82 Reacties

4 jaar geleden

Sochtends op een nuchtere maag een glas lauwwarm water. Dit moet je wel met gekookt water doen en aanvullen met koud water.

4 jaar geleden

Ik heb er ook heel erg last van ! Ik ging 4 dagen naar Spanje waar alles met olijfolie word betreid en ik had nergens meer last van tot ik weer thuis kwam. Ik drink laxo en masseer me buik zachtjes

4 jaar geleden

Reactie op MirandaIvf

Lijnzaad door bijvoorbeeld je yoghurt.
dit heb ik idd ook een tijdje gedaan na mijn eerste bevalling en werkt super, lijnzaadolie is voor heel veel dingen gezond

4 jaar geleden

Vezels kopen in je pap smorgens erbij doen. Of de vezels in een flesje j' orange doen. Zijn alleen niet goedkoop zo'n zak vezels, 9 euro. En wandelen zegt de verloskundige.

4 jaar geleden

Extra vezels nemen in welke vorm dan ook helpt alleen als je ook meer (water) drinkt. Anders heb je kans dat het indikt in je darmen en een averechts effect geeft: obstipatie.

4 jaar geleden

Appelsap

4 jaar geleden

Water drinken, water drinken, water drinken en veel wandelen/bewegen!

4 jaar geleden

Pruimen wellen en verder genoeg drinken en bewegen. Succes

4 jaar geleden

Kiwi’s en elke ochtend een flesje yakult!

4 jaar geleden

Reactie op schj

Water drinken, water drinken, water drinken en veel wandelen/bewegen!
Ja ik beweeg veel, werk als verpleegkundige in het ziekenhuis en tennis ook.

4 jaar geleden

Roosvice laxo

4 jaar geleden

Haha herkenbaar, vooral lijnzaad (ff iets meer dan anders) in mn yoghurt met appel en havermout. Ook havermoutpap helpt, maar bewegen nog het meest denk ik. Nu 12 wk. En iets minder last van.

4 jaar geleden

Reactie op woody91

Kiwi’s en elke ochtend een flesje yakult!
Helpt dit sowieso?

4 jaar geleden

Ik begin de ochtend met een glas lauw water. Dat helpt bij mij om de stoelgang op gang te brengen👍

4 jaar geleden

De tijd nemen op de wc en je houding veranderen. Dus niet voorover zitten maar juist naar achter! Als het heel heftig is kun je ook vezelzakjes van de huisarts krijgen.

4 jaar geleden

Een andere tip die ik kreeg is een verhoging neer te zetten bij de wc (zoals kinderen ook gebruiken), zodat je in een betere hoek komt qua darmen en uitgang... dus zit regelmatig ook met mijn benen zo.

4 jaar geleden

Ik vind dat activia yoghurtjes echt helpen!

4 jaar geleden

Probiotica kunnen wel eens helpen! Ik heb IBS en dus gaat het bij mij nog eens extra moeilijk af en toe.. Ook je houding aanpassen helpt (knieën optrekken).

4 jaar geleden

Klinische verpleegkundige raadde mij aan om vooral de movicolon vaker te nemen.

4 jaar geleden

Kop koffie ? 🤭 Werkt bij mij altijd als een trein!!