31 Reacties

3 jaar geleden

Magnesium schijnt goed te helpen

3 jaar geleden

Ook ik heb er regelmatig last van. Dus ik lees even mee!

3 jaar geleden

Ja inderdaad, elke dag mijn dosis magnesium of ik hou het niet uit!

3 jaar geleden

Reactie op Amel14

Magnesium schijnt goed te helpen
Toch eens Proberen

3 jaar geleden

Reactie op WHJ

Ook ik heb er regelmatig last van. Dus ik lees even mee!
Erg he hahaha. Wiebel Wiebel, mn man. Wordt er Gek van haha

3 jaar geleden

Hier zijn al vaker tips over uitgewisseld, als je zoekt op ‘restless legs’ kom je er heel wat tegen ;-)

3 jaar geleden

Ik ook al 2 maanden kan ik niet slapen vanwege m'n benen neem daarvoor ook al 2 maanden magnesium maar helpt niet echt ook doe ik snachts yoga en Stretchen om ervan af te komen of gewoon maar weer uit bed ff lopen..af en toe wordt ik er zo gek van ik wil slapen ben kapot maar m'n benen laten me niet ...nu nog 3 maanden voordat m'n baby geboren wordt hopelijk gaat dit niet zolang duren of misschien dat iemand anders nog tips heeft want ook ik weet t langzaam niet meer 😖😖

3 jaar geleden

Ik heb een hele gekke, maar goeie tip! Een blokje Sunlight zeep bij je voeten onder de dekens en je benen zijn weer rustig. Kwam de tip tegen op dit forum. Ik geloofde het eerst ook niet, maar op een gegeven moment zo wanhopig en het toch maar geprobeerd. Nu geen slapeloze nachten meer door onrustige benen.

3 jaar geleden

Ja hier ook extreem last van. Vooral savonds als ik ontspan of in slaap dreig te vallen. Ook al snachts kramp gehad. Magnesium spray heb ik en in combinatie met een massages werkt goed. Nu sinds twee dagen minder last van. Maar echt een zeer vervelende kwaal

3 jaar geleden

Ik ook ontzettend erg gehad kon s avonds niet gewoon relaxt op de bank zitten zonder om de paar seconden mijn benen te bewegen, in gek van te worden. Ik heb mijn magnesium dosis verhoogd nam ik al tegen de krampen en op aanraden van mijn osteopaat ivm zwangerschap. Let wel op dat je goede magnesium pak!! Goedkope merken doen meer slecht dan goed. Ik ben voor de lichaamseigen stoffen/ natuurlijke producten werken bij mij top. https://www.superfoodsonline.nl/supplementen/magnesium

3 jaar geleden

Reactie op cintjuh

Ik ook ontzettend erg gehad kon s avonds niet gewoon relaxt op de bank zitt ...
Inderdaad! Best geen oxide gebruiken! Zijn vaak goedkoper maar minder goede opname!

3 jaar geleden

Steunkousen! Die zijn er tegenwoordig in hele mooie materialen en kleuren. Ze zijn ook speciaal als zwangerschapspanty te verkrijgen. Worden vergoed vanuit de basisverzekering (wel eigen risico) en voorkomen veel klachten, vocht ophoping en de ontwikkeling van spataderen. Op huidtherapie.nl kun je een huidtherapeut bij je in de buurt vinden die deze voor je aan kan meten 🙂

3 jaar geleden

Herkenbaar! Ik was na week 13 gestopt met het consequent innemen van mijn mama-compleet vitaminen. Toen ik (erg veel en vaak) last kreeg van kramp en onrustige benen heb ik de verloskundige gebeld. Zij adviseerde ook om magnesium te slikken. Ik heb mijn mama-compleet vitaminen gecheckt: daar zit ook magnesium in. Ik ben die dus weer frequent gaan slikken. Sindsdien zijn mijn klachten voorbij! 😊

3 jaar geleden

Heel herkenbaar. Ik doe er een warme pittenzak op. Dit helpt mij heel goed. Je spieren kunnen dan goed ontspannen.

3 jaar geleden

Ik lees mee! Zelf ook zoveel last van! 🙈

3 jaar geleden

Reactie op Hanna2

Ik heb een hele gekke, maar goeie tip! Een blokje Sunlight zeep bij je voet ...
Helaas werkt dit niet altijd😔

3 jaar geleden

Ik heb hier sinds een paar dagen ook enorm last van. Kan gewoon niet meer lekker liggen doordat mn benen heel de tijd moeten bewegen. Super irritant :s

3 jaar geleden

Voedingskussen! Echt kon al dagen niet slapen door die onrustige benen elke nscht tot 4 5 uur in dr ochtend lopen nu kan ik heerlijk slapem

3 jaar geleden

Ik kreeg de tip van de VK Dat de Hema speciale panty’s en broekjes heeft voor spataderen en die helpen ook tegen de onrustige benen. Ik heb het geprobeerd en het helpt inderdaad. Door de “steun” overdag is het s avonds en s nachts een stuk rustiger

3 jaar geleden

Ik ben zelf bekend met restless legs, ook al voor de zwangerschap. Wordt er nu niet veel prettiger op. 😅 Magnesium werkt goed bij mij.