17 Reacties

5 jaar geleden

Hier ook altijd problemen met de ochtendfles. Daarna gaat het prima

5 jaar geleden

hij lijkt het savonds dan in te halen...

5 jaar geleden

Hier precies hetzelfde! In de avond en om 04:00 veel drinken, makkelijk 180 cc en dan nog meer op kunnen (krijgt hij dan niet) en dan om 09:00 soms maar 50 cc.

5 jaar geleden

Hier ook! Sochtends gaat het heel moeizaam, de flessen daarna gaan prima.

5 jaar geleden

Misschien eerder de laatste fles aanbieden? Onze dochter ( bijna 5 maand ) krijgt rond half 7 kwart voor 7 de laatste fles.. (210+7) en smorgens moeten we haar meestal wakker maken voor de fles.. magoed elk kind is natuurlijk anders en heb het idee dat ze zelf altijd een beetje het ritme bepalen..

5 jaar geleden

Hier ook soms overdag slecht drinken en dan word het s avond weer ingrhaald soms wil ze wel elk uur.. Ze compenseren het wel.. Niet te druk om maken

5 jaar geleden

Hier ook wel eens last van en soms wel eens gedurende dag. CB heeft mij verteld het los te laten als ze over de gehele dag maar genoeg binnen krijgen en het gewicht oké is niks aan de hand!

5 jaar geleden

hoeveel drinkt jullie kindje over de gehele dag? en eet qua ftuit en groentes?

5 jaar geleden

Reactie op eline2810

hoeveel drinkt jullie kindje over de gehele dag? en eet qua ftuit en groen ...
Exact zou ik het niet weten maar inprincipe bied ik elke keer 180+6 aan. 5 flessen. En nog niet standaard groente en fruit.... dat is wisselend.

5 jaar geleden

Mijn dochtertje had dit ook met 4 maanden, nu bijna 5 maanden en drinkt ook rond de 150 in de ochtend. Haalt ze s middags/ s avonds wel weer in. Niet te druk in maken, deed ik namelijk wel maar ze weten wel wat ze doen. Ze komen vanzelf als de honger hebben. Vond het ook zo gek indd s avonds om 11 uur laatste fles en dan rond 9 uur ochtend fles zou je toch denken dat ze honger hebben, maar toch niet hahah 😜 komt vanzelf wel goed, ik ben nu ook begonnen met groentepapje en ze was er echt aan toe ze doet het al zo goed! Ene kindje is eerder klaar voor groente/fruit dan de ander. Ik doe nu het groente hapje rond 12 uur, tussen de ochtend en middag fles in en dat gaat super goed en rond 12 uur merk ik ook echt dat ze wat honger heeft.

5 jaar geleden

Hier drinken ze de laatste dagen nooit meer hun fles op... Zijn wel begonnen met vaste hapjes en ze krijgen tandjes..

5 jaar geleden

Reactie op MHWesterink

Misschien eerder de laatste fles aanbieden? Onze dochter ( bijna 5 maand ) ...
Ons kindje was gisteren avond zo onrustig. Krijsen en nog eens krijsen. Hij is 17 weken en krijgt flesvoeding op verzoek, rond 17:00 gisteren maar vervolgens weer honger om 19:30 en 21:00. En dan weer om 04:00. Ik bied standaard 180 aan, maar is het een idee om zo rond 18:00/19:00 210 aan te bieden en te kijken of hij daarna wil slapen? Ik heb wel het idee dat hij namelijk steeds eerder op de avond klaar ja om de nacht te beginnen. Zou hij anders misschien oververmoeid zijn dat hij zo krijst? 😅🤔

5 jaar geleden

Reactie op eline2810

hoeveel drinkt jullie kindje over de gehele dag? en eet qua ftuit en groen ...
Ochtendfles 180 +6, dan groente, soms 150 vandaag maar 90 gram, daarna melkje is afwisselend hoeveel ze gegeten hebben, dan fruitpap 150 gram en dan nog 2 x 180 +6. De laatste dagen gaan de flessen niet volledig leeg.

