23 Reacties

3 maanden geleden

Ik snap je gevoel helemaal, mijn dochtertje van 3 is nu 4 maanden 3 jaar. Zij is sinds 3 weken nu zindelijk, voorheen had ik t zelfde als jou. Ging precies zo; ze wilde zelfs op den duur niet eens meer proberen op de wc, omdat ik haar zovaak “pushte”. Het gaat allemaal vanzelf uiteindelijk, mijn dochtertje gaat naar de opvang, daar gaan ze ook allemaal naar de wc naar het eten etc, daar zien ze het ook van elkaar constant. Gaat die van jou naar de opvang? En de nichtjes en neefjes van mijn dochtertje zeiden ook telkens tegen haar “heb jij nog een luier?! Je bent toch geen baby meer” was soms keihard en zielig, maar zo kwam er een dag dat ze haar luier uittrok (uit zichzelf) en zei “mama nu wil ik geen luier meer” . Tuurlijk heeft ze wel eens ongelukjes gehad, maar hoort erbij. Nu doet ze het heel goed zonder in het broekje te plassen en alleen in de nacht luier met slapen. Misschien kan je zo een zindelijkheidsbox bestellen? Zitten beloningen en kaarten in, dit vinden kinderen ook vaak leuk. Of je maakt een slinger met kleine cadeautjes eraan, iedere keer als zij geplast heeft mag ze een kiezen. Dit zou ik wel maar Max 2 weken doen, en dan koop je gewoon simpele kleine prulletjes bij de Action. Gaat om het idee dat ze beloont worden. Succes!! 🥰

3 maanden geleden

Of wat ook helpt, klinkt misschien beetje gek. Hahah maar je kan zo een potje halen, die muziek maakt als je erin plast. Vinden ze vaak geweldig, en dan doe je gewoon alsof je zelf erin plast en doe je beetje water erin zodat er muziek komt. En zeg je “kijk ik heb geplast” .. begin je gewoon met een potje ipv wc. Kinderen vinden de wc vaak ook eng. Die van mij heeft ook een krukje en een bril verkleiner op de wc, zodat het voor haar makkelijk is en zij zich comfortabel voelt.

3 maanden geleden

Dankjewel! Ze gaat inderdaad naar het kdv en daar gaat ze ook wel naar de wc, maar ze doet niks. Ik hoop zo dat die dag ook komt. Nu zegt ze steeds als ik zo groot als jou ben.... Ik heb een sticker kaart gemaakt, maar die maakt weinig indruk op haar. Zo'n slinger is wel een leuk idee zeg! Dat ga ik eens proberen. Dankjewel voor je reactie

3 maanden geleden

Reactie op Reneecmx

Of wat ook helpt, klinkt misschien beetje gek. Hahah maar je kan zo een pot ...
Wat grappig. Die ga ik eens opzoeken

3 maanden geleden

Reactie op Marieke89L

Dankjewel! Ze gaat inderdaad naar het kdv en daar gaat ze ook wel naar de w ...
Graag gedaan! En echt: het komt echt goed. Ik had precies het zelfde als jou, ik heb nu ook een baby van 2 maanden nog. Toen ik zwanger was nog, was ik constant bang dat zij straks nog steeds niet zindelijk zou zijn. Ik bleef maar proberen maar ze wilde niet en weigerde, ik baalde echt.. ook omdat me omgeving zei “heeft ze nog steeds een luier “. Van dat soort opmerkingen moet je je niks aantrekken, ze zit heus niet meer in de luiers wanneer ze 6 is 😝 haha. Die dag komt ook voor haar, maar kinderen bepalen dat voor zichzelf, zo is het nou eenmaal. Wanneer zij er klaar voor zijn. Blijf proberen en komt het goed, meer kan je niet doen toch?

