10 Reacties

2 maanden geleden

Oh dat lijkt me heel vervelend! Kan het zijn dat het toch nog te vroeg was om niet meer in een ledikantje te slapen? Dat geeft natuurlijk wel meer geborgenheid. Verder kan je het slapen bij je in bed ook toelaten. Ik ken er ook zat die dat ook doen, zodat iedereen wel slaap krijgt 😉 Wat zegt je zoontje zelf, als je hem vraagt waarom hij bij je ligt?

2 maanden geleden

ooh maar dat is hier net zo. Hij slaapt sinds hij 3 is alleen in zijn kamer in het grote bed (begin september), maar staat nog 5 van de 7 nachten ergens tussen 3 en 6 in mijn kamer, met een hoop knuffels en zijn water, en tot voor kort ook al zijn tutjes. ik laat hem ook gewoon toe, want heb zelf problemen met vermoeidheid, dus laat hem liever in mijn bed verder slapen dan dat ik eruit moet met alle gevolgen van dien. Meestal slaapt hij wel rustig, maar heb ook al voeten in mijn gezicht gehad hoor. Het is een tijdje minder geweest, dat hij beter doorsliep, maar sinds dikke week zijn we eindelijk met het tutje gestopt, en nu staat hij terug vrij vroeg in de nacht bij mij. ik laat het nog wel een tijdje zo, ben ervan overtuigd dat het vanzelf wel stopt. Maar als je nachtrust er echt onder lijdt is het wat anders natuurlijk. Helaas heb ik geen tips.

2 maanden geleden

Reactie op Lauwiene

Oh dat lijkt me heel vervelend! Kan het zijn dat het toch nog te vroeg was ...
Als hij rustig bij ons zou liggen zou ik het prima vinden. Echter slaat hij midden in de nacht geregeld hard in bijvoorbeeld mijn gezicht omdat hij dan iets wil; een deken, of hij wil me zien. Als hij wakker is dan weet hij niet meer dat hij heeft geslagen. Ik slaap hierdoor zelf zo onrustig.

2 maanden geleden

Hier hetzelfde verhaal 😢 We helpen hem ieder avond in slaapt te vallen met een boekje lezen ezvt maar sinds hij 3,5 is, wordt snacht's wakker. Hij zei vaak dat hoorde geluiden, het is te donker in de kamer en meestal moet hij naar de wc. Ik las een keer dat deze periode dromen ze veel veel meer omdat ze groeien en meer prikkels binnen krijgen. Gevolgen: meer nachtmerries en wakker worden. Ik ga niet ieder avond uit bed uiteraard, de rust snachts zijn goud voor mama's tegenwoordig en met een tweede baby van 10 maanden oud. Gaat niet lukken. Ik laat deze fase van zelfs weg gaan.... helaas geen tips hiervoor

2 maanden geleden

Reactie op Mary83

Als hij rustig bij ons zou liggen zou ik het prima vinden. Echter slaat hij ...
Ja dat snap ik heel goed! Zou die van mij ook doen, maar die ligt hooguit 2x per jaar tussen ons in.. Mijn zoontje sliep wel een stuk slechter en met meer onrust voordat hij buisjes had. Maar die zei ook letterlijk dat hij wakker werd van de rare geluidjes en water in zijn oren

2 maanden geleden

Reactie op Lauwiene

Oh dat lijkt me heel vervelend! Kan het zijn dat het toch nog te vroeg was ...
Hij klom iedere avond uit zijn bed, dus een ledikant was niet meer handig. Ik denk dat hij nog wel wat jong was, maar een groot verschil was dat hij voor het eerst niet meer huilend wakker werd met een "groot" bed. Hij ligt bij me omdat hij het heerlijk vindt. Hij kan nog niet heel goed praten, maar hij zegt soms dat hij bang was, maar ook dat hij het fijn vindt.

2 maanden geleden

hey, mijn zoontje was ook vaak wakker snachts en ik heb in het kader van "baad het niet dan schaad het niet" een verzwaringsdeken gekocht. hij slaapt nu echt meer nachten door. zou ook helpen bij drukke kids. sterkte.

2 maanden geleden

Reactie op ECB01

hey, mijn zoontje was ook vaak wakker snachts en ik heb in het kader van "b ...
Bedankt voor de tip! Gisteravond gekocht en vandaag binnengekomen. Heel benieuwd hoe het deze nacht zal gaan!!

2 maanden geleden

Reactie op Mary83

Bedankt voor de tip! Gisteravond gekocht en vandaag binnengekomen. Heel ben ...
ik hoop dat het helpt voor hem/jullie. wij hebben de deken nu 1,5 maand. ik moest er vaak 2 a 3 x uit per nacht om weer naast hem te zitten nu met deken af en toe nog eens 1 x en dan slaapt hij eigenlijk direct weer verder. ik wens je hetzelfde reaultaat. de resenties waren erg veelbelovend daarom heb ik het ook geprobeerd. suc6

11 dagen geleden

Hier een peuter zelfde leeftijd die knarst met tanden waar ik wakker van lig. We hebben doorgepakt en nu slaapt ze 1 max 2 nachten bij ons. We hebben haar telkens terug in bed gelegd en wachten tot ze rustig was en dan weggaan. Dat duurde wel een aantal dagen. Dus dat was een tijdje minder slapen maar nu gaat het veel beter.