18 Reacties

4 jaar geleden

Ach wat sneu voor jullie! Is het een idee als je je kindje even ergens onder brengt en dan bijvoorbeeld dit weekend eens echt het gesprek aangaat? Stress kan inderdaad het libido een mens enorm verpesten maar dat betekend niet dat jouw gevoel er niet toe doet. Deel deze dus wel met hem. Dan kunnen jullie samen beslissen of je samen nog verder wilt.

4 jaar geleden

Niet leuk voor jou.. passie & intimiteit is echt wel een belangrijke factor in een relatie.. misschien kun je eens speeltjes proberen en hem daarmee opwinden? Misschien staat hij daar voor open en kleurt zo jullie intieme leven weer op. Hoop voor jou dat het snel betert.. want continu een strijd moeten aangaan is geen fijn gevoel. Veel succes & vooral twijfel niet aan jezelf!
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

4 jaar geleden

Hallo 💕 Knap van je dat je dit deelt, en om hulp vragen is altijd goed nooit fout. Eerst even een vraag want ik kan dit niet goed uit je verhaal opmaken. Jullie zijn 11 jaar samen was dit altijd al hoe het nu is of is er een tijd waar dit veranderde en kan je je herinneren waar dit misschien mee te maken heeft. Ik denk niet dat het aan jou ligt.. want hij is verliefd geraakt op wie jij bent en dat blijft zo lijkt me. Een tip is misschien bij je man aan te geven een afspraak te maken bij een seksuoloog. Ik weet niet of je zoiets tegen hem kunt zeggen of dat de reactie dan heel erg heftig is. Maar je moet ook aan jezelf denken. Dit hoort bij een relatie en als er telkens word gezegd hoofdpijn en dat soort dingen. Zit er dus iets dwars bij hem ga ik vanuit. Alles is oplosbaar vergeet dat nooit geef de hoop niet op ❤️

4 jaar geleden

Even toevoegen, hoelang geleden ben je bevallen? Want mijn eigen partner had nogal een trauma van de bevalling en zag dat elke avond opnieuw. En wou er niet over spreken. En intimiteit was voor hem een groter issue dan voor mij 😊

4 jaar geleden

Reactie op Lorican

Hallo 💕 Knap van je dat je dit deelt, en om hulp vragen is altijd goed ...
Ja we zijn al 11 jaar samen maar het is nooit zo dramatisch geweest al de laatste 3 jaar. Het moment dat hij er achter kwam dat hij fout ging dat ik contact had met een ander was hij egt heel Boos wat normaal is . We hebben dit toen goed uitgesproken met onze ouders erbij en we hebben gezegd ee voor te gaan dus ook geen verwijten gooien. Dit is wel even gebeurt na mij maar heb ik voor lief genomen want ik was fout wel door zijn toedoen omdat het toen alspeelde n hij naar niet luisterde ging ik aandacht zoeken bij en ander ookal was dit alleen online contact maar zijnnwoorden alleen al deden mij goed. Maar het gekke hier van in die tijd kreeg hij niet genoeg van me het ene moment was hij boos en dan opeens heel Blij en wou hij me liefste heel de dag vast houden en ja toen gebeurde het vaak 2 x per dag .. opeeens was dit weer voorbij en duurde n duurde het weer dat vind ik zo raar. Dit is nmiddes al 3 jaar geleden dus ben alweer 3 jaar lang aant vechten om het stand te houden al snapt hij het niet ik ben egt duidelijk na hem.. nou ik denk dat hij daar heel Heftig op zou reageren eerlijk lijkt het me ook niks een seksuoloog .. dat hem iets dwars zit lijkt mij ook maar wat krijg k er maar niet uit

4 jaar geleden

Reactie op Lorican

Even toevoegen, hoelang geleden ben je bevallen? Want mijn eigen partner ha ...
5 maanden gelede bevalen. Het speelde hier vooral en hij heeft mij heel goed gesteund tijdens de bevalling naar tijdens het persen is hij op de bank gaan zitten bang dat hij dit niet aankon maar hij deed het super goed heb veel aan hem gehad

