5 Reacties

2 jaar geleden

Ik lees mee want ik heb precies hetzelfde! Mijn dochter is ook 9 maanden en krijgt wel vanaf 7 maanden wat stukjes etc maar ik vind het doooood eng. Ik heb zelfs nachtmerries dat ze stikt in een stukje aardappel bijv. Desondanks wil ik graag helemaal beginnen met de rapley methode, maar ik weet ook niet hoe groot de stukjes moeten zijn voor haar leeftijd? Wat is veilig? Haha zoveel vragen

2 jaar geleden

Ik gaf vanaf 4 maand puree omdat ik zag dat hij er echt aan toe was, ik was verder ook helemaal geen rapley van plan. Maar mijn zoon was al heel snel van het zelf doen. Dus ik heb het blad van de stokke gekocht en ik schuif daar al zijn eten op.. en dat vindt hij geweldig! Ik kwam er al heel snel achter dat zijn kokhalsreflex echt heel goed werkt. Toch volg ik volgens mij niet helemaal die methode.. ik geef geen harde dingen zoals appel en komkommer, maar wel: brood, meloen, pannenkoek, kiwi etc. In het begin wel wat grotere stukken (zoals zijn vuisje) omdat hij het anders niet vast kon pakken. Nu ook wel eens wat kleiner (1 × 1 cm?) wat nu weer wat meer uitdaging is. Avondeten prak ik meestal wel gewoon en geef dat met een lepel 😊 Ik zou gewoon makkelijk beginnen met zachte stukjes brood of meloen ofzo en dan langzaam uitbreiden als je wilt 😄

2 jaar geleden

Reactie op Classkey

Ik gaf vanaf 4 maand puree omdat ik zag dat hij er echt aan toe was, ik was ...
Ja wij doen ook deels, en hij vindt het ook fantastisch als hij zelf wat mag eten 😄 brood, pannenkoekjes en banaan gaan hier perfect, daarna ben ik ook wat andere dingen gaan geven zoals rijstwafels en komkommer zonder schil. Ik zou inderdaad met wat zachte dingen beginnen en kijken hoe hij er op reageert. Kauwen en 'slikken moeten ze ook eerst leren voordat ze dat goed kunnen.

2 jaar geleden

Wij doen deels, komkommer en banaan gaat prima dat is ook lekker zacht. Cracotte cracker of Rijstwafel gaat ook prima, brood wat minder maar ze vind dat volgens mij ook niet lekker dus dat laat ze lekker staan! Verder ben ik nog een beetje zoekende wat ik allemaal kan geven en hoe ik het kan geven

2 jaar geleden

Begin bij het begin. Klein stukje brood en dan een stukje korst en zo verder opbouwen. Dat hebben wij gedaan. Ik blijf het eng vinden .