7 Reacties
3 jaar geleden
Geen directe tip voor het plassen maar wel iets van herkenning. Mijn zoontje werd door kinderarts gediagnosticeerd met een verschil in mentale en fysieke ontwikkeling. Wat gebeurt er dan. Ze voelen dat hun luier nat of vies wordt en houden dan hun plas/poep op. Maar zijn niet in staat dat volledig te doen of all klaar voor het potje. Gevolg bij ons: huilen bij plassen en ook af en toe bloed bij urine doordat de plas door een kleine gaatje geperst wordt. Ook bleek hij obstipatie te hebben die wij niet door hadden door het ophouden van zijn poep. We hadden dit niet door doordat hij dagelijks een poepluier had, maar het kenmerkende was dat deze iedere keer veranderde van consistentie van harde drol tot bijna diarree. Hij heeft toen laxeermiddel gekregen zodat hij zijn poep niet meer zo op kan houden en dat heeft ook de pijn bij het plassen weggenomen.
3 jaar geleden
Reactie op AnkeTijsen
Geen directe tip voor het plassen maar wel iets van herkenning. Mijn zoontj ...
Bedankt voor je reactie. Ik zal eens terug gaan naar de arts dan.
Ik herken totaal de situatie (behalve bloed in urine). Hij heeft ook vaak veranderende consistentie. En dan vooral het niet willen plassen.
3 maanden geleden
Reactie op GLE
Hallo Ssandiie, zou ik privé mogen contact opnemen met jou? We hebben exact ...
Hey, ja je mag mij zeker privé een bericht sturzen.
Het heeft voor ons vibna een jaar geduurd vooraleer het helemaal opgelost was, maar we zijn er gekomen, en hij gaat nu vanzelf soms meerdere keren per dag op wc.