37 Reacties

2 jaar geleden

Ik vind het gek dat er nog zoveel op verzoek bv gegeven wordt! Ik heb dit altijd eigenlijk relatief op schema gegeven. Sinds begin juli slechts 2x per dag. 'S ochtends ca. 7u30 en 's avonds ca. 18u als hij van de crèche terug komt. Beide keren krijgt hij na het drinken een boterhammetje. Verder smiddags groentenpap en s namiddags fruitpap. Ik vraag me ook af wanneer ik zou stoppen. Ik was van plan te stoppen op 3 maand als ik terug moest gaan werken. Dan werd het op 6 maand, plots was ik op weg naar een jaar en nu... ??

2 jaar geleden

Reactie op M1987

Ik vind het gek dat er nog zoveel op verzoek bv gegeven wordt! Ik heb dit a ...
Je hoeft helemaal nog niet te stoppen hoor 🙂. Je moet sowieso doen wat goed voelt en haalbaar is. De wereldgezondheidszorg raadt sowieso aan om tot 2 jaar borstvoeding te blijven geven ook voor de antistoffen. Ik wil zelf ook wel graag tot 2 jaar blijven geven als dat lukt, of net hoe het loopt denk ik.

2 jaar geleden

Reactie op M1987

Ik vind het gek dat er nog zoveel op verzoek bv gegeven wordt! Ik heb dit a ...
Wat maakt het dat je het gek vind dat er nog op verzoek bv wordt gegeven? Als hij in de middag de groente en fruit papjes krijgt, wat voor drinken geef je daar dan bij?

2 jaar geleden

Reactie op Minimi 1 En 2

Wat maakt het dat je het gek vind dat er nog op verzoek bv wordt gegeven? ...
Dat ik zo lang op verzoek geven gek vind, is miss omdat het hier in België vrij normaal is om vanaf 3 maand terug te werken en dus je baby fulltime naar de crèche te brengen en daar staan structuur en ritme centraal! Dan is het vrij evident om dat ritme door te trekken in de dagen dat je thuis bent en dus eerder op tijdstip te geven, dan op verzoek ( ik werk nu 4 dagen). Maar geen verwijt hoor ! Ik zie alleen niet hoe dat in ons leven zou passen 😀. Bij zijn papjes krijgt hij een beetje water uit een bekertje.

2 jaar geleden

Reactie op CatAnna

Ik geef 's ochtends en 's avonds borstvoeding, na het opstaan en voor het s ...
Ik ook! 2x Vind de ochtenden met name heel knus. Avond doet haar vader wel eens met afgekolfde melk, want hij wil dat ook graag kunnen doen. Verder geen doel. Ze wordt snel 1 en ìk kijk wel wanneer ik geen zin meer heb. Ben wel beetje bang voor hangborsten 😱 maargoed

2 jaar geleden

Ik ben vandaag voor t eerst aan het minderen. Van 4 naar 3 voedingen. M'n dochter heeft er helemaal geen last van, maar merk dat ik het zelf heel lastig vindt. Andere die dat ook hebben? Ik heb continu een soort stress gevoel dat ik moet voeden. Maar heb geen stuwing nog ofzo. Vind het maar lastig.

2 jaar geleden

Ik merkte dat ons kindje op bepaald moment steeds aanhapte en los liet dus nog geen 5minuten aan de borst. Met kolven op mn werk merkte daardoor dat er minder productie was (aangepast op behoefte van ons kindje) dus daarop eigenlijk afgebouwd. Drie voedingen in een week. Nu geef ik de ochtend en avondvoeding nog maar wil gaan afbouwen naar alleen ochtendvoeding en dan die ook afbouwen en stoppen. Hij eet volledig met de pot mee en drinkt gewone melk ipv dreumesmelk en eet voldoende fruit.

2 jaar geleden

Ik vind het 1 van de mooiste dingen tot nu toe borstvoeding 🥰 bijna de 1 jaar mijlpaal bereikt !! En we gaan zeker nog door wat hij vind het nog steeds fijn 😎 Werkdagen live voeden en niet meer kolven 🤗 en op mijn vrije dagen 4 x in de week zit ik tussen de 2 a 4 x voeden .. en dat vind ik meer al prima het zijn meer tut momenten dan echt actief drinken .. genieten genieten genieten voor je het weet is het bv avontuur voorbij ❤️

2 jaar geleden

Reactie op M1987

Dat ik zo lang op verzoek geven gek vind, is miss omdat het hier in België ...
Oke op die manier ;) Ik werk 3 dagen, de andere dagen voed ik nog steeds op verzoek. Ben nu net deze week begonnen met de overgang naar alleen nog smorgens en savonds bv omdat het op het werk niet meer mogelijk is om te kolven. Voor onze dochter is dit prima, ze eet ook met de pot mee en lijkt het overdag niet te missen. Ik merk alleen aan mijzelf dat ik het lastig vind. Maar dat is ook niet gek 1 jaar lang alleen maar bv gegeven op verzoek.