3 maanden geleden

Reactie op Marieke89L

Wat grappig. Die ga ik eens opzoeken

3 maanden geleden

Ik volg! Onze dochter net zo.. Met vlagen wil ze wel op potje/ of op wc ( met brilverkleiner en krukje), en ook met vlagen wel onderbroekje even aan.. maar t houdt nooit een heel dagdeel stand. Ze krijgt er ook driftaanvallen van.. opeens boos en moet onderbroekje uit. We belonen haar ook! Als ze poept op potje/ wc en daarna onderbroekje aan, dan mag ze een spekkie... ik wou nooit belonen met snoepgoed maar doe het nu soms toch. Ook al eens speelgoedje uit laten zoeken bij Action. In augustus moet ze naar de basisschool... ik voel wel druk😅😅

3 maanden geleden

ik heb t zelfde maar dan met mn zoontje… op de kdv gaat hij altijd in z’n onderbroek daarheen en gaat hij al maanden op de kinder wc die ze daar hebben plassen en poepen zodra we weer thuiskomen wil die meteen een luier aan en alles in z’n luier doen hij heeft een potje, panda kinder wc’tje, bril verkleiner, beloningssysteem, maar niks werkt meer paar maanden geleden ging t heel goed met plassen op t potje maar daar is ie nu ook mee gestopt want hij wil “alleen op kleine wc van de kdv” en hij vind de rest allemaal “eng” opeens… weet ook niet zo goed wat ik nou moet doen hij neemt alles over van z’n beste vriendje die met hem op de kdv zit en al helemaal zinderlijk is, maar mijn zoontje neemt nou net niet dat over 🥲

3 maanden geleden

Reactie op Reneecmx

Graag gedaan! En echt: het komt echt goed. Ik had precies het zelfde als jo ...
Zo herkenbaar! Vooral dat balen. Je geeft goede hoop :)

3 maanden geleden

Reactie op Reneecmx

Bekijk Tega Baby Meteo Eco Old Rose Potty Trainer met Muziek PO-078-123 op: ...
Dankjewel! Heb hem besteld

3 maanden geleden

Reactie op Bo-tje

Ik volg! Onze dochter net zo.. Met vlagen wil ze wel op potje/ of op wc ( ...
Ja die druk he. Die voel ik ook

3 maanden geleden

Reactie op Maya Jade

ik heb t zelfde maar dan met mn zoontje… op de kdv gaat hij altijd in z’n ...
Hij doet het wel op die wc dan? Zo jammer dat hij dit niet van vriendje nadoet

3 maanden geleden

Reactie op Marieke89L

Hij doet het wel op die wc dan? Zo jammer dat hij dit niet van vriendje na ...
ja op de kdv kinder wc (een kleine wc) doet ie t wel altijd, maar als ik met hem erover praat dan zegt ie dat ie t alleen daar wil doen en andere wc’s eng vind

3 maanden geleden

Hier helaas tot nu toe, dochter is nu 3 jaar en 3 mnd, ook nog geen succes. We oefenen sinds deze week nu 1 keer per dag puur met op de wc (met brilverkleiner) zitten en dat is al een hele overwinning. Dat wilde ze eerst al absoluut niet. We hebben afgesproken dat we hierna gaan oefenen zonder luier en met plassen op de wc. Eerder was dit geen succes. Dan deed ze niets op de wc, wilde er al na een paar seconden af en plaste vervolgens haar onderbroek nat maar zei dan niets (terwijl ik weet dat ze er controle over heeft). Ik heb toen haar normale luiers op waren, misschien wat minder lief, ook andere luiers gehaald. Waarvan ik weet dat ze minder fijn bij haar zitten. Ik benoem nu dat dat komt omdat ze te groot wordt voor luiers en hij daarom niet meer zo lekker zit. Ik hoop haar hiermee stiekem wat te motiveren de luiers uit te laten 🤭 Ik voel wel echt druk nu ze na de zomer naar school gaat.. Hopelijk gaan onze kindjes het snel oppikken!

