8 Reacties

3 jaar geleden

Niet zelf, maar mijn zus had dit ook bij haar kindje. Haar werd verteld dat het komt doordat het hartje nog niet helemaal rijp is en dat het te maken heeft met de sinusknoop, maar dat het onschuldig is. Meestal gaat het vanzelf over voor de geboorte of net daarna. Mijn neefje had uiteindelijk na de geboorte nog een paar dagen een onregelmatige hartslag, dus ze bleven een paar dagen ter observatie in het ziekenhuis maar ging inderdaad gewoon vanzelf over!

3 jaar geleden

Ik heb echo en ctg gehad 3 weken geleden. Je krijgt twee banden om je buik met twee apparaatjes. Eentje checkt beweging. En de ander checkt de regelmatigheid van t hartje. Je moet denk ik een half uur stil liggen.

3 jaar geleden

Niet zelf, maar mijn zus had dit ook bij haar kindje. Haar werd verteld dat ...
Fijn om een positief verhaal te lezen. Maak mij toch wel zorgen. Bedankt voor je reactie.

3 jaar geleden

Ik heb echo en ctg gehad 3 weken geleden. Je krijgt twee banden om je buik ...
Echo en CTG heb ik ook ervaring mee. Gaat mij om de onregelmatige hartslag....

3 jaar geleden

Toevallig dit ook gehad, had met 28 weken een pretecho. Toen zag ze dat het hartje inderdaad 1 op de 10x oversloeg. ( overigens dit op vorige echo’s nooit gezien of gehoord ) Moest gelijk naar het ziekenhuis aan de ctg voor een half uur, toen een echo gekregen. Moest de week erna naar Gent voor extra onderzoek. Krijg nu elke week een echo om te kijken & luisteren naar het hartje, ze vertelde me dat de baby erover heen kan groeien tijdens de zwangerschap omdat het nog niet helemaal volgroeid was. Vorige week was het al bijna niet meer te horen en zien dus hoop dat het deze week helemaal weg is. Heb me veel zorgen gemaakt maar zoals ik zeg ze kunnen er nog overheen groeien en 1 op de 10x is echt niet veel. Veel succes morgen!

3 jaar geleden

Mijn kleine meid heeft een hartafwijking ik ben nu 30 weken zwanger. Ik ga elke week naar het WKZ in Utrecht voor controle. (En ik woon daar niet in de buurt.) Daar zitten kindercardiologen die zelf echo's maken als enige in Nederland. Ik zou vragen om een doorverwijzing om even alles te controleren. Beter het zekere voor het onzekere en als het nodig is ben je meteen in goede handen! :)

3 jaar geleden

Reactie op Flywooď13

Mijn kleine meid heeft een hartafwijking ik ben nu 30 weken zwanger. Ik ga ...
Heel veel succes in Utrecht wij zijn er fantastische geholpen met onze zoon HIDDE

3 jaar geleden

Ik had zoiets dergelijks zelf als baby (ze noemden het toen een 'ruisje') en heb het nu nog steeds. Mijn hart produceert willekeurig extra pulsen. Als tiener ben ik opnieuw onderzocht en vorig jaar na een heftige ervaring in het buitenland (waar het weer flink oplaaide, ik denk door warmte en buikklachten, icm langdurig flauwvallen) nog eens volledig door de molen gehaald. Bij mij is het onschuldig, soms wel vervelend/benauwend. Nu tijdens de zwangerschap heb ik het ook weer meer, waarschijnlijk door de hoeveelheid bloed die rondgepompt moet worden. Het is bij mij niet iedere tiende slag maar onregelmatig en het zorgt soms voor een kortademig gevoel en/of hoestprikkel. Is overigens geen hartritmestoornis en ik hoef er ook geen medicijnen tegen te nemen (die bestaan wel, maar de bijwerkingen zouden niet opwegen tegen de klacht en dat klinkt voor mij aannemelijk). Ik hoop dat het bij jouw kleintje ook niet erger is dan dit!