2 jaar geleden

Reactie op Issi

Ik geef nog op verzoek...maar laatste weken vraagt ze steeds vaker door aan ...
Hier bemoeien mensen zich er ook mee. Lekker laten doen, maar blijf doen waar jij jou goed bij voelt. Ook al blijf je nog 5 jaar voeden! Jij alleen weet wat het beste is voor je kleintje.

2 jaar geleden

Reactie op Minimi 1 En 2

Oke op die manier ;) Ik werk 3 dagen, de andere dagen voed ik nog steeds o ...
Ow heel herkenbaar dat moeilijk er mee hebben. Dat heb ik zelf ook echt. Ik geef meer op vaste tijden omdat ze zelf de signalen zo slecht liet zien en dat is een beetje zo gebleven. Gister eens geprobeerd de middag voeding niet op vaste tijd te geven maar 2 uurtjes later, en zelfs toen gaf ze nog geen enkel signaal van n beetje jengelen of naar mij toe komen. Maar toen ik aanbood dronk ze wel. Merk dat ik zelf het veel lastiger vind om niet te voeden en vraag me af of ik ooit wel kan stoppen 🙈 ik krijg echt een enorm onrustig en zenuwachtig gevoel als ik niet gevoed heb, vind het maar lastig.

2 jaar geleden

Reactie op Rosalia

Ik geef nog op verzoek borstvoeding, geen idee hoe vaak eigenlijk. De oudst ...
Wauw heb je al 3 jaar lang voeding en is het veel ook? Respect.

2 jaar geleden

Hulpvraag: hebben jullie ook nog steeds pijnlijke periodes met borstvoeding? Ik zit gewoon weer aan de tepelcreme na meer dan een jaar borstvoeding. Zie het vijfde tandje doorkomen en m'n zoontje heeft me de afgelopen weken een paar keer gebeten, waarvan één met bloed toen ik wegdoezelde tijdens het voeden en hij vond dat blijkbaar nodig. Ik heb niet altijd last aan beide tepels hoor, maar er zijn nog steeds pijnlijke periodes. Herkennen jullie dat?

2 jaar geleden

Reactie op Mc43

Hulpvraag: hebben jullie ook nog steeds pijnlijke periodes met borstvoeding ...
Ja, herken het zeker. In het begin wel veel meer last gehad dan nu hoor. Maar toevallig een paar dagen terug eens van houding veranderd of iets en nu doet het aan de rechterkant zeer. Dus soms met vlagen is dat wel ja helaas.

2 jaar geleden

Reactie op suzen90

Ow heel herkenbaar dat moeilijk er mee hebben. Dat heb ik zelf ook echt. Ik ...
Na de slaapjes (op verzoek) voedde ik haar. Nu geef ik haar water en brood of fruit. Ik merk dat ik het moeilijk vind of ze wel genoeg binnen heeft gekregen. Maar ik ben deze week gebleven bij alleen smorgens en savonds voeden. Ze is nog 3x snachts geweest voor een voeding. Dat is ook helemaal prima. Ze moet wennen aan zoveel en zovaak vaste voeding ipv bv. Ik denk dat de bv geleidelijk aan minder wordt. Ik probeer mee te gaan in the flow.

2 jaar geleden

Reactie op Mommylisa

Wauw heb je al 3 jaar lang voeding en is het veel ook? Respect.
Beetje late reactie maar ja en nee. Beidde kinderen hebben hun "eigen borst" om het zo maar te zeggen. Ik heb 1 borst die het altijd minder goed heeft gedaan (de jongste gaf ik altijd wisselend de borst maar weigerde dus al snel 1 kant) en daar drinkt de oudste nu volledig van. Daar komt niet zoveel uit meer nu. De ander borst komt denk ik wel redelijk veel uit. De jongste drinkt nog vrij veel. Wij geven ook geen andere melk om te drinken. Wel water maar borstvoeding blijft vooralsnog wel het gedronken te worden. Overigens heeft mijn oudste tijdens mijn zwangerschap tijdje "droog" gedronken. Mits je dit aan kan (sommige krijgen last van bieding agitation) kan dit heel veel voordelen hebben. Zo was bij de geboorte mijn borstvoeding al op gang en dus minder tot geen last van harde plekken/kloven etc.