20 Reacties

3 jaar geleden

Ik zat daar ook tussen te twijfelen vond een bedhuisje echt superleuk, maar t budget was niet heel groot en mijn zoontje zal waarschijnlijk wel snel lang worden, dus ik ben voor een meegroeibed van ikea gegaan. Echt ideaal en ook heel mooi in de kamer vind ik m staan.

3 jaar geleden

Reactie op Maya Jade

Ik zat daar ook tussen te twijfelen vond een bedhuisje echt superleuk, maar ...
Ik heb ook naar een meegroeibed gekeken. Maar ik dacht dan zit je ook steeds met dubbele kosten, omdat je dan naar mate het bed groter wordt nieuw beddengoed etc moet halen. Maar bedankt voor de inbreng! Ik twijfel ook nog tussen een bedhuisje en een normaal bedje met opstaande randen zodat het een soort bedbank wordt zodat ze kunnen chillen. Zowel bedhuisje als opstaande rand heb je in peutervariant als in eenpersoonsbed.

3 jaar geleden

Reactie op Francis1991

Ik heb ook naar een meegroeibed gekeken. Maar ik dacht dan zit je ook steed ...
Wij hebben een bedhuisje met uitvalbescherming gekozen. Toch ook om in 1x klaar te zijn... en het staat leuk. Hij wordt dit weekend bezorgd dus nog geen ervaring maar mn zoon heeft mega veel knuffels dus dat opvullen gaat wel lukken

3 jaar geleden

Wij hebben gekozen voor een eenpersoonsbed. Eenmalige uitgave en ook maar één keer wennen aan de verandering van een nieuw bed de komende jaren. Wij vroegen ons af of het daadwerkelijk een meer knus gevoel geeft, een peuterbed.. Uiteindelijk zijn dit soort dingen vaak marketing gerelateerde dingen.. Wij hebben een bed met aan drie kanten een opstaande rand. De open kant staat nu tegen de muur. Dekbed opgerold en ertussen gelegd zodat ze er niet met haar armen of benen tussen komt te liggen. Ze slaapt goed in haar nieuwe bed. Ze is ongeveer 1,5 maand voor haar 2e verjaardag naar het grote bed gegaan.

3 jaar geleden

Wij hebben gekozen voor een peuterbed. Onze middelste heeft er tot voor kort in gelegen (is nu ruim 5.5 jaar). Ook met ongelukjes vind ik het makkelijker te verschonen dan zo'n groot bed. Zo'n groot bed vond ik ook best groot met zo'n kleintje er in.

3 jaar geleden

Gewoon naar de ikea ofzo gaan... hier is ze 2 en best groot voor haar leeftijd maar zo'n eenpersoonsbed vond ik toch wel heel groot. En een peuterbedje is ze nog niet klaar voor... ze draait haar hele bedje door en slaapt nog in een slaapzak... maar ik denk dat we toch voor een peuterbedje gaan mocht ze er aan toe zijn 🤓 dat gaat ook wel een tijdje mee.

3 jaar geleden

Wij hebben voor de oudste (nu bijna 5) toen voor een meegroeibed gekozen. Toen had je nog 2 verschillende maten hoeslakens in 1 pakket. Maar ik zou nu weer bij de kleine dame kiezen voor een meegroeibed. Er gaat gewoon een 1 persoons deken/kussen op alleen het hoeslaken moet je soms nieuw kopen

3 jaar geleden

Voor de mama s die bang zijn dat hun kindje uit bed valt, je hebt ook ontzettend leuke grondbedjes voor peuters.

3 jaar geleden

We twijfelen nu voor de ikea hemnes met een bedhek van internet (een hoge ipv ikea zo'n lage). De hemnes heeft hoge zijkanten voelt best geborgen aan..

3 jaar geleden

Wij hebben het meegroei bed van de Ikea en nu ligt er gewoon een 1 pers dekbed op maar ik vouw een groot gedeelte onder het matras zodat het gewoon op maat is. Het peuter dekbed was toch te smal hiervoor. Ik ben echt blij dat we deze hebben gekozen ipv die van Petit Emilie die ik eigenlijk leuk vond. Hier kunnen we bij liggen, een boekje lezen, dat vinden wij wel erg leuk. Het matras kan je makkelijk groter maken en ik heb al de hoeslakens voor de volgende maat in huis voor als het zo ver is. Die zijn volgens mij 6 euro dus dat valt allemaal reuze mee. Hij gebruikt wel nog zijn kleine peuter kussentje 🥰 de eerste week rende hij alleen maar heen en weer en als we de deur dicht deden was hij erg verdrietig maar toen hebben we de deur open gelaten en hem elke keer terug naar zijn bed laten gaan (we hebben ons dood gelachen, stiekem) en nu gaat het super goed. Heel blij mee!😄👍

3 jaar geleden

Ik heb gekozen voor een ledikant die omgebouwd kan worden tot gewoon bedje. Wel is het een normale ledikant dus ben benieuwd hoelang hij daar in past. Voor nu houd ik het hekje er nog voor want ik geniet van de rust hahaha in de vakantie zal ik het een open bedje maken zodat ik alle tijd en energie ervoor heb om hem er aan te laten Wenen .

3 jaar geleden

Ik kijk ook mee, want wij verhuizen binnen paar maanden. En onze zoontje is 2 jaar. (Dacht aan een peuterbed, maar ben nu aan het twijfelen).

3 jaar geleden

1 persoons bed met uitvalbeveiliging ging hier meteen goed. Nooit problemen gehad. En Bonus: ik kan er zelf naast kruipen als hij vroeg wakker id

3 jaar geleden

Hier ook gelijk een eenpersoons bed, heerlijk om nog even lekker te knuffelen tijdens het naar bed brengen...

3 jaar geleden

1-persoonsbed met uitvalbescherming. Gaat vanaf dag 1 goed en onze zoon klimt er niet uit. Gewoon van Ikea met een latjes lattenbodem.

3 jaar geleden

Hier ook over een paar maandjes een normaal bed en kopen er dan een uitvalsbeschermer bij. Het wordt sowieso iets van een “bedbank” met 3 hoge opstaande randen. Een peuterbed is voor een paar jaar, prima. Ieder zo zijn keus. Maar voor ons idee blijven we dan bezig. Peuterbedden zijn ook best prijzig voor de korte tijd dat ze erin kunnen liggen. Wij gaan voor een middenklasse bed qua prijs en dan over een jaar of 5 een echt groot bed.

3 jaar geleden

We zijn voor hemnes bedbank van ikea gegaan. Bevalt goed

3 jaar geleden

Ja zit nog steeds te twijfelen. En volgende week nieuwe appartement gaan bezichtigen.

3 jaar geleden

Goeie! Ik volg ook.. ons dochtertje wordt in aug 2023 drie jaar oud. De baby gaat naar haar kamertje en onze dochtertje krijgt een nieuwe kamer. We twijfelen ook tussen 1 persoonsbed of peuterbed.. mijn voorkeur gaat denk ik ook naar 1persoonsbed ivm eenmalig alles aanschaffen. En kun je er ook fijn bij liggen en bijv samen boekjes lezen.. We gaan binnenkort bij Ikea eens kijken!

3 jaar geleden

Nou Dames, ik heb een peuterbed besteld van petit amélie, want mijn zoontje sliep op de bed van zijn zus en vond het gewoon te groot voor hem. (En dacht ook veel meer ruimte voor in z’n slaapkamer, aangezien die niet heel groot is.