4 jaar geleden

Reactie op chayennedaeninck

Niet leuk voor jou.. passie & intimiteit is echt wel een belangrijke fa ...
Speeltjes hebben we ook a geeft hij daar nie zoveel aandacht aan terwijl hier zelf mee gekomen is dus naja zeg het maar ook niet veel nut 😔

4 jaar geleden

Reactie op tijdelijk25

Ja we zijn al 11 jaar samen maar het is nooit zo dramatisch geweest al de ...
Oké, dan zit daar denk ik het probleem lijkt me. Hij kan er niet over heen stappen op de een of andere manier aangezien dit 3 jaar geleden is en nu 3 jaar duurt. Je zal toch met hem moeten praten hierover want je doet er alles aan om het beter te maken maar het heeft geen effecten. Een seksuoloog behandelt ook disfunctie (zoals, aversie, opwinding, en minder zin. ) ik heb van meerdere mensen begrepen dat het echt helpt vandaar dat ik dit als tip gaf. Ik hoop wel dat het goed komt maar je zult moeten praten( hij moet zich totaal bloot leggen) anders denk ik dat het een gebed zonder einde is.

4 jaar geleden

Reactie op tijdelijk25

Ja we zijn al 11 jaar samen maar het is nooit zo dramatisch geweest al de ...
Aha dus dat je het elders ging zoeken is eigenlijk zijn schuld want hij gaf je geen aandacht? Dat is meestal een excuus dat mannen gebruiken... Het is jouw schuld, niet de zijne. Nooit. Je had die energie ook ergens anders in kunnen stoppen. Dan mbt de vraag ben ik milder ;)! Want dit is natuurlijk super frustrerend, dat begrijp ik. Maar hij is ooit verliefd op je geworden, dus hij vindt je sowieso prachtig! Wat je nu doet (pushen op seks) werkt denk ik wel wat averechts en vergroot de stress. Weet je waardoor hij stress heeft? Kan hij anders met een psycholoog praten?

4 jaar geleden

Reactie op MamaL20

Aha dus dat je het elders ging zoeken is eigenlijk zijn schuld want hij gaf ...
Ik geef hem geen schuld als je goed had gelezen verwijt ik mezelf alles en bendaar niet trots op.. en het gaat niet alleen om sex. Helemaal niet maar als er helemaal geen aandacht is dan alsof is et geen excuus om woorden of te praten met en ander maar als je eigen behoorlijk diep de put in voelt getrapt en iemand zegt iets liefs tegen je ga je voor de bijl en dat is wat ik absoluut niet wou maar ik ben niet met hem het bed in gedoken en ben niet vreemd gegaan en meer hoef ik er niet over kwijt tegenover jou.. en je weet het verhaa er achter helemaal niet en ik vraag om positieve reacties hier heb ik helemaal niks aan dankje
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

4 jaar geleden

Voordat er intimiteit kan zijn moet er bij sommige mensen eerst een veilig gevoel zijn en moeten er geen dingen dwars zitten in hun hoofd. Het ene probleem loopt nu denk ik dus een beetje over in het andere.. Je zegt dat jullie een kindje hebben door middel van ziekenhuis hulp. Het gebeurt vaker dat dat ook een negatief effect heeft op je seksleven. Waarom lijkt een seksuoloog je niks? Juist een seksuoloog kan jullie helpen bij onderliggende problemen waardoor het met de intimiteit ook niet meer goed gaat. Hij of zij pakt juist beide aspecten aan, omdat die samen in balans moeten zijn. Met een 3e onafhankelijke persoon die de leiding neemt in het gesprek kunnen stellen vaak beter uiten wat ze dwars zit en kan de ander vaak ook beter luisteren. Ik denk dus echt dat als jullie er na zo'n lange tijd niet samen uitgekomen zijn er niks anders opzit dan zulke hulp inschakelen. Wat heb je te verliezen?

