetje. Wij zijn overgegaan met 6 maanden naar een grond bed (Montessori), omdat het een en al drama was met het ledikant.
Nu kan ze op de dag prima in en uit het grondbed, maar snachts doet ze dat niet. Onze drama queen is nu ook 11 maanden en inslapen is moeizaam...blijven slapen is moeizaam....maar alle andere dingen (zelfstandig spelen, zelfstandig eten, lopen met loopwagen) gaan dan weer fantastisch en ontwikkelen zich snel. Ik weet zeker dat ze straks weer chill slaapt. Hopelijk bij jou ook.
Bij de mijne is het zo....nieuwe dingen (zoals op je buik liggen of recht op zitten in bed) zijn een weekje helemaal leuk en daarna verveelt het. Zo hebben we 1.5 week met een recht in bed zittende baby die weigerde te gaan liggen gezeten....naja uiteindelijk valt ze ook zittend is slaap hoor 😉.
4 jaar geleden
Hier hadden we dat ook, we hebben echt een nieuwe routine moeten maken.
Nu is het :
douche of wassen
Flesje (in luier)
Insmeren en pyjama aan
Dan zijn beertje geven en goedenacht zeggen
Dan leggen we hem in bedje gaat hij even staan en mopperen/huilen.
Dan na 10 min slaapt hij de nacht door.
We hebben wel echt de eerste nachten heel goed moeten vol houden, en hem vooral er niet uitgehaald. Want we merkte dat hij het daarvoor was aan het doen
4 jaar geleden
Bij Luca is het inslapen altijd een probleem geweest omdat ie de 1e 5 maanden erg veel pijn en last had van zn nek ( hebben we pas na 5maanden ontdekt en therapie gehad )... we hebben altijd eigenlijk de fles op zn kamer gegeven omdat ie dan rustig in slaap viel tijdens het drinken, kunnen m zo in bed leggen..maar idd nadeel is dat hij niet heeft geleerd om zelf in slaap te vallen...ik weet dat dat niet goed is geweest. Maar als je kind vanaf de geboorte heel de dag huilt en zo wel in slaap komt vind ik het best op dat moment. Maar nu is het dus ook zo dat ie niet zelf in slaap komt...tis altijd de fles op de kamer en slapend in bed leggen ..dus als iemand hier ook tips in heeft lees ik graag even mee. Hoe we dit kunnen afbouwen..
4 jaar geleden
Hier hetzelfde hoor. Ze loopt al los zelfs. Vaak ‘s avonds gaat ze huilen en staan in haar bed. Als ik haar laat huilen raakt ze enorm overstuur. Ik kan dat niet zo laten. Ik haal haar uit bed, troost haar en leg haar weer in bed. Soms probeer ik haar gewoon neer te leggen als ze is gaan zitten, maar dat werkt eigenlijk nooit.
Als ze een aantal keer bijna overstuur is, leg ik haar in mijn bed en dan slaapt ze vaak snel.
Soms als ze veel prikkels heeft gehad, moet ik haar wat vaker troosten. Ik ga er vanuit dat het een fase is, en ze me nu gewoon wat meer nodig heeft.
Ja, je hebt niet echt een avond meer, maar dat is hopelijk tijdelijk.
De eerste paar weken/maanden sliep ze ook alleen maar bij mij. Daarna ging het een tijd heel erg goed met in- en doorslapen. En nu dus dit. Ik weet niet of het echt een gewoonte is, als je je kind troost als hij je nodig heeft. Het is in ieder geval herkenbaar!
4 jaar geleden
Reactie op Sdaj
Een laken over de lengte vouwen en alleen rond de buik/romp strak instoppen ...
Rolt ie niet op zn zij dan ?Luca lag eens onder zn lakentje, ook met zn hoofd dus durf dat niet meer ...maar als ik zo lees liggen ze wel lekker straks ingepakt
4 jaar geleden
Rolt ie niet op zn zij dan ?Luca lag eens onder zn lakentje, ook met zn hoo ...
Hij kan half op zijn zij als hij echt wil maar mijn zoon sliep.vanaf zijn geboorte al op de zij (op de neonatologie worden alle baby's op de zij gelegd) als hij echt strak ingestopt is lukt het hem niet
Je kan hem ook over de lengte in 3 vouwen (dubbel en dan nog eens dubbel , dan is hij nog smaller,
4 jaar geleden
Reactie op Sdaj
Hij kan half op zijn zij als hij echt wil maar mijn zoon sliep.vanaf zijn g ...
