Nog steeds geen menstruatie bij borstvoeding

DaanLinsey
2 maanden geleden
Volgen
Hallo allemaal! Ik ben 18-8-20 bevallen van mijn dochter en ik geef nog steeds borstvoeding. In principe 's ochtends en 's avonds en in de nacht soms 1x en als ik hele dagen samen met haar ben (vrijdag - zaterdag - zondag) soms 1 a 2x overdag als ze vraagt. Ik heb tot op heden nog steeds geen menstruatie gehad. Zijn er nog meer mensen die nog steeds geen menstruatie hebben gehad en hebben jullie enig idee hoe lang dit nog uit kan blijven. Sinds dat ik zwanger ben dus geen menstruatie meer gehad dus dat is nu al bijna 2 jaarπŸ˜…. Niet dat ik het een pretje vind om te menstrueren maar met het oog op een 2e kindje moet er toch eens een cyclus komen. Ik wil eigenlijk de borstvoeding hier niet zomaar voor op gaan geven in ieder geval. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Reageer
Typ hier je reactie
13 reacties
Mc43
2 maanden geleden
HΓ© hier ongeveer hetzelfde, behalve dat ik tot ongeveer 8 weken geleden de minipil slikte. Nu ook heel benieuwd wanneer het op gang komt omdat we voor een tweede willen gaan. Ik denk dat ik rond de kerst ga stoppen met borstvoeding, dus als het zichzelf dan nog niet heeft opgelost dan komt het vast snel daarna op gang. Helaas heb je daar weinig aan, maar ik snap je gevoel πŸ˜›
LauraHM85
2 maanden geleden
Onze zoon is van 5-8-20, ik geef nog steeds bv en ben vorige mnd voor het eerst weer ongesteld geworden. Ook heel lang niet dus. Het is normaal dat het zo lang kan duren en moet echt vanzelf weer op gang komen. Als je het niet vertrouwd kan je altijd de huisarts eens vragen. Stoppen met de bv kan helpen, maar is idd ook zonde!
Chelseavh
2 maanden geleden
Je kan gewoon zwanger worden ondanks de borstvoeding Ik slik de minipil en ben ook nog niet ongesteld geweest. Veel mensen in mijn omgeving werden gewoon ongesteld door de minipil heen.
suzen90
2 maanden geleden
Bij sommige vrouwen blijft het door de borstvoeding idd helaas uit de menstruatie. Sommige worden het ondanks borstvoeding heel snel weer of na een half jaar of langer. Maar bij sommige helaas is het stoppen met borstvoeding het laatste zetje wat nodig is, als je al geminderd bent, om te zorgen dat je cyclus weer op gang komt. Maar dat lijkt mij een hele lastige keuze. Misschien dat je nog 1 voeding kan minderen dat dat voor je lijf al genoeg is.
Mc43
2 maanden geleden
Oh ik las laatst ook dat er mogelijk een hormoonbehandeling is via de huisarts. Dat is dus juist als je al borstvoeding geeft en nog niet ongesteld wordt. Ze zullen dat niet zomaar doen, of al na 3 maanden borstvoeding ofzo, maar nu wellicht wel een optie?
Babymama90
2 maanden geleden
Mijn dochter is van 15-8-20 en ik geef ook nog borstvoeding. Ook overdag nog 200cc verspreid omdat ze vast voedsel niet altijd even goed eet. Maar hier ook nog geen menstruatie en gebruik geen hormonen verder. Als je nog een kinderwens hebt kan je altijd proberen. Sommige kunnen inderdaad alsnog zwanger raken Mocht het niet lukken kan je altijd overwegen om borstvoeding af te bouwen. Maar dat lijkt mij ook een lastige keuze
Verwijderd lid
2 maanden geleden
In de tijd dat in bv gaf niet ongesteld geworden. Daarna de pil gebruikt wat bij bv mocht. Pas toen ik daarmee stopte werd ik ongesteld. Je kan ondanks bv gewoon zwanger worden.
DaanLinsey
2 maanden geleden
Dankje voor al jullie reacties! Ik ben afgelopen zondag ongesteld geworden πŸ˜… Dus eindelijk haha!
chantalS
2 maanden geleden
Ook zoon van 18/820 en geef ook nog ochtend/ avond/ nacht + als ik overdag met hem ben hier en daar een slokje. Wacht ook nog steeds, maar niet met smart hoor, mag prima weg blijven πŸ˜™
MgMonique
2 maanden geleden
Hier ook geen menstruatie tussendoor gehad, gaf volledige borstvoeding en nu 24 weken zwanger (was een kleine verrassing πŸ™ˆ). Dus het zegt niet direct iets, want blijkbaar heb ik toch een eisprong gehad haha.