4 jaar geleden

Reactie op tijdelijk25

Ik geef hem geen schuld als je goed had gelezen verwijt ik mezelf alles en ...
Je zei "ik was fout wel door zijn toedoen omdat het toen al speelde". Als je dat zo zegt als je man het kan horen, helpt het denk ik niet. Verder probeerde ik ook echt tips te geven, en hopelijk als je mijn bericht nog een keer leest (sla dan de eerste alinea maar over), heb je daar wat aan :)!

4 jaar geleden

Reactie op MamaL20

Je zei "ik was fout wel door zijn toedoen omdat het toen al speelde". Als j ...
Nee dat heb ik niet tegen hem gezegd .. ik zit gewoon met me zelf in de knoop ik verwoord dingen verkeerd ik verwijt me zelf heel erg.. dat moet ook ik was fout. N om even duidelijk te maken het draait mij egt niet om SEX . Voor dat mensen dalijk denken dat ik en verslaafde ben en hem push totaal niet.. maar ik miss zijn knuffels gewoon en zijn kusjes dat mag toch wel en hij heeft mij vergeven en heeft het daar helemaal niet meer over we zijn door gegaan. Zover ik weet hebben we helemaal geen problemen of redes voor stress mijn zwangerschap was dramatisch maar das al 5 mnd geleden met ons zoontje gaat het goed.ja het ligt me gewoon heel gevoelig dus als ik iets verkeerds lees val ik meteen uit is niet netjes !! Maar goed denk dat er niks anders meer op zit een seksuoloog maar is dat alleen daarvoor? Want dat hoeft het voor mij niet ? Ik wil enkel dat hij me gewoon ziet staan op knuffels gebied de rest is maar bijzaak al is het wel belangrijk voor je relatie

4 jaar geleden

Heb je al eens overwogen om naar een relatietherapeut te gaan? Dat kan soms enorm bevrijdend werken. Het is wel even een drempel nemen, maar als je ervan overtuigd bent dat hij ook voor jou wil blijven gaan kun je het eens proberen. Je kunt altijd stoppen als je het niets vindt

4 jaar geleden

Wat een vervelende situatie. Ik denk dat jullie het beste met een externe neutrale persoon hier over kunnen praten. Een relatietherapeut bijvoorbeeld. Het loopt al zo lang niet lekker dat jullie er blijkbaar zelf niet uit kunnen komen. Dat is niet erg, ook al voelt het waarschijnlijk wel zo. Jullie hebben samen gekozen om voor een kindje te gaan, dus dan willen jullie wel een toekomst samen. Een beetje hulp daar bij is echt geen schande!

4 jaar geleden

Wat naar voor jullie! Lastig om een goed advies te geven omdat wij jullie en jullie situatie niet goed kennen. Misschien goed om te kijken wat de oorzaak van zijn stress is. Stress werkt vaak negatief op een relatie. Daarnaast zou ik dan proberen de komende tijd je verwachtingen wat te verlagen, hoe moeilijk dat ook is. Maar dat haalt de druk bij hem misschien weg en kun je misschien oprecht blij zijn met wat hij nog wel doet.

4 jaar geleden

Reactie op tijdelijk25

Nee dat heb ik niet tegen hem gezegd .. ik zit gewoon met me zelf in de kno ...
Een seksuoloog is voor de onderliggende problemen te zoeken bij de intimiteit. Als het jou hier niet om “gaat” is inderdaad een relatietherapeut ook een goed idee. Hun helpen je ook hiermee alleen is de seksuoloog iets specifieker gericht op de intimiteit.

4 jaar geleden

De onderliggende reden voor zijn gedrag kan ook jaloezie zijn, misschien zonder dat hij dat zelf echt beseft. Mannen kunnen het heel moeilijk hebben als ze opeens niet meer op nummer 1 staan bij hun vrouw. Al die jaren had jij volle aandacht voor hem maar nu is de baby ineens het belangrijkste. Maar ik ben ook van mening dat jullie hier samen niet uitkomen en met iemand moeten gaan praten. Klinkt eng maar het kan heel bevrijdend zijn. Je moet maar zo denken, als je niks doet raken jullie elkaar zeker kwijt.