24 Reacties

3 jaar geleden

Hoi hoi Mijn baby’tje lag de eerste keer ook niet goed. Bij de tweede x lag hij te dicht bij de baarmoederhals. De gynaecoloog heeft beetje zitten duwen op mijn buik waardoor ik dit resultaat heb gekregen. Ik hoop dat hij/zij volgende keer goed ligt want het is iets moois.

3 jaar geleden

Hier helaas ook niet gelukt. Ik lees graag mee met tips al weet ik niet of wij nog een kans krijgen. Misschien staan en wiebelen etc? 🙈😬

3 jaar geleden

Bij zowel de 20-weken echo als bij de 28 weken pretecho ben ik 2 keer terug moeten komen. Ontzettend veel geschud, gedraaid, gepord, handstand, joggen etc, maar dit hielp allemaal zeer minimaal. Er was genoeg vruchtwater om te draaien dus dat was het niet, gewoon een Super eigenwijs ding. Het is niet leuk om te horen, want ik snap dat het een bijzondere ervaring is (voor ons ook want het is de eerste), maar helaas valt er gewoon weinig aan te doen, behalve hopen dat het deze keer wel iets te zien is. Succes!

3 jaar geleden

Hier lag ze wel goed, maar de beide handjes en de beentjes voor dr gezichtje. Dus helaas is goed liggen ook geen garantie. Van alles geprobeerd, maar dit was de beste foto. De boodschap leek me duidelijk haha

3 jaar geleden

Ik heb met 27 weken een pretecho laten maken, maar bij mij lukte het ook niet. Mijn placenta ligt aan de voorzijde en ze zat zo dicht erop dat ze zich niet liet zien. 2e poging met 28 weken en ging weer precies hetzelfde. Baalde enorm maarja is niks aan te doen. Volgende keer echt eerder gaan, maar door corona ging dat helaas niet. Volgende week wel extra echo van 30 weken dus daar kijk ik wel naar uit 😊

3 jaar geleden

Zure matjes eten en fanta drinken mijn pretecho was perfect

3 jaar geleden

Springen, huppelen, beetje dieuwen op de buik.. Heel veel meer kan je niet doen. Soms zijn ze gewoon lekker eigenwijs. Bij onze geslachtsbepalingsecho was onze man super actief, ging alle kanten op, lag niet stil. Alle handen en voeten voor het geslacht. Uiteindelijk op het einde nog niet gelukt om het geslacht te zien. Dus ze kunnen daarintegen ook te actief zijn😁

3 jaar geleden

Bij beide zwangerschappen lagen ze niet goed. En vorige week nog! Toen hield ze handen en voeten ervoor. 2 dextro gepakt bij de echo zelf en even gehurkt een paar keer. Dit bij beide zwangerschappen gedaan. En dat hield Toen op mn rug gaan liggen en ze bewoog. Uiteindelijk op mn zij gaan liggen en toen hadden we een heel mooi beeld ineens.

3 jaar geleden

Drink of eet iets heel zoets een half uur van te voren!!!

3 jaar geleden

Reactie op Jess-91

Bij beide zwangerschappen lagen ze niet goed. En vorige week nog! Toen hiel ...
Leuk! Woon je ook in Hoofddorp!

3 jaar geleden

Blikje cola half uur van te voren drinken is ons geadviseerd, succes!

3 jaar geleden

Zelf even bewegen en springen en tegen je buik duwen zodat de baby gaat bewegen. Komt vast goed! Geen zorgen maken

3 jaar geleden

Bewegen helpt niet altijd hoor. Onze kleine lag bij de 20 weken echo niet goed. Ik heb vier keer in het ziekenhuis gerend, trappen op gelopen, rare bewegingen gemaakt etc. maar de baby bleef lekker liggen zoals hij/zij lag. Sommige zijn heel erg eigenwijs🙈

3 jaar geleden

Eet iets zoet en drink iets met veel suiker zoals fanta voordat je gaat. Bij mij moest de kleine ook veranderen van houding bij de 20 weken echo en dat was al een vervolgafspraak en springen, knieën optrekken hielp allemaal niet

3 jaar geleden

Bij mij hielp het om een halfuur van te voren een blikje cola te drinken. De eerste keer dat wij voor onze pretecho gingen lag de baby te slapen. Wat voor beweging ik ook maakte. Toen had ik niets van te voren gedronken. De tweede keer een blikje cola en we hebben hem heel goed kunnen zien😊

3 jaar geleden

Gister pretecho gehad, ons kindje ligt al ver met d'r hoofd in mijn bekken en met d'r gezichtje in de placenta gedrukt. 3D echo was daarom ook niet mogelijk helaas. Mochten terug komen maar de verwachting dat ze nog uit m'n bekken zou komen is heel erg klein. Bij ons dus niet meer mogelijk om 3D te maken helaas. Maar hebben de kleine verder met 2D wel goed gezien💕

3 jaar geleden

Hier ook niet echt goede foto's. Hij lag steeds met zijn hand voor het gezicht. Toch veel van de echo geleerd. Onze echoscopiste wist veel te vertellen wat we nog niet wisten, bijv dat we niet veel hoofdhaar hoeven te verwachten etc. Dus ik zou je verwachtingen iets naar beneden stellen en genieten van de echo zelf. Als er een mooie foto uitrolt is het extra mooi meegenomen.

3 jaar geleden

Hier ook mislukt helaas. Kon pas bij 29 week door Corona, en ze rade aan het niet nog eens te doen ivm grootte van het kindje. Gelukkig genieten we er niet minder om. Jammer is het wel. Duimen dat het bij jullie de 2e keer lukt!

3 jaar geleden

Wat zou kunnen helpen, is elke avond in je bed voor je gaat slapen, op ellebogen en knieën zitten en met je heupen wiegen/rollen... Zo krijgt je kleintje veel plaats. Zet er een rustgevend muziekje bij op en probeer goed op je buikademhaling te letten, dat ontspant je en misschien ook je baby om wat meer “comfy” te gaan liggen. Daarna in kleermakerszit goed diep in en uitademen met je rug recht en armen meebewegen naar boven en beneden met je ademhaling (in naar boven, uit naar onder). Hopelijk kan het een beetje helpen. Ik heb dit als raad gekregen op dinsdag bij de prenatale kiné omdat de kleine in stuit lag en vrijdag bij de pretecho was ie mooi gedraaid!

3 jaar geleden

Reactie op LotteF

Hier ook niet echt goede foto's. Hij lag steeds met zijn hand voor het gezi ...
Helemaal mee eens! Het extra zien van je baby is ook al leuk, met of zonder de foto's. Wij hebben een pretecho bij 28 weken gedaan omdat mijn man niet bij de 20wekenecho mocht zijn. Ons 'probleem' is dat de navelstreng bij haar gezicht ligt (hield ze vast) dus 4 foto's gemaakt met schaduw van de navelstreng of benen (lag dubbel gevouwen). Herkansing bij 30 weken en wederom de navelstreng maar dan helemaal opgevouwen bij haar gezicht, geen foto's maar wel gevraagd om haar op te meten. Tweede herkansing (33 weken) staat voor over twee weken gepland. Dit komt meer vanuit het echobureau zelf omdat ze ons mooie foto's gunt maar dan moet ze niet al gedraaid zijn.