5 Reacties

3 jaar geleden

Pijnlijke ribben komen waarschijnlijk door het drukken van de voetjes. Je baarmoeder drukt nu tegen de ribbenkast aan. Harde buiken komen vaker voor in de laatste weken. Je baarmoeder maakt zich klaar voor de bevalling.

3 jaar geleden

Ik heb precies hetzelfde al vanaf dinsdag en ben 37 weken zwanger. Ben bij verloskundige geweest maar die stuurde me door naar de huisarts en inderdaad me ribben zijn overbelast. Dus zo min mogelijk bukken en 6 paracetamollen op de dag slikken tegen de pijn. Als ik ga slapen heb ik het meeste last want ik kan gewoon niet lang op 1 kant liggen... Ik moet zeggen dat ik sinds 2 dagen weer kan slapen maar huisarts zei wel mocht het niet helpen dan misschien toch inleiden. Ik heb dat liever zelf niet omdat ik vind dat ze gewoon vanzelf moet komen maarja ik kan niet uitgeput me bevalling beginnen. Dus ik hoop dat dit even zo mag blijven en dat de pijn minder gaat worden.

3 jaar geleden

Reactie op Celesteee93

Ik heb precies hetzelfde al vanaf dinsdag en ben 37 weken zwanger. Ben bij ...
Hier zei de huisarts gewoon dat ik moest rusten en dat ik gewoon te veel bij gekomen ben dat was hun uitleg morgen moet ik op controle bij de gyne ga wel zien wat hij zegt zo kan ik niet meer ik slaap als zittend omdat ik andersd niet meer recht geraak

3 jaar geleden

Hier ook last van. Ribben met name als ik te lang op 1 zij heb gelegen. Harde buik bij bijna elke beweging die ik maak, al is het maar opstaan van de bank en naar de keuken lopen. Ook veel last van mijn maag/bovenbuik. Ben er echt wel klaar mee nu. En dan kan het nog max 4 wkn duren😒

3 jaar geleden

Ik slaap nu met het hoofd einde van het bed recht op dan krijgen mijn ribben ook een beetje rust. Als je geen verstelbaar bed hebt zou je een rugsteun huren of kopen. Dat had ik met me 1ste ook gedaan. Helpt ook met maagzuur klachten.