13 Reacties

3 jaar geleden

Bij mij is het net omgekeerd. Zowel bij de onthaalmoeder vroeger als nu op school luistert hij super goed en is hij rustig. Thuis en vooral bij mij is hij veel drukker en ondeugender. In het algemeen is hij wel een braaf en flink kind, maar het verschil is groot. Hij is wel een echt moederskindje en hangt heel erg aan mij, wat de reden dan ook kan zijn dat hij mij wel wat meer test omdat hij mij 110% vertrouwd.

3 jaar geleden

Reactie op Miss V

Bij mij is het net omgekeerd. Zowel bij de onthaalmoeder vroeger als nu op ...
ja mijn zoontje trekt zich van niemand wat aan .. buiten van mij en zijn vader.. Kijk vind ik van de ene kant wel goed.. hij laat zich niet doen door niemand.. dat heeft hij later wel nodig en k denk ook gewoon dat dat zijn karakter is ( zo was ik vroeger ook als klein kindhehe) .. maar het lijkt wel alsof hij het enige kind is die zo doet snapje wat ik bedoel? ( zo op die manier praten ze toch)

3 jaar geleden

Reactie op IJE2020

ja mijn zoontje trekt zich van niemand wat aan .. buiten van mij en zijn va ...
Goh, dat gevoel heb ik ook dikwijls wanneer onthaalmoeder of juf over mijn zoontje praten. Nu op school bvb zeggen ze dat hij het goed doet, maar hij niet praat en ze daarom niet goed weten of hij ook alles wel goed begrijpt. Ze zeiden er wel bij dat ze denken dat het komt omdat het nog nieuw is en hij zich nog niet op zijn gemak voelt. Maar toch gaf het mij de indruk dat dit een alleentaand geval is. En denk ik van alle kinderen die hier op school gestart zijn zullen er toch nog wel meer zijn die niet meteen praten ...

3 jaar geleden

Reactie op Miss V

Goh, dat gevoel heb ik ook dikwijls wanneer onthaalmoeder of juf over mijn ...
nee mijn zoontje praat ook nog niet.. en ik denk dat het nog lang gaat duren. maar goed ik hoor veel ouders zeggen mijn kind praatte pas met 3,5 tegoei..tegewoordig mag een kind geen kind meer zijn en eerlijk gezeg irriteer ik me er echt aan..

3 jaar geleden

Mijn dochter gaat per januari op de psz. Een grote ondeugd, maar ook heel erg aanpassen. Ze wilde niet op het kleed zitten met alle kindjes, ging op de bank zitten. Ze zat niet aan tafel met de kindjes maar ging lekker spelen. Hoe de juffen het probeerde met aanspreken, niet op reageren, uitleggen, ze deed het niet. Van de week hoorde ik dat ze met een kassa (moet in een bepaalde hoek blijven) naar een tafel liep. Daarbij keek ze continue de juf aan. Als ze er wat van zei, zei ze nee en deed nee. Waarna ze de juf aankijkend (als een kat) de kassa naar de grond werkte. De juf vertelde dit aan mij met een grote glimlach dat ze van binnen heel hard moest lachen. Ik voelde me best lullig. Maar ze benoemde dat dit echt de leeftijd is. En dat ik er thuis weinig aan kan doen/oefenen. Het is leren en ervaren en zien hoe anderen reageren. Na dik 2 maanden blijft ze beter op haar stoeltje zitten. Het had dus even tijd nodig. Wel bijzonder dat een peuterjuf in het contact met ouders staat te zuchten. Vind ze haar werk wel leuk en kan ze de uitdaging nog wel zien? Ik snap dat je van die negativiteit onzeker word. Hoelang gaat hij al naar de psz?

3 jaar geleden

Reactie op IJE2020

nee mijn zoontje praat ook nog niet.. en ik denk dat het nog lang gaat dure ...
Overal een bepaalde leeftijd aanplakken, met zoveel maanden moet ze dit doen/kunnen. En reacties krijgen; oh, loopt/praat/.../ ze nog niet? Die van mij .... brrr. Elk kind is anders en ontwikkelt anders. Komt vanzelf denk ik dan, geen stress. 🤪

3 jaar geleden

Mijn zoontje is ook vaak Oost indisch doof. Hij zit in de kring zelfs in de ikea high chair omdat hij anders gaat rondrennen. Ik denk bij mjjzelf; het zal de leeftijd wel zijn

3 jaar geleden

Reactie op Juuljuul

Mijn dochter gaat per januari op de psz. Een grote ondeugd, maar ook heel e ...
hij gaat vanaf september na de psz maar ze zeggen ook.. hij gaat met grote stappen vooruit.. maarja die vrouw wat zucht gaat inderdaad bijna met pensioen ( 1 jaar) haha dus die zal het wel gehad hebben.. maar dan nog..mijn zoon is erg van het testen..en ik vind het niet erg, ik was vroeger echt geen lieverdje en me pap zeg altijd, als die vn jou net as jou word heb je je handen vol.. 🤣 dus iets kwalijk kan ik hem zeker niet nemen als hij stout is🙈

3 jaar geleden

Reactie op IJE2020

hij gaat vanaf september na de psz maar ze zeggen ook.. hij gaat met grote ...
ofja met grote stappen vooruit zeggen ze ook nie meer haha nu klagen ze meer dan wat anders over mijn zoon.. heeel irritant😒

3 jaar geleden

Klinkt precies als mijn zoontje op het praten na dan. Dat begint hij nu eindelijk te doen. Daarvoor heeft hij ook VVE indicatie op de psz. Hij rent ook altijd weg en kan niet in een kringetje blijven zitten. Zit aan de lichtknopjes en doet de deuren dicht En ze zeggen ook dat hij het niet kwaadwillig doet maar het lijkt alsof hij er echt niks aan kan doen. Misschien is dat bij jou zoontje ook wel zo. Wij zelf zijn al een tijdje bezig aangezien er vermoedde is van adhd en autisme. Dus word zijn ontwikkeld gevolgd. Ik zou me niet te druk maken erom want je doet je best en meer kun je niet doen.

3 jaar geleden

Reactie op Sherry90

Klinkt precies als mijn zoontje op het praten na dan. Dat begint hij nu ein ...
dat is het m juist haha mijn zoontje weeeet dat het niet mag maar hij daagt gewoon uit. hij is hewoon echt een boefje.. Zo was ik als klein kind ook! k hou me hart vast als die gaat praten

3 jaar geleden

Reactie op IJE2020

dat is het m juist haha mijn zoontje weeeet dat het niet mag maar hij daagt ...
Och die kleine boef haha🤣 succes dan alvast 🙈