23 Reacties

5 jaar geleden

Ik was na 4 weken al ongesteld 😅, ondanks borstvoeden. Nu met 8 weken weer en ik merkte de eerste 2 dagen dat mijn zoon wat onrustiger was met drinken. Ik merkte gelukkig geen verschil in melkproductie.

5 jaar geleden

Same here.. waarom zou je met borstvoeding niet ongesteld kunnen worden?

5 jaar geleden

Ik heb dit ook! Toevallig ook 6 weken had dit ook niet verwacht haha

5 jaar geleden

Ik was na 4 weken ongesteld maar niet zo heftig als normaal nu 2 weken later weer een klein beetje ongesteld en dat met borstvoeding! Ik schrok ervan maar de ha zegt dat het gewoon kan door de vele hormonen is me lichaam gewoon van de rel..

5 jaar geleden

Nou dat kan echt wel borstvoeding wil niet zeggen dat je niet meer ongesteld word ondanks vele dat hebben maar bij me oudste was ik ook vroeg ongestels met een week of 4.

5 jaar geleden

Ik al na 4 weken en het komt om de week ondanks bv

5 jaar geleden

Reactie op Mir123

Same here.. waarom zou je met borstvoeding niet ongesteld kunnen worden?
Via Zwangerenportaal: Vrouwen die borstvoeding geven moeten vaak langer wachten op hun eerste ongesteldheid na de bevalling. Dat komt door de invloed van het hormoon prolactine, wat een belangrijke rol speelt bij het aanmaken van moedermelk. Dit hormoon onderdrukt ook de eisprong, wat ervoor kan zorgen dat je menstruatie nog wel maandenlang uitblijft na de bevalling, vooral als je voedt op verzoek of uitsluitend borstvoeding pompt en geeft via de fles. Over het algemeen worden borstvoedende vrouwen na (langer dan) 6 maanden pas ongesteld, maar ook na 2 of 3 maanden kan dit al. Wanneer de borstvoeding wordt afgebouwd en je je baby niet meer op verzoek voedt, wordt de kans op ovulatie en ongesteldheid weer groter. Sommige vrouwen worden bij het minderen van borstvoeding gelijk weer ongesteld, maar soms gebeurt dat pas als er volledig is gestopt met het geven van borstvoeding. Andere vrouwen worden ongesteld en zwanger terwijl ze nog volop borstvoeding geven. Ook hierbij geldt dat het erg verschilt per vrouw.

5 jaar geleden

Met alle 3 kinderen was ik ook na 5 weken weer ongesteld

5 jaar geleden

Reactie op Nathaliex3

Met alle 3 kinderen was ik ook na 5 weken weer ongesteld
Was je menstruatie 'normaal'? De mijne heftig; gebruik weer kraamverband, want mijn bed zat eronder vannacht. Fijn om te horen dat je bij alle 3 na 5 weken weer ongesteld werd. Gaf je ook borstvoeding?

5 jaar geleden

Ik ben bevallen via een keizersnede en heb tot 5 weken na de bevalling gebloed, nu sinds een week gestart met de mini pil hopelijk blijven ze weg die maandstonden😅

5 jaar geleden

Blij om te lezen dat ik niet de enige ben die dit heeft ! Mijn dochter is nu 7 weken en ik heb serieus tot 6,5 week gebloed en sinds afgelopen maandag bloed ik weer.. dus kan er wel vanuit gaan dat dit mijn menstruatie is als ik dit lees .. Nouja hopelijk is het bloeden dan eindelijk voorbij na het weekend want het begint nu wel echt irritant te worden .. haat het zo...

5 jaar geleden

Ik geef volledige borstvoeding en ben ook na 6 weken ongesteld geworden. Daarna ben ik begonnen met de minipil, maar mijn melkproductie liep er heel erg van terug! Steeds een boze baby na de voeding.. Ben er meteen mee gestopt!

5 jaar geleden

Reactie op chayennedaeninck

Ik ben bevallen via een keizersnede en heb tot 5 weken na de bevalling gebl ...
Door de minipil blijven je maagstonden als het goed is niet weg. Daar is hij te licht voor

5 jaar geleden

Ik geef ook volledig bv. Na 7 weken ongesteld. Wel geluk gehad... heb maar 2weken na bevalling bloeding gehad.☺️ daarna 5 weken niks, dus nu is het duidelijk m’n menstruatie

5 jaar geleden

Hier ook ongesteld na 4 weken, wel met flesvoeding en na keizersnede. Na keizersnede amper gebloed.. Maar nu die ongesteldheid... Duurt t bij jullie ook zo belachelijk lang? Ik zit vandaag al op 2 weken 😣 en ben er wel klaar mee. Tis niet veel maar blijft wel aan de gang...

5 jaar geleden

Reactie op SJMKP

Hier ook ongesteld na 4 weken, wel met flesvoeding en na keizersnede. Na ke ...
Dat had ik ook idd, was minder ongesteld dan voorheen maar wel veel langer.. vandaag niks dus hopelijk is het weer even een paar weken klaar

5 jaar geleden

Reactie op Soof30

Dat had ik ook idd, was minder ongesteld dan voorheen maar wel veel langer. ...
Hoop t ook voor je. Hoop dat t hier ook bijna stopt 😣

5 jaar geleden

Ik geef geen borstvoeding (zoon hapte helaas niet aan) nu 7 weken geleden bevallen en nog niet ongesteld. Bij mn eerste na 4 weken al

4 jaar geleden

Gele borstvoeding eerste keer weer ongesteld. Klopt het dat meer mama's deze kleur hadden? Hoort dit?

4 jaar geleden

Nou inmiddels 7 maanden verder en het had geen invloed op de borstvoeding ;).