35 Reacties

3 jaar geleden

Hoi! Ik heb dit 19 uur gehad.... eerlijk gezegd nooit over gehoord dus lees graag mee. Mijn zoontje heeft wel wat jij omschrijft maar of dat nou echt daardoor komt?

3 jaar geleden

Heftig, al de symptomen. Ik heb zelf ook weeenopwekkers gehad, maar ik heb daar maar +/- 3uur aan gezeten. Wij hebben er in ieder geval geen nasleep van.

3 jaar geleden

Mijn zoon bijna 7 maanden ook vanaf de geboorte erg allert en heftig vechten tegen de slaap. Ik heb ook erg lang aan het infuus gezeten. En in een weeën storm terecht gekomen. Geen idee of het door de oxytocine komt maar wel de zelfde signalen bij mijn zoontje.

3 jaar geleden

Eerlijk gezegd geloof ik niet zo in dit soort schade, anders zouden ze het je echt niet geven in het ziekenhuis. Ik heb ook weeënopwekkers gehad, en ik en mijn zoontje slapen heerlijk, al vanaf de geboorte 😴

3 jaar geleden

Geef je trouwens nog borstvoeding? Want toen ik daarmee stopte ging ik me veel meer mezelf voelen, vooral op seksueel gebied, en ze zeggen niet voor niks 9 maanden ontzwangeren hé 😉

3 jaar geleden

Ik heb geen weeënopwekkers gehad, maar wel dezelfde ‘symptomen’. Volgens mij zijn de dingen die je noemt voor best wel wat moeders en baby’s normaal (maar waarschijnlijk niet voor allemaal, we zijn natuurlijk allemaal anders). Als je je zorgen maakt kan je dit wellicht aankaarten bij de huisarts of op het consultatiebureau?

3 jaar geleden

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar hoor wel veel goede verhalen over een bezoek aan de homeopaat mocht dat iets voor je zijn. Hij/zij kan mogelijk iets geven wat ook vaak rond de vaccinaties gegeven kan worden (ontstoren) misschien is het t informeren waard.

3 jaar geleden

Nooit bij stil gestaan maar herken het bij mijn dochter.. De weeën opwekker stond zo sterk dat ik letterlijk zei, ik wil dood.. niet echt mooi als je bezig bent met een nieuw leven op aarde te zetten.. mijn libido is niet verminderd, alleen is de sex bij mij nu wel minder prioriteit omdat ik gewoon geen tijd ervoor heb..

3 jaar geleden

Hoi Cherelle.. wow is echt net mijn verhaal, zelf ook ruim 10 uur aan de kunstmatige oxytocine, weeopwekkers gelegen, en ook ik heb erg het gevoel er last van te hebben. Heb me er ook in verdiept en veel symptomen die ik daarover lees heb ik en veel merk ik daarbij bij mijn dochtertje. Probeer me telkens te bedenken of het ergens anders aan ligt, zoals borstvoeding, vitamine tekorten of ontzwangeren, maar toch komt ook elke keer de oxytocine schade in me op. Heb afgelopen weken naar een homeopaat gezocht en zit heel serieus te denken om daar een afspraak mee in te plannen.

3 jaar geleden

Ik heb ook 18 uur aan de wee opwekkers gelegen. ‘Gelukkig’ herken ik de dingen die je noemt niet. Lastig als je daar tegen aan loopt. Ik hoop dat, wat de oorzaak ook is, je snel weer meer jezelf voelt en de kleine makkelijker gaat slapen 😘

3 jaar geleden

Ik heb een bevalling van 24 uur gehad waarvan 22 uur aan de weeën opwekkers. En herken me er ook in. Mjaa eigenlijk nooit overna gedacht dat dit bestond

3 jaar geleden

Hier ook een lange bevalling gehad en ook oxytocine. Herken wel veel symptomen, nooit zo over nagedacht. Lees graag mee

3 jaar geleden

Bevalling gehad van 7 dagen waarvan 1 uur aan de weeenopwekkers. (Had in die week iedere avond weeën (en weeenstorm) maar kreeg geen ontsluiting) Heb ook Oxytocine gehad Helaas bij iedere wee zakte mijn zoons hartslag in en moesten ze ingrijpen en als nog een spoedkeizersnee. Hier.ook herkenbaar allemaal, maar denk eerder dat het door het hebben van een kind komt,.als door de medicatie. Aangezien ik die dus maar zeer kort gehad heb. Je lichaam en je complete leven is omgegooid. Is even hoe ik ertegen aan kijk

2 jaar geleden

Hoi Cherelle, We hebben bijna dezelfde naam en voel me dus ook precies zo. Ik heb een dramatische bevalling gehad en na mijn bevalling hebben ze me synthetische Oxytocine toegediend waardoor het je eigen aanmaak van dit hormoon plat legt, god weet voor hoe lang. Je lichaam maakt het letterlijk zelf niet meer aan. Vind het zo erg dat ze dit gewoon zomaar inspuiten. Ik heb een vervreemd gevoel van mezelf, ben depri, heb geen zin in sex en ook echt geen genotsgevoel als ik dan sex heb, irritatie naar partner, geen aanraking willen etc. Zo was ik echt absoluut niet! Ik had er nog nooit over gehoord maar begrijp nu wel waar mijn klachten vandaan komen. Ik ga het ontstoren bij een goede homeopaat en hoop dat het daardoor beter word.. 😥

2 jaar geleden

Ik heb deze wee opwekken niet gehad maar herken me helemaal in de beschreven symptomen, Ik denk dus ook dat het bij een kind krijgen hoort.

2 jaar geleden

Ik deze symptomen ook na een bevalling opgewekt met synthetische oxytocine. Ik heb voor zaterdag een afspraak bij een homeopaat staan. Hopelijk kan hij er wat mee. Het duurt nu al een jaar....

2 jaar geleden

Reactie op Minimi 1 En 2

Ik deze symptomen ook na een bevalling opgewekt met synthetische oxytocine. ...
Heel benieuwd wat de homeopaat gaat zeggen erover, wil je ons op de hoogte houden hier?

2 jaar geleden

Mag ik vragen. Waarom hebben jullie geen vertrouwen in farnaceutische medicijnen zoals oxytocine, maar wel in homeopathische medicijnen?

2 jaar geleden

Ik heb ook weeën opwekkers gekregen. Maar echt geen last van gehad. Ook de borstvoeding kwam goed op gang. Dus het hoeft denk ik niks te betekenen. Ik denk niet dat het per se iets is dat daar door komt (en dan ook zo lang aan houdt). Er kunnen zo veel meer dingen aan de hand zijn die klachten kunnen geven. Alleen slaapgebrek al is verschrikkelijk voor je lijf.

2 jaar geleden

Reactie op Boysmom90

Mag ik vragen. Waarom hebben jullie geen vertrouwen in farnaceutische medic ...
Als ik er geen vertrouwen in had gehad, was ik niet akkoord gegaan met de weeën opwekkers. Maar nu na een jaar kamp ik nog steeds met veel van de genoemde symptomen, ik heb al verscheidene dingen geprobeerd, maar die waren tot nu toe zonder resultaat. Omdat het na de bevalling begonnen is en ik dit tegen kwam (oxytocine schade) vallen er puzzelstukjes in elkaar. Daardoor ben ik opzoek gegaan naar informatie hierover. Zodoende kwam ik terecht bij homeopathie waarbij ze oxcytocine schade kunnen ontstoren. Dit spreekt mij erg aan want ik zou graag zien dat ik minder last heb van de symptomen. Ik hou jullie op de hoogte :)