39 Reacties

4 jaar geleden

Hey ik herken dit ook, Het is ook mijn eerste zwangerschap en had het ook vroeg. Het kan je bekkenbodemspieren zijn die je voelt of het kan helpen om echt op je zitbotjes te gaan zitten. Soms zit je al gauw onderuit, en als je daar lang op zit met de druk van de baarmoeder op je bekkenbodem kan je last krijgen van je stuit. Goed rechtop zitten kan dus ook zeker helpen.

4 jaar geleden

Ben 9 weken ..ik heb dit sinds 4 dagen! Mij werd verteld dat dit komt door het weken van je bekken. Ik leg een hittepit zak ertegen aan of ga op een warmtemat liggen.

4 jaar geleden

Ik heb dit ook. Ben nog maar 7 wkn ver, maar in mn vorige zwschappen ook veel last gehad van bekkeninstabiliteit ook ( nog steeds af en toe ze zijn al 13 en 8 ) dus hoop dat t niet zo snel zo ver komt maar kan echt bijna niet liggen na een werkdag zonder het even gemasseerd te hebben.

4 jaar geleden

Herkenbaar. Bij mijn 1e had ik dit al voor ik wist dat ik zwanger was. Mijn tip is om direct fysio te gaan doen. Ik kon namelijk in week 18 helemaal niks meer. Een dagje weg eindigde ik een grote jankpartij van de pijn en amper meer kunnen lopen. En dan duren 22 weken nog heeeeel lang. Nu ben ik bijna 11 weken en merk het ook weer. Door mijn oefeningen nu te doen merk ik dat werken ook beter gaat 🤗

4 jaar geleden

Hoi, ik had het bij mn vorige zwangerschap en de bekkenfysiotherapeut heeft mijn stuitje toen rechtgezet: het was scheef gaan staan en dat doet pijn! Het rechtzetten was een fluitje van een cent gelukkig!

4 jaar geleden

Ik heb hier ook veel last van. Had het rond 5-6 weken fel en toen werd het beter. Maar sinds deze week is het terug. Ben nu 10+2. Had hier tijdens m'n menstruatie ook alrijd veel last van dus denk dat het ook hormonaal is. Plus m'n buik is een beetje aan het groeien sinds deze week dus het straalt nu ook uit naar m'n onderbuik en liezen

4 jaar geleden

Hier ook! Ben nu 10+1 en heb er sinds een paar dagen echt heftig last van. En de rest van de onderrug ook. 2 uurtjes werken en het voelt alsof ik door midden ga breken.

4 jaar geleden

Ben 11+1 bedoel ik 🙈

4 jaar geleden

Ik heb ook heel veel pijn in m’n onderrug sinds gisteren. Verschrikkelijk, kan niet eens rechtop staan. Morgenvroeg naar de fysio.

4 jaar geleden

Ik bn 36 weken heb veel pyn van myn stuit naat myn linker been,herkent iemand dit gevoel.ik hoor het graag.

4 jaar geleden

Dat is wel heel toevallig. Ik heb sinds zaterdag last van mijn stuitje. Zat me vanmiddag te bedenken, zou dat door de zwangerschap komen? Ik open deze app en het eerste wat ik zie is dit topic 🙈 Heb maar gelijk een afspraak bij de bekkenfysio gemaakt 😊

4 jaar geleden

Bedankt voor alle goede tips! Bewust rechtop zitten helpt inderdaad en een warm bad deed ook wonderen 😊. Het is nu al een stuk minder, ik had zaterdag ook een flink eind gelopen dus misschien heeft dat er ook mee te maken. En ik ga volgende week bij de vk vragen of een afspraak bij de fysio niet verstandig is. Dankjulliewel!

4 jaar geleden

Ik heb niet echt pijn aan mijn stuitje, maar wel aan mijn rechterbil, en dat trekt naar mijn bovenbeen toe alsof het spierpijn is maar dat is het niet..🤔

4 jaar geleden

Reactie op Soof30

Ik heb niet echt pijn aan mijn stuitje, maar wel aan mijn rechterbil, en da ...
Herkenbaar!

4 jaar geleden

Reactie op Soof30

Ik heb niet echt pijn aan mijn stuitje, maar wel aan mijn rechterbil, en da ...
Dat zijn ook je bekken 😔

4 jaar geleden

Ik heb ook sinds vorige week klachten rond mijn stuit en rechterbil, fijn om te zien dat ik niet de enige ben. Ik heb nu vakantie, ik zie er wel tegenop om weer te gaan werken. Ik ben wijkverpleegkundige dus veel bukken en auto in en uit. Aanstaande donderdag afspraak bij fysio, hopelijk word ik daar wat wijzer van.

4 jaar geleden

Wat kun je hier tegen doen? Ik heb echt vooral in de avond en met traplopen vreselijke rugpijn. Vooral in de stuit trekkend naar de onder rug. Ik ga al elke dag in een warm bad en met een kruik naar bed. Ook al een kussen tussen de benen maar jeetje wat een afschuwelijk gevoel. Alsof ik de hele tijd zwaar overbelast!

4 jaar geleden

Reactie op Mommy08

Wat kun je hier tegen doen? Ik heb echt vooral in de avond en met traplopen ...
Oh wat naar zeg, zo erg heb ik het niet gehad.. Dan zou ik toch zo snel mogelijk een afspraak maken bij de fysio, het klinkt alsof je lichaam er echt schade van ondervindt. Sterkte, hopelijk heeft iemand een gouden tip en gaat het snel beter!

4 jaar geleden

Reactie op CatAnna

Oh wat naar zeg, zo erg heb ik het niet gehad.. Dan zou ik toch zo snel mog ...
Ja ik ga morgen nog wat advies aan de verloskundige vragen want zo kan ik mijn werk als verpleegkundige ook niet volhouden. Dankjewel, ik hou het in de gaten en hoop inderdaad op een gouden tip

4 jaar geleden

Reactie op Mommy08

Ja ik ga morgen nog wat advies aan de verloskundige vragen want zo kan ik m ...
Heeft te maken met het verweken van je bekken en je hormonen. Als het aan houdt en je er last van blijft houden is het verstandig om even naar een bekkenfysio te gaan. Blijven bewegen is ook belangrijk.