3 maanden geleden

Wij zijn afgelopen voorjaar/ zomer gestart. Bij bol zo'n zindelijkheids diploma met stickers gekocht en een potje. En dan naakt in de tuin laten lopen. Uitgelegd dat ze een sticker mag plakken als ze plast of poept... en in het begin al wat sneller als ze 10 tellen zit ofzo. En als het diploma vol is ( je hebt meerdere diploma's met 3,5,7 of 9 vakjes) mag ze een kadootje uit de mand. Sja dol op kadootjes. Dit werkte. We deden het vaak na de fles, 20-30 min later gaan ze dan plassen. En opa en oma deden mee. Sja belonen werkt goed bij haar 🙈 En er veel over praten, baby's hebben luiers, filmpjes over plassen kijken etc. We gingen ook vaak samen, ik op de wc zij op het potje, lekker kletsen haha En later kreeg ze interesse in de wc, grote meid etc. Inmiddels is ze overdag goed zindelijk, in het begin wel veeel vragen of ze moest. Maar nu gaat het super, alleen snachts nog. Ze stond vanacht nog naast me, mama ik heb in mn luier geplast 🙈🙈🙈 En we waren al eerder begonnen maar ze moeten er wel klaar voor zijn. Sja veelvuldig belonen is niet de allerbeste oplossing maar dat lukte wel 🤓 niet pushen maar maak er een leuk spel van 😊🙈

3 maanden geleden

Reactie op Tannnnie

Wij zijn afgelopen voorjaar/ zomer gestart. Bij bol zo'n zindelijkheids dip ...
Het klaar er voor zijn vind ik zo lastig. Wanneer zijn ze er klaar voor en wanneer vinden ze het wel makkelijk....

3 maanden geleden

Reactie op Marieke89L

Het klaar er voor zijn vind ik zo lastig. Wanneer zijn ze er klaar voor en ...
Het begint bij het zeggen van “ik heb geplast “ of “ik heb gepoept” - ook al is dat in de luier. Daarna gaan ze vaak over naar “ik moet poepen” , dat is dan ook nog in de luier. Maar wanneer zij aangeeft dat ze moet plassen of poepen, moet je haar eigenlijk proberen op een potje of wc te zetten. En vaak na een tijdje zeggen ze zelf wel dat ze geen luier meer willen, het word ook vies op den duur voor hun; hoe ouder ze worden. En misschien kan je ook vaker vertellen dat alleen baby’s luiers dragen, en zij toch een grote dame is! 🥰

3 maanden geleden

Reactie op Marieke89L

Het klaar er voor zijn vind ik zo lastig. Wanneer zijn ze er klaar voor en ...
Dat is ook lastig maar als ze er zelf ook mee bezig zijn, mee aan de slag gaan, dan zijn ze er klaar voor denk ik. Toen ze enthousiast werd van de stickers die ze kreeg van elk plasje, de kadootjes als haar lijstje vol was en toen ze de wc filmpjes begreep. Toen ze ook met opa en oma ging kletsen over grote meid, daar hing ook een lijstje... en toen ze iedereen ging roepen om haar plasje te showen 🤓🙈 sja zoiets 😆 als ze het begrijpen... 😎

3 maanden geleden

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. In die zin dat onze zoon wel op de wc gaat om te plassen. Maar niet voor de poep. Dat wil hij alleen in de luier doen. En dat is al maanden zo. We weten ook niet goed meer wat we daarmee moeten doen. Dus ik volg voor tips.

3 maanden geleden

Reactie op Ssandiie

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. In die zin dat onze zoon wel op de wc g ...
Tip van de poeppoli is dan om het in mini stappen te doen. Poepen in de luier mag, maar dan wel in de wc ruimte. Als dat goed gaat, dan poepen in de luier maar zittend op de wc. Als dat goed gaat poepen in luier, zittend op de wc met de plakkers van de luier los en als laatste stap poepen op de wc zonder luier. Iedere stap moet minimaal 5 dagen goed gaan voordat je doorgaat naar de volgende fase. Als je even googled vind je hier denk ik ook wel een folder over! Misschien er nog een mooie beloning er tegenover (een leuk uitstapje, een 'ijs' verwennerijtje waarbij je kindje zelf een ijsje met slagroom en snoepjes enz mag versieren, etc. Iets anders dan speelgoed, iets wat ze niet verwachten.)? Succes 🍀