5 jaar geleden

Reactie op Peachie

Ons kindje was gisteren avond zo onrustig. Krijsen en nog eens krijsen. Hij ...
Ik zou het gewoon eens proberen kijken hoe hij hier op reageert.. ik doe sinds kort ook rijstebloem van olvarit in de laatste fles is meer voor mijn eigen gevoel 🤣 dat ze lekker vol zit. Vanaf 3 maanden doen wij eigenlijk de laatste fles rond kwart voor 7..we hebben zelfs een tijden de fles op 240+8 gehad ze had het blijkbaar een tijdje nodig zoveel.. nu zitten we met elke fles op 210+7 ik probeer fruit en groente tussen door te doen dat vind ik nog wel een hele opgave.. fruit lukt wel ze eet een heel potje op maar ik kan groente nog niet echt in het schema kwijt voor mijn gevoel.. flesvoeding is natuurlijk belangrijker dan groente en fruit nu.. maar we gaan over 2 weken denk ik proberen het schema om te gooien. Altijd weer spannend hoe ze erop reageren.. wij hadden toen die tijd onze zoon ook op 3 flessen in totaal 270 (240+8) en dan fruit en groente tussen de flessen door.. ik heb het idee dat ze er opzich wel aan toen is de eet de potjes graag leeg 🤣.. Hoeveel voedingen geef je op een dag? En drinkt hij alles leeg? En fruit of groente tussendoor?

5 jaar geleden

Reactie op MHWesterink

Ik zou het gewoon eens proberen kijken hoe hij hier op reageert.. ik doe si ...
Hij is nu 17 weken dus we beginnen de komende week met zijn eerste hapje groente voor de smaak. Meestal wordt hij om 08:00 wakker en dan hebben we voedingen op verzoek om 08:30, 12:00, 15:30 en daarna wordt het wat rommelig... Meestal 18:30 en dan rond 20:30 de laatste en dan rond 03:00. De laatste voeding en die in de nacht drinkt hij 180, de eerste fles vaak nauwelijks. Overdag meestal rond de 100. Na de voeding van 18:30 leg ik hem op het grote bed, zijn eigen bedje wil hij dan nog niet. Na de laatste voeding valt hij als een blok in slaap. Vandaag hadden we om 16:30 een voeding en zojuist om 20:00. Dus hopelijk zo slapen in zijn ledikant! Ik heb het idee dat hij van 6 naar 5 voedingen per etmaal verschuift maar dat vaak ook nog niet lukt en hij dan toch na 2,5 - 3 uur alweer hongerig is, maar vandaag zat er dan weer 4 uur tussen. We zijn nogal zoekende. Soms baal ik van die voedingen op verzoek. Het consultatiebureau zegt dat dat komt doordat ik de eerste maanden borstvoeding op verzoek heb gegeven, dan is hij daaraan gewend en doet dat met de flesvoeding ook. Maar soms heb ik het idee dat er meer ritme inkomt en we vanzelf in een mooi schema raken als hij er klaar voor is. Ik hoop toch binnenkort ook van die nachtvoeding af te zijn.

5 jaar geleden

Reactie op Peachie

Hij is nu 17 weken dus we beginnen de komende week met zijn eerste hapje gr ...
Als ik het zo lees denk ik inderdaad dat er ritme in komt.. wij hadden de nacht voeding er met 4 weken af. Ik ben met 2 weken gestopt met borstvoeding. Onze dochter gaf zelf aan dat ze de nacht door kon. Als ik jou was zou ik er wat johannes broodpitmeel, bambix door doen of gewoon de fles verhogen..zodat hij hopelijk de nacht een keer door haalt. Is echt slopend die nacht voeding vind ik. Wij deden de johannesbroodpitmeel er in het begin al door (elke fles) omdat onze dochter zoveel moest spugen.. we hebben zelfs een helen tijd hero comfort + gegeven.. toen overgestapt op de normale voeding met johannes meel om zo af te bouwen.. het lag aan haar maag die te hoog lag en de ostheopaat heeft dit verholpen. Nu doen we het er niet meer door en ze doet het perfect. Ik weet wel een ding zeker en dat is dat elk kind anders is 😂 bij onze zoon was de zoektocht een stuk minder... Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt en wat jij denkt dat goed is voor je kindje.. ik vond het advies van het consultatiebureau wel heel fijn altijd en nog steeds.. Ik heb ze laatst nog gebeld ik was een beetje bang dat ze teveel zou krijgen omdat fruit en groente nu ook regelmatig word gegeven.. maar daar hoefde ik me geen zorgen om te maken ze krijgt 960 ml op een dag en mag 1000 hebben dus wij zitten goed 😆

5 jaar geleden

Reactie op MHWesterink

Als ik het zo lees denk ik inderdaad dat er ritme in komt.. wij hadden de n ...
We merken het vanzelf. Hij zal het nog nodig hebben. Vandaag om 20:00 wel 230 cc en nu om 03:00 weer 180 cc.