37 Reacties

2 jaar geleden

Hoihoii, In principe is het eigenlijk niet meer nodig toch? Neem aan dat ze met de pot mee eet? En daarnaast ook drinken krijg. Vind wel knap hoor. 4x per dag nog...

2 jaar geleden

Hey Suzen, ook ik geef nog BV en dat is zeker nog gemiddeld 8x. Ik zou nog graag door willen geven tot 2 jaar

2 jaar geleden

Dat zou goed kunnen maar als je kind borst en fles weigert ben je snel klaar.

2 jaar geleden

Reactie op babyaugust

Hey Suzen, ook ik geef nog BV en dat is zeker nog gemiddeld 8x. Ik zou nog ...
Echt knap respect mamas

2 jaar geleden

Ik geef sws bv, ga tot anderhalf tot 2 jaar geven. We hebben de een hele sterke band met bv, en dat wil ik nog niet missen. Ik geef meerdere keren per dag en nacht. En kleine kerel maakt geen grapje met zijn borst🤣❤

2 jaar geleden

Hoi, Onze zoon is nu 13 maanden en krijgt s ochtends als hij wakker wordt borstvoeding en s avonds voor het slapen gaan. Sinds een paar weken slaapt hij s nachts door maar als hij wel wakker wordt, krijgt hij ook nog borstvoeding. Hij drinkt korter dan eerst en sneller afgeleid. Zolang ik nog melk heb, ga ik nog door...zo mooi 1 op 1 momentje.... gaat al zo snel

2 jaar geleden

Hier ook nog rond de 3-5x pd borstvoeding :) ook kort en snel. Probeer wel een beetje af te bouwen want hij eet heel goed vast. Hoop binnenkort naar 2x per dag te gaan. Zou gewoon doen wat voor jezelf goed voelt! In ieder geval super goed bezig! :)

2 jaar geleden

Hoi! Ik geef nog ongeveer 6x per dag bv: rond 7u, 11u, 16u, 19u, 23u en 3u.. maar het wisselt erg per dag en is op verzoek. Ik merk wel dat mijn kindje meer vraagt als ik in de buurt ben dan als ik er niet ben. Hij krijgt naar de opvang nog zeker 1 fles mee nu, maar gaan misschien na de vakantie over een maandje daarmee stoppen. Hij drinkt dus 's nachts vaak ook nog wel een keer of 2, dat mag van mij opzich ook wel minder worden haha. Ik heb geen doel, maar volgens mij wordt het nu alleen maar steeds makkelijker. Ik ga denk ik gewoon door tot ik of mijn kindje er klaar mee zijn.

2 jaar geleden

Ik geef ook nog borstvoeding, vind het een super fijn momentje, allebei even rust 😇 Heb sowieso 3 vaste momenten, daarnaast gewoon op verzoek. De ene dag vaker dan de andere dag. Ik ga gewoon door zolang m’n meisje wil.

2 jaar geleden

Ik geef nog op verzoek...maar laatste weken vraagt ze steeds vaker door aan m'n shirt te trekken. Ze heeft echt behoefte, naja dan doe ik daar toch aan mee. M'n familie wist dat ik in ieder geval tot aan 1 jaar wilde voeden..maar nu ze nog niet eens een week een is bemoeien mensen zich er al mee. Schoonmoeder zei letterlijk, kom op zeg ze Is nu weg. Klaar met die tiet. Nou niet dus. Zit er alleen beetje mee hoe het zo moet gaan als ik weer ga werken in november. Maar goed tot die tijd op verzoek en dan denk ik alleen ochtend, avond en eventueel nacht

2 jaar geleden

Ik geef nog op verzoek borstvoeding, geen idee hoe vaak eigenlijk. De oudste zelfs ook nog (tandemvoeden hier). Wil weer de who norm halen maar als zoontje eerder stopt is dat ook prima uiteraard, tijd zal het leren.

2 jaar geleden

Reactie op Rosalia

Ik geef nog op verzoek borstvoeding, geen idee hoe vaak eigenlijk. De oudst ...
Wat heerlijk dat je er zo relaxed mee om kan gaan. Hoe weet je dan wanneer je kindje wil drinken op de dag? Ze komt namelijk niet naar mij toe en trekt aan m'n shirt ofzo 🙈 Zou het zoveel makkelijker maken denk ik.