Ben zo bang dat ie er mee gaat spelen s nachts of s ochtend en dan weer in slaap valt....🤦♀️
4 jaar geleden
Reactie op Sdaj
Heeft hij een knuffeltje waarmee hij slaapt? Mijn zoontjebpakt zijn knuffel ...
Nee nog niet, zal eens een knuffeltje bij m neer leggen als we naar bed gaan ...
4 jaar geleden
Nee nog niet, zal eens een knuffeltje bij m neer leggen als we naar bed gaa ...
Ik geef hem in zijn handjes als hij naar bed gaat, maar hij Heeft hem al vanaf dat hij 4 dagen oud was (toen mocht ik hem zijn knuffeltje geven, hij heeft een week op de neo gelegen en wilde graag dat hij iets van thuis had)
4 jaar geleden
Reactie op Sdaj
Ik geef hem in zijn handjes als hij naar bed gaat, maar hij Heeft hem al va ...
Wij hebben met luca de 1e 5 maanden ellende gehad ....en zo in dit ritme gekomen....maar zal een knuffeltje geven aan m...kijken of ie dan ook wat langer door slaapt als ie knuffeltje heeft ...
4 jaar geleden
Wij hebben met luca de 1e 5 maanden ellende gehad ....en zo in dit ritme ge ...
Valt te proberen, maar als hij goed in een ritme zit is het ook prima.
Jasper vind in zijn knuffeltje veel troost en rust, hij accepteert ook geen andere om te slapen, gelukkig heb ik er 4🙈, ik was ze alle 4 regelmatig en het maakt voor hem niet uit welke van de 4 hij krijgt.
Als je het spannend vind kan je het ook eerst overdag proberen, dan kun je hem in de gaten houden
4 jaar geleden
Hier is het gaan slapen ook lastiger.. de wakkertijd is ineens veel langer.. Als ik haar eerder wil laten slapen is of ik haar wat aandoe, hysterisch is ze dan.. Ik merk dat ze langer kan wakker blijven en wanneer ze in haar oogjes wrijft gaat ze na het bed ritueel en de borst lekker slapen.. de weg er naartoe was een ramp, ze sliep niet meer op haar 2 -3-4 ritme, maar heeft nu een wakker tijd van 3,5 a 4 uur, voor naar bed 4,5 uur.. Ik ben bewust aan het kijken of het niet tijdelijk is en wanneer lijkt of ze eerder moe is dan laat ik haar eerder slapen.. maar denk dat het ook door de ontwikkeling komt.. ze kan al langer wakker zijn..
4 jaar geleden
Heel herkenbaar! Ik heb de afgelopen twee weken ook al van alles geprobeerd. Wat tot dusver erg goed helpt is overdag minder slapen. Thijs sliep elke keer 3-4 uur overdag. Dit ben ik gaan beperken naar 2 keer een uur. Max 1 keer 1,5 en 1 keer een uur. Ligt ook een beetje aan het tijdstip van de slaapjes. ‘S avonds is hij dan echt moe. Ook moet hij eigenlijk na 4 uur niet meer slapen.
Zijn laatste flesje geef ik in zijn bed, daar zijn de minste prikkels en als hij dan nog een beetje hyper is als ik weg loop, laat ik de deur op een ruime kier. Doe ik hem dicht, dan gaat hij huilen. Als hij gewoon lekker in bed aan het spelen is, dan laat ik hem. Soms valt hij dan alsnog in slaap.
En als hij dan toch een keer bij oma te lang heeft geslapen, dan is dat maar zo, dan haal ik hem ook nog wel eens naar beneden om nog even lekker in beweging te komen.
Hier helpt het instoppen niet. Meneer is zo sterk dat hij hem gewoon los trekt of er onder uit kruipt. Maar dat kan natuurlijk bij andere kinderen wel heel goed werken!
4 jaar geleden
Hier hetzelfde en wat fijn dat ik hier eindelijk eens over lees! Ik heb toch wat af gegoogled, maar kon nooit iets vinden! Nora valt ook alleen nog maar in onze armen in slaap, gaat anders meteen naar haar buik rollen en kan dan niet meer tefug.
Wij hebben de slaap tijden nu overdag ook sinds een paar dagen opgeschoven. Ze slaapt rond 10 uur en 2-3 uur en ik merk dat ze daarop wel een stuk beter gaat. Ze is meer moe, maakt echt verschil dat ze meer bezigmet zijn geweest. Misschien