13 Reacties
5 jaar geleden
Wat vervelend! Misschien de voeten snachts hoog houden door een kussen eronder te leggen?
5 jaar geleden
Ook nog niks geholpen dat echt helpt helaas 馃槬.
Mijn voeten zijn ook echt opgezwollen en de onderkant staat precies in brand . Ik loop nu vaak op mijn blote voeten . Gelukkig heb ik het niet aan mijn handen .
5 jaar geleden
Gelukkig trekt het bij mij weer weg naar voeten omhoog zoveel als kan, voetenbadjes en wat mij helpt is na het douchen ijskoud water over mn handen en voeten. Als ik het in de nacht te heet heb, doe ik het nog een keer. Hoop dat je nog even volhoudt!!
5 jaar geleden
Ik heb er ook heel erg last van. Het enige wat de pijn aan mijn voeten in bed enigszins verlicht, is een natte handdoek eroverheen. Dat blijft redelijk koel, iig tot het volgende nachtelijke toiletbezoek. En mijn man masseert dan zachtjes door de handdoek heen als het echt te erg wordt.
5 jaar geleden
Veel water drinken en evt brandnetelthee. Die is vochtafdrijvend. Ik merk dat ik meer last krijg van mn voeten als ik bijvoorbeeld een hele dag op slippers of blote voeten heb gelopen, als ze dan de steun missen. Beter op sneakers lopen (alleen niet zo lekker met dit weer) handen steeds een beetje blijven bewegen helpt bij mij wel en het ook maar een beetje laten, het gaat niet ineens over helaas. Afwisselen onder de lauwwarme en koude kraan kan ook wat verlichten doordat je bloedsomloop dan wat meer geprikkeld wordt dus betere doorbloeding (want die wordt geblokkeerd door het vocht)
5 jaar geleden
Ik heb voor de warme voeten een koelmatje voor honden gekocht (bij de action). Deze ligt op het voeteneinde en leg ik snachts heerlijk mijn voeten op..
5 jaar geleden
Je handen klinken idd als het carpaal tunnel syndroom. Met het dragen van polsbraces / spalk kun je dit verminderen. Verder bij heel veel pijn kun je ze koelen. En belast ze niet teveel. Je huisarts of verloskundige kan je hier vast meer over vertellen en eventueel helpen bij het laten aanmeten van spalken. Wat betreft je voeten, veel lopen, ( ik loop 3 a 4x per dag ff 20 min) veel water drinken . Voetjes niet naar beneden, dan zakt het vocht er in. Dus zit je dan je voetjes omhoog... lig je... doe er kussens onder en niet stilstaan. Het warme weer helpt idd niet mee. Sterkte!! 馃崁