14 Reacties

2 jaar geleden

Hé hier ongeveer hetzelfde, behalve dat ik tot ongeveer 8 weken geleden de minipil slikte. Nu ook heel benieuwd wanneer het op gang komt omdat we voor een tweede willen gaan. Ik denk dat ik rond de kerst ga stoppen met borstvoeding, dus als het zichzelf dan nog niet heeft opgelost dan komt het vast snel daarna op gang. Helaas heb je daar weinig aan, maar ik snap je gevoel 😛

2 jaar geleden

Volgens mij kun je gewoon zwanger worden zonder menstruatie. Dus gewoon er voor gaan toch?

2 jaar geleden

Onze zoon is van 5-8-20, ik geef nog steeds bv en ben vorige mnd voor het eerst weer ongesteld geworden. Ook heel lang niet dus. Het is normaal dat het zo lang kan duren en moet echt vanzelf weer op gang komen. Als je het niet vertrouwd kan je altijd de huisarts eens vragen. Stoppen met de bv kan helpen, maar is idd ook zonde!

2 jaar geleden

Je kan gewoon zwanger worden ondanks de borstvoeding Ik slik de minipil en ben ook nog niet ongesteld geweest. Veel mensen in mijn omgeving werden gewoon ongesteld door de minipil heen.

2 jaar geleden

Bij sommige vrouwen blijft het door de borstvoeding idd helaas uit de menstruatie. Sommige worden het ondanks borstvoeding heel snel weer of na een half jaar of langer. Maar bij sommige helaas is het stoppen met borstvoeding het laatste zetje wat nodig is, als je al geminderd bent, om te zorgen dat je cyclus weer op gang komt. Maar dat lijkt mij een hele lastige keuze. Misschien dat je nog 1 voeding kan minderen dat dat voor je lijf al genoeg is.

2 jaar geleden

Oh ik las laatst ook dat er mogelijk een hormoonbehandeling is via de huisarts. Dat is dus juist als je al borstvoeding geeft en nog niet ongesteld wordt. Ze zullen dat niet zomaar doen, of al na 3 maanden borstvoeding ofzo, maar nu wellicht wel een optie?

2 jaar geleden

Mijn dochter is van 15-8-20 en ik geef ook nog borstvoeding. Ook overdag nog 200cc verspreid omdat ze vast voedsel niet altijd even goed eet. Maar hier ook nog geen menstruatie en gebruik geen hormonen verder. Als je nog een kinderwens hebt kan je altijd proberen. Sommige kunnen inderdaad alsnog zwanger raken Mocht het niet lukken kan je altijd overwegen om borstvoeding af te bouwen. Maar dat lijkt mij ook een lastige keuze

2 jaar geleden

Reactie op Rosalia

Volgens mij kun je gewoon zwanger worden zonder menstruatie. Dus gewoon er ...
Heel juist!

2 jaar geleden

In de tijd dat in bv gaf niet ongesteld geworden. Daarna de pil gebruikt wat bij bv mocht. Pas toen ik daarmee stopte werd ik ongesteld. Je kan ondanks bv gewoon zwanger worden.

2 jaar geleden

Dankje voor al jullie reacties! Ik ben afgelopen zondag ongesteld geworden 😅 Dus eindelijk haha!

2 jaar geleden

Ook zoon van 18/820 en geef ook nog ochtend/ avond/ nacht + als ik overdag met hem ben hier en daar een slokje. Wacht ook nog steeds, maar niet met smart hoor, mag prima weg blijven 😙

2 jaar geleden

Bij mij komt het ook net voor het eerst weer door! Zo blij 🤗

2 jaar geleden

Hier ook geen menstruatie tussendoor gehad, gaf volledige borstvoeding en nu 24 weken zwanger (was een kleine verrassing 🙈). Dus het zegt niet direct iets, want blijkbaar heb ik toch een eisprong gehad haha.

2 jaar geleden

Hoe gaat het inmiddels bij jullie? Ik ben 1 december gestopt met de minipil toen ik weer een bloeding had. Er zaten 7 weken tussen totdat ik weer ongesteld werd. Nu ben ik ook aardig weer wat weken verder en kan mijn eisprong tot nu toe nog niet ontdekken Wens voor een tweede kindje, maar stoppen met bv vind ik toch nog lastig... Hoop dat het wat regelmatiger gaat worden. Hoe is dat hij jullie?