10 Reacties

4 jaar geleden

Ik ga zeker nipt doen.

4 jaar geleden

Reactie op Jilly

Ik ga zeker nipt doen.
Waarom zeker?

4 jaar geleden

Reactie op Antje22

Waarom zeker?
Ik vind het onverantwoordelijk om een kind met down syndroom in deze wereld te brengen. Als er iets met ons gebeurt, dat blijft die alleen achter. Dat wil ik niet, dus als na alle onderzoeken blijkt dat een kind een down syndroom heeft, dan wordt het helaas abortus.

4 jaar geleden

Wij doen het niet. Wij vinden niet dat het aan ons is te beslissen over leven en dood, dus de uitslag boeit me niet. Dat we medisch ergens toe in staat zijn, betekent niet dat ik erachter sta. Elk kind is welkom. Ik werk in de verstandelijk gehandicaptenzorg en houdt van deze mensen. Makkelijk? Nee, een kind met bijv. down is niet makkelijk. Maar wel geliefd en geven ongelofelijk veel liefde terug aan de wereld.

4 jaar geleden

Ik vind het een hele lastige. Enerzijds denk ik, als ik een gehandicapt kindje krijg, zou ik daar dan wel voor kunnen zorgen? En anderzijds denk ik, ik weet niet of ik het ooit zou kunnen weg halen.. Heb inmiddels meerdere miskramen achter de rug namelijk. Zou ik hier dan nu zelf ook iets in doen? Ik twijfel dus nog heel erg

4 jaar geleden

Ik vind het jammer dat er alleen gesproken wordt over een kindje met Down maar daar is de NIPT test niet alleen voor maar juist de twee andere afwijkingen zijn veel heftiger. Namelijk een grote kans dat het kindje het 1e levensjaar niet haalt of überhaupt geboren zal worden door de vele lichamelijke afwijkingen, met name de organen. Wij gaan de NIPT test doen en als er eventuele afwijkingen zijn gevonden dan kunnen we altijd beslissen hoe verder, ook daar ben je vrij in. Je goed inlezen en laten informeren is heel belangrijk want ik hoor en lees vaak zulke 'onterechte' reacties.

4 jaar geleden

Ik ga de nipt ook doen maar zonder nevenbevindingen. De nevenbevindingen is me een te grijs gebied en als ze iets vinden daarin kunnen ze vaak niet de uitkomst ervan vertellen ondat ze niet weten waar zich dat in uit. Wij laten alleen op de 3 syndromen testen dus.

4 jaar geleden

Reactie op Mommy08

Ik ga de nipt ook doen maar zonder nevenbevindingen. De nevenbevindingen is ...
Wij ook, zonder de nevenbevindingen inderdaad

4 jaar geleden

Ik vind het jammer dat er alleen gesproken wordt over een kindje met Down m ...
Mee eens. Behalve dan niets is onterecht, goed of fout. Mensen hebben recht op eigen gevoelens en daarmee mening. Het gaat over hier over ethiek, normen en waarden, wetenschap etc. Veel te complex. Persoonlijk vind ik deze topics dus ook niet zo handig. Tenzij de uitkomst vraagt om steun.. Je doet t niet. Je doet t wel of bij twijfels lees je in en stel de inhoudelijke vragen aan de VK of misschien zelfs ervaringsdeskundige. Maar bespreek het vooral met een partner of iemand die dichtbij je staat. 🌹

4 jaar geleden

Hallo, Wij gaan hier geen gebruik van maken. Waarom wel of waarom niet hangt van je eigen normen en waarden en je eigen belangen af. Dit is per persoon, per situatie verschillend. Succes met beslissen