35 Reacties

4 jaar geleden

Ga dan naar de spoed op controle?

4 jaar geleden

Misschien niet de reactie die je wilt horen maar ik zou het zeker delen met je man! Je gaat dit avontuur samen aan en op dit moment hoef je je zeker niet alleen te voelen.

4 jaar geleden

Ik zou zeker overwegen om even contact op te nemen met je verloskundige. Zorgen en bloedverlies is altijd reden om te bellen. Het lijkt me ook fijn om dit met je man te delen, het weekend is nog lang..

4 jaar geleden

Ik kan me voorstellen dat je onzeker bent. Je kunt altijd de vk bellen zodat zij je gerust kan stellen. Ik heb ook druk op mijn buik dus dat hoeft niets te zeggen. Ook zijn er mensen die bloeden waarbij alles goed is. Maar het zou goed voor jezelf zijn denk ik om even met een prof te bellen en wellicht kun je sneller een echo krijgen. Hopelijk is alles goed! Ik duim voor je!

4 jaar geleden

Hallo! Wat ontzettend vervelend.. Bloedverlies is inderdaad geen goed teken, maar het kan ook een adertje zijn die geknapt is. Heeft jullie verloskundige praktijk geen spoednunmer die je altijd kan bellen? Die van ons namelijk wel, 24/7 bereikbaar. Ik zou even op hun site kijken. Groetjes en sterkte, Joyce

4 jaar geleden

Wat onwijs vervelend en snap heel goed dat je daar onzeker van wordt. Niemand kan je helaas op dit moment geruststellen, want het is gewoon een hele onzekere periode. Ik ben ook vaak onzeker.. Is zwaar he? Hopelijk komt alles goed!! Ik duim voor je! ❤️

4 jaar geleden

Ik zou ook bellen! Dit klinkt niet positief!

4 jaar geleden

Heb helaas geen bemoedigende woorden. Alleen het zelfde. Dinsdag echo gehad..6+ 2 dagen. Woensdag bloed bij het afvegen. Donderdag haast niets meer, en vandaag weer erg veel. In oktober al een miskraam gehad. Woensdag avond een extra echo, en hier was het hartje al minder.. Dus ik vrees voor wederom geen goed eind. Ik wil je wel veel sterkte wensen, en ik snap heel goed je onzekerheid. En inderdaad.. Vertel het je man!

4 jaar geleden

Ik zou de verloskundige bellen en daarna toch ook even je man. Hoewel bloedverlies heel veel voorkomt in het eerste trimester en in 50% van de gevallen geen miskraam is, is het altijd goed om de verloskundige te bellen. Zekunnen ook gewoon nog een echo maken en kijken of ze wat meer kunnen zeggen.

4 jaar geleden

Bij zorgen altijd verloskundige bellen

4 jaar geleden

Ik zou ook even de verloskundige bellen als ik jou was.. sterkte

4 jaar geleden

Wat vervelend! Hopelijk is het snel vrijdag en weetje meer. Probeer je rust te pakken en eventueel de verloskundigen te bellen met vragen. Je kan niet meer doen dan afwachten misschien kan je iets doen waardoor de tijd een beetje sneller gaat. Heel veel succes 💚

4 jaar geleden

Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Ik had lichte bloeding op vrijdag en mijn vriend was in Rotterdam voor een uitje van zn werk en zou zaterdag avond weer thuis komen. Ik heb de vk gebeld en ik kon langskomen voor een echo, zou toen zo'n 7 weken moeten zijn. Helaas was er alleen een leeg vruchtzakje te zien dus geen vitale zwangerschap. Ik heb mijn vriend het pas verteld toen hij weer thuis was zaterdags, want hij kon toch niks doen en het werd er niet anders van als hij terug zou komen. Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Heel veel sterkte en ik hoop voor jullie dat het allemaal goed komt en dat de bloeding gewoon een geknapt adertje is

4 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties! Heb zowel de verloskundige als mijn man gebeld. Het bloeden is inmiddels erger geworden en we gaan uit van een miskraam. Om alles nog wat ingewikkelder te maken, ben ik zelf ook niet in Nederland. Advies van de verloskundige was om te controleren dat ik geen koorts had, dus ik naar de EHBO, had geen koorts, maar ze vonden toch dat ik naar het ziekenhuis moest (ook al had ik verschillende keren gezegd dat ik een verloskundige gesproken had en dat die gezegd had dat, tenzij ik koorts had, het gewoon afwachten is). Zit nu dus in de wachtkamer van een buitenlands ziekenhuis...

4 jaar geleden

Reactie op dasksideofpink

Bedankt voor jullie reacties! Heb zowel de verloskundige als mijn man gebel ...
Heel erg veel sterkte ermee❤️ Mocht het fout aflopen weet dan dat dit bij meer mensen gebeurt en je echt niet de enige bent! Ik zou zeggen ga lekker iets kopen waar je van opfleurt😌 Sterkte

4 jaar geleden

Reactie op dasksideofpink

Bedankt voor jullie reacties! Heb zowel de verloskundige als mijn man gebel ...
O jeetje en nu dan ben je al geroepen? Wat willen ze dan gaan doen in het ziekenhuis daar? En in welk land zit je dan, wat vervelend allemaal

4 jaar geleden

Reactie op kikjaa

O jeetje en nu dan ben je al geroepen? Wat willen ze dan gaan doen in het z ...
Ik zit in Frankrijk. De EHBO wilde gewoon dat er iemand naar keek die verstand had van zwangerschappen, want dat had hij niet. Zei ook dat degene aan de telefoon niet verantwoordelijk zou zijn als er iets gebeurde, omdat ze me niet gezien had. Nou geloof ik dat niet helemaal, maar om nou te tekenen dat ik het medisch advies had afgeslagen ging me ook wat ver. Ik zit nog steeds in de wachtkamer, de vrouw voor me zat in totaal 3 uur. Ze zullen wel aan het staken zijn ofzo. Inmiddels is het weer afgenomen trouwens.

4 jaar geleden

Ik zit in Melbourne dus dat hele buitenland verhaal ken ik. Super vervelend. Ik had vorige week klachten en ik ben ook gewoon naar het ziekenhuis gegaan (dit adviseerde SOS international ook trouwens; die kun je ook bellen). Sterkte!

4 jaar geleden

Ben weer terug in mijn hotel, heel grondig onderzoek gehad incl echo. Echo gaf hetzelfde beeld als woensdag en de uitkomst was dus ook nog hetzelfde. Alleen nog een heel gestress omdat ik mijn bloedgroep niet wist en ik moest op mijn resus factor getest worden, dus dat is nu ook meteen gedaan

4 jaar geleden

Jeetje wat rot allemaal. Naar dat je dit allemaal alleen nu door moet maken in het buitenland. Heel veel sterkte.