2 jaar geleden

Reactie op suzen90

Wat heerlijk dat je er zo relaxed mee om kan gaan. Hoe weet je dan wanneer ...
Haha ja dat lijkt misschien zo maar als we eerder moeten stoppen zal ik toch even moeten slikken denk ik haha. En eigenlijk is het hier altijd voor het slapen/dutje altijd melk en tussendoor als ie wat gaat mopperen heeft hij vaak ook dorst. Tot 1 jaar is melk eigenlijk hoofdvoeding en vast voedsel bijvoeding. Na 1 jaar word dit andersom (de grens ligt natuurlijk niet zo zwart wit, maar dit merk je vanzelf wanneer je kleintje waarschijnlijk minder drinkt bijvoorbeeld en meer eet, of andersom).

2 jaar geleden

Ik geef 's ochtends en 's avonds borstvoeding, na het opstaan en voor het slapengaan. Heerlijke manier van opstaan en de dag afronden 😊 Tussen de middag drinkt hij sinds hij 1 is een beker gewone halfvolle melk

2 jaar geleden

Reactie op CatAnna

Ik geef 's ochtends en 's avonds borstvoeding, na het opstaan en voor het s ...
Wat goed! Hier is ze verder niet zo van het drinken. Heb een rietjes beker waar water in zit, maar soms wat slokjes maar zeker niet meer dat ik denk laten er deze voeding is overslaan, dan drinkt ze dus niet. Dus hoop eigenlijk ook dat ze gewoon beter gaat drinken zelf.

2 jaar geleden

Hoi, ik geef ook nog bv (13 mnd), paar vaste tijden, bij opstaan, met de lunch en naar bed gaan, maar verder ook nog op verzoek, ze gaat of mopperen, of ze trekt inderdaad gewoon mn shirt naar beneden 😉 verschilt heel erg per dag hoe vaak, soms dus maar 4x, soms vaker, en snachts wordt ze ook wel minstens 1x wakker, dan krijgt ze ook. Ik zit ook een beetje met, moet het nu minder worden, maar ze eet verder nog maar heel weinig vast voedsel, en zelf drinken is ze ook al niet enthousiast over.. dus dan geef ik maar liever vaker bv nog steeds. Twijfel soms wel of ik het niet stricter moet houden aan paar momenten, zodat ze dan meer vaste voeding gaat eten, maar ergens den ik ook, er is volgens mij niks beters dan mijn melk 😜 dus ik kijk het nog maar even verder aan.. vind het ook gewoon een fijn momentje inderdaad (behalve de enkele keren dat ze bijt 😵) en ze groeit nog prima, dus...

2 jaar geleden

Hier ook nog borstvoeding 🥰 Best moeilijk gehad want hij was een hardcore flesweigeraar van 3 maanden tot 10 maanden. Tussen 4 en 6 maanden veel pijn gehad vanwege spruw, bacterie, spruw. Stoppen kon niet omdat hij liever 45 uur zonder melk ging dan dat hij uit een fles dronk. Toen bleek met 5,5 maand koemelkallergie door een directe reactie op pap met kunstvoeding. Dus nu ongeveer 7 maanden zelf op een koemelkvrij dieet (wordt steeds makkelijker). Ik dacht dat ik zou stoppen als hij 1 was, maar dat is nu 2 weken geleden en heb nog niet zo'n haast om te stoppen met borstvoeding 🥰 Bij ons vooral ochtend, avond en nacht en als ik thuis ben nog een keertje op de dag. Nu erg blij met borstvoeding!

2 jaar geleden

Reactie op Issi

Ik geef nog op verzoek...maar laatste weken vraagt ze steeds vaker door aan ...
Wat vervelend zeg, ik heb die opmerkingen de laatste tijd ook een paar keer gehad. Ik probeer gewoon stellig te zeggen: nee hoor, we zijn nog niet klaar met borstvoeding. Ik werk nu ongeveer 7 maanden met borstvoeding erbij. Tot een paar weken geleden ging ik met lunch naar m'n zoontje toe (flesweigeraar) en nu krijgt hij op mijn werkdagen gewoon een boterham of wat soep van degene die voor hem zorgt. Voor werk (07:30) en direct na werk (17:30) krijgt hij de borst. Met de leeftijd die ze nu hebben kunnen ze dat best aan. Misschien kan je je kindje alvast een beetje laten wennen aan andere lunches dan de borst, zodat het straks niet zo'n shock is. Succes! 🤗

2 jaar geleden

Ik geef ook nog borstvoeding, minstens 7/8 keer per dag.

2 jaar geleden

Hey! Ik geef nu een jaartje borstvoeding, ik zou graag tot 2 jaar doen. Ik geef meestal op verzoek. Maar zoals je zegt, ze laat het dus niet meer weten.. ik vraag het haar door de dag een paar keer. Zal ook iets van een 4 of 5x zijn op een dag. Sommige dagen enkel s'ochtends en s'avonds omdat ze zelf niet wil of omdat ik het zelf weer vergeten vragen ben 